Kan det vara så att jag har installerat FÖR MYCKET paket?
Ngn som har ngt paket eller terminal grej som får det att fungera???
Tacksam för svar

Jag har tyvärr redan försökt det och det känns rätt uppgivit, har avinstallerat/ominstallerat de flesta codec extra paketen-plun skrev: Meny program > Lägg till/ta bort
Ändra till "Alla tillgängliga program" högra hörnet
Sök efter extras då får du ett specialpaket med blandad konfekt.
Sen bör man läsa varför det är så här.
http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/142
The good, thebad and the ugly dvs mjukvarupatent som spökar.
Kod: Markera allt
exaile
aahh. bra tips. ska se vad som händerZinden skrev: starta exaile i terminalen istället....starta en mp3 låt och kolla sen i terminalen vad den skrev.
skriv i terminalen:Kod: Markera allt
exaile
På så sätt fick jag fram vilken codec den ville ha....gstreamer10 eller nåt var det för mig
Här är rubbetRatski skrev: Jag har tyvärr redan försökt det och det känns rätt uppgivit, har avinstallerat/ominstallerat de flesta codec extra paketen-
Har ni ngt annat tips kära PLUN?
sudo apt-get install gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse gxine libxine-main1 libxine-extracodecs ogle ogle-gui
Ja jag har tagit den terminal code från dig tidigareplun skrev:Här är rubbetRatski skrev: Jag har tyvärr redan försökt det och det känns rätt uppgivit, har avinstallerat/ominstallerat de flesta codec extra paketen-
Har ni ngt annat tips kära PLUN?
Sen kör du Feisty ? Vad händer om du klickar igång en mp3 fil via Nautilus ?Kod: Markera allt
sudo apt-get install gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse gxine libxine-main1 libxine-extracodecs ogle ogle-gui
![]()
....can't sync to an MPEG frame
Jo men mpeg är ju inte mp3....Ratski skrev:Kod: Markera allt
Nema problemas...Ratski skrev: Got Damn!! sista gången jag ber om hjälp i detta forumet. tar upp värdefull tid för andra som försöker hjälpa en och så har jag inte fört över MP3 filerna rätt.. fy fan säger jag...
Jätteledsen gubbar.. mänskligt misstag. LOVE ubuntu...
Jag sitter i här i hörnet och skäms lite..............
Tack för all hjälp.. behövs verkligen när man måste möta folk som mig..
Kan ju medddela att den koden som du skrev ovan + på ngt annat ställe här på forumet does the trick! har använt den tidigare, och du borde nästan lägga upp den som en fingervisning för mp3 vid installation. (Fast kanske inte passar alla??)plun skrev:Nema problemas...Ratski skrev: Got Damn!! sista gången jag ber om hjälp i detta forumet. tar upp värdefull tid för andra som försöker hjälpa en och så har jag inte fört över MP3 filerna rätt.. fy fan säger jag...
Jätteledsen gubbar.. mänskligt misstag. LOVE ubuntu...
Jag sitter i här i hörnet och skäms lite..............
Tack för all hjälp.. behövs verkligen när man måste möta folk som mig..
![]()
Är det inte? Jag trodde att mp3 var en förkortning av mpeg audio layer 3 ?!plun skrev:Jo men mpeg är ju inte mp3.... ;)Ratski skrev:Kod: Markera allt
Du får även lassa in medibuntu.
http://ubuntu-se.org/drupal/node/143
Jo med exakt definition men här var det troligen en mpeg film som spökadeBobcat skrev:Är det inte? Jag trodde att mp3 var en förkortning av mpeg audio layer 3 ?!plun skrev:Jo men mpeg är ju inte mp3.... ;)Ratski skrev:Kod: Markera allt
Du får även lassa in medibuntu.
http://ubuntu-se.org/drupal/node/143