http://article.gmane.org/gmane.linux.ub ... nounce/291
https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/gutsy/

Det där låter ju intressant, kanske kan vi stänga deltavlan grafikkortAs well as the easier configuration for hotplugging-supported drivers
("no xorg.conf"), we also aim to have better configuration for other
drivers and fallback settings for when there is a problem.
Njau jag tvivlar på att man kommer längre än till bullet proof X dvs skifta till Vesa omLars skrev:Det där låter ju intressant, kanske kan vi stänga deltavlan grafikkortAs well as the easier configuration for hotplugging-supported drivers
("no xorg.conf"), we also aim to have better configuration for other
drivers and fallback settings for when there is a problem.Men det är kanske att hoppas på för mycket. Kul i alla fall att de jobbar med problemet.
Verkligen, sitta i xorg.conf är väl inte speciellt nybörjarvänligtEmil.s skrev: Grafisk konfiguration av Xorg var ju på tiden...![]()
Troligen inte eftersom det inte behövs...Louie skrev: Inte så mycket ännu om man jämnför med hur mycket som kom med feisty. Det kanske fylls på?![]()
För övrigt är det ett antal "stabilitets" funktioner.Keep packaging KDE 4 releases as they are made. The target release for Gutsy should be KDE 4.0 rc 2. Packages will need to still be installed into /usr/lib/kde4 unless there are improvements upstream with renaming kdelibs binaries or moving them to libexec. Qt 4.3 is expected around July which makes it fit into the Gutsy release schedule nicely. If it is delayed we should request an upstream version freeze as it is required by KDE 4. KDE 4.0 final is due to be released one week after Gutsy, we should make packages available on the day of release and create an unsupported remastered Gutsy Live CD with the KDE 4 packages hosted on kubuntu.org.
We should set the local KDE configuration files directory to ~/.kde4 at compile time to stop it overwriting KDE 3 configuration without an environment variable needing to be set. We should add /usr/lib/kde4 to the PATH and LD_LIBRARY_PATH in KDE 3 sessions to make KDE 4 apps easy to run on KDE 3.
Var 3:e version ska visst bli LTS utgåvor, Long Time Support.Zinden skrev: LTS utgåva? Enlight me![]()
Jag är bakåtsträvare så Gnome håller jag hårt om!Louie skrev: OT: Jag tror gnome kommer tappa en hel del användare då deras skrivbord blir mer eller mindre gammalmodigt då KDE4 kommer. Eller vad tror ni?
I Gnomes miljö händer det massor... så här ser nya "utseende" GUIet ut.Louie skrev: OT: Jag tror gnome kommer tappa en hel del användare då deras skrivbord blir mer eller mindre gammalmodigt då KDE4 kommer. Eller vad tror ni?
Jo jag säger just AWN eftersom det bara funkar....Zinden skrev: Saknar ett bra program...säg inte AWN![]()
Ojoj, jag som trodde det stod väldigt still, jag måste hålla mig mer uppdaterad. Är det gnomes hemsida som gäller om man vill hålla sig up to date?plun skrev:I Gnomes miljö händer det massor... så här ser nya "utseende" GUIet ut.Louie skrev: OT: Jag tror gnome kommer tappa en hel del användare då deras skrivbord blir mer eller mindre gammalmodigt då KDE4 kommer. Eller vad tror ni?
[img width=150 height=131]http://pix.nofrag.com/0b/ba/7834c103d5a222360f149652101bt.jpg[/img]
Sen KDEs miljö är ju ett utmärkt val för de som är extremt van med Windoze sätt.
Gnome sneglar ju mer på Apples sätt att göra saker alternativt att man är
övertygad om att så här är det enklast att göra.... dvs "Keep it simple"
Det absolut viktiga är att det här sätter fart på utvecklingen...det strömmar in
nya utvecklare, främst amerikanska som ser saker på sitt sätt.
Exaile är ett utmärkt exempel på en ny Gnome applikation. AWN, Affinity, Gimmie
osv man tänker i helt nya banor...
![]()
Saknar lättheten att lägga egna ikoner och sluta använda ikoner som man startar själv så dom kommer upp....Vet inte vad man mer begär av en docka...? Alla mjliga inställningar finns
ju sedan "under the hood".