Kod: Markera allt
The program ´apt-get´ is currently not installed. you can install it by typing: apt-get install apt
bash: command not found
The program ´apt-get´ is currently not installed. you can install it by typing: apt-get install apt
bash: command not found
aptitude install apt-get
apt-get install aptitude
En fråga? Hur har någon lyckats avinstallera APT?ghosthund skrev: När jag skrev det står det att det inte är installerat och att jag kan installera det genom att skriva:men då står det att apt-get inte är installerat igen.Kod: Markera allt
apt-get install aptitude
Skumt. Är hårddisken ny eller gammal? Kan det vara läsfel på disken? Har du provat fsck?ghosthund skrev: Frågade sambon om om stängt av datorn, och det hade hon gjort för hon tyckte den lät konstigt, sen va felet där. så det är ingen som har avinstallerat det.
VARNING: Denna åtgärd kan möjligen skada ditt system!
Fortsätt INTE om du inte vet EXAKT vad du gör!
För att fortsätta, skriv in frasen "Jag vet att det är en mycket dålig ide":
Den är väldigt gammal. är ju inte helt omöjligt. Har hänt något liknande innan och då orkade ja inte krabba så jag installerade om och det fungerade.axel112 skrev:Skumt. Är hårddisken ny eller gammal? Kan det vara läsfel på disken? Har du provat fsck?ghosthund skrev: Frågade sambon om om stängt av datorn, och det hade hon gjort för hon tyckte den lät konstigt, sen va felet där. så det är ingen som har avinstallerat det.
Haha det lät ungefär som en windows skylt som ploppar upp!Sid skrev:Vem skrev in den frasen?Kod: Markera allt
VARNING: Denna åtgärd kan möjligen skada ditt system! Fortsätt INTE om du inte vet EXAKT vad du gör! För att fortsätta, skriv in frasen "Jag vet att det är en mycket dålig ide":
Hur lägger man till det om man inte kommer in i systemet? Kan ju starta live-cdn men går det att installera bara apt-get från cdn till den installerade versionen?Hund skrev: Använd Synaptic för att lägga till apt-get?![]()
wget ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/ubuntu/ubuntu/pool/main/a/apt/apt_0.6.46.4ubuntu10_i386.deb
sudo dpkg -i apt_0.6.46.4ubuntu10_i386.deb
Jag hade startat från live-cd och sedan körtghosthund skrev:Den är väldigt gammal. är ju inte helt omöjligt. Har hänt något liknande innan och då orkade ja inte krabba så jag installerade om och det fungerade.axel112 skrev:Skumt. Är hårddisken ny eller gammal? Kan det vara läsfel på disken? Har du provat fsck?ghosthund skrev: Frågade sambon om om stängt av datorn, och det hade hon gjort för hon tyckte den lät konstigt, sen va felet där. så det är ingen som har avinstallerat det.
fsck /dev/xxxx