Fildelningsprogram
Fildelningsprogram
Jo kom på en sak nu fildelnings program som funkar för ubuntu någe som är enkelt att instalera tacksam för svar ;O)
Man kanske ska ha nya trådar eller ska jag köra i den här ??
Nyfiken .
Fildelningsprogram
LinuxDC++ http://www.getdeb.net/app.php?name=Linux+DC%2B%2Bpripps68 skrev: Jo kom på en sak nu fildelnings program som funkar för ubuntu någe som är enkelt att instalera tacksam för svar ;O)
Enda vettiga DC klient. Gällande Bittorrent finns flertalet populära klienter.
rTorrent, KTorrent, Azureus, Deluge m.m.

Edit: Höll på glömma min favorit!

Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 16 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Fildelningsprogram
ok skall hämta hem lite av dom se vilken som passar en annan ..
Tack för svaret .
Tack för svaret .
Nyfiken .
Fildelningsprogram
Jag hämta hem ett av dom bittorrent får detta felmedelande..Hund skrev:LinuxDC++ http://www.getdeb.net/app.php?name=Linux+DC%2B%2Bpripps68 skrev: Jo kom på en sak nu fildelnings program som funkar för ubuntu någe som är enkelt att instalera tacksam för svar ;O)
Enda vettiga DC klient. Gällande Bittorrent finns flertalet populära klienter.
rTorrent, KTorrent, Azureus, Deluge m.m.
Edit: Höll på glömma min favorit!qBittorrent.
Kunde inte öppna "BitTorrent-5.0.7-1-Python2.4.noarch.rpm"
Arkivtypen stöds inte.
Nyfiken .
Fildelningsprogram
Det finns olika "packet" för olika Linuxdistrubutioner. Programpaket som slutar på rpm är knutna till Fedora och RedHat. De kan omvandlas i Ubuntu för att skapa ett deb-paket som är programpaket för debian och ubuntu, men det kräver lite knåpande i terminalen.
Har du kollat i "Program" -> "Internet" så att inte bittorrent redan är installerat?
Det finns lite olika sätt att installera program i ubuntu - http://www.ubuntu-se.org/drupal/node/144.
Har du kollat i "Program" -> "Internet" så att inte bittorrent redan är installerat?
Det finns lite olika sätt att installera program i ubuntu - http://www.ubuntu-se.org/drupal/node/144.
Fildelningsprogram
Jo jag hitta på ett torent program där Ktorrent heter det har provat att föra dit musik filer men får ett felmedelande att filen är korrupt eller någe sånt ..axel112 skrev: Det finns olika "packet" för olika Linuxdistrubutioner. Programpaket som slutar på rpm är knutna till Fedora och RedHat. De kan omvandlas i Ubuntu för att skapa ett deb-paket som är programpaket för debian och ubuntu, men det kräver lite knåpande i terminalen.
är helt nybörjare på detta fast bra att lära sig ..
Skall kika i tråden du skicka med ..
Nyfiken .
Fildelningsprogram
Nu är jag inte med riktigt...Ktorrent heter det har provat att föra dit musik filer men får ett felmedelande att filen är korrupt eller någe sånt ..
Hur menar du med musikfiler?
- DeepThought
Fildelningsprogram
Det kan vara så att man måste gå in i System -> Inställningar -> Huvudmeny (nåt sånt) och kryssa i BitTorrent för att det skall synas i menyn. Har för mig det, men kan inte kolla just nuaxel112 skrev: Har du kollat i "Program" -> "Internet" så att inte bittorrent redan är installerat?

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Fildelningsprogram
Ja eller den där torrent filen man hämtar hem den drar man ju till ktorrent eller svårt att förklara sånt här *S*axel112 skrev:Nu är jag inte med riktigt...Ktorrent heter det har provat att föra dit musik filer men får ett felmedelande att filen är korrupt eller någe sånt ..
Hur menar du med musikfiler?
Nyfiken .
Fildelningsprogram
Jag kör själv ktorrent, och när man klickar på en torrentfil, väljer man att öppna den med det torrentprogrammet man vill använda. Är det där felmeddelandet kommer?
- danno
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
SV: Fildelningsprogram
*kan inte låta bli...*
Fildelningsprogram?
I mina blandnätverk brukar jag dela filer med SAMBA,
behöver jag dela filer med andra brukar jag maila eller lägga filen ifråga på min webbserver.
för att ladda upp filer till hemsidorna använder jag FTP.
Annars funkar även att lägga filer på USB eller CD som jag tar med till den som skall ha filerna.
Fildelningsprogram?
I mina blandnätverk brukar jag dela filer med SAMBA,
behöver jag dela filer med andra brukar jag maila eller lägga filen ifråga på min webbserver.
för att ladda upp filer till hemsidorna använder jag FTP.
Annars funkar även att lägga filer på USB eller CD som jag tar med till den som skall ha filerna.
SV: Fildelningsprogram
Man kan också hämta de olika linuxdistrubutionernas iso-filer med hjälp av torrents, för att därmed inte i onödan belasta de officiella servrarna. Så hjälper vi alla till att dela på bandbredd.