Azureus stänger av sig automatiskt

Dixon

Azureus stänger av sig automatiskt

Inlägg av Dixon »

Jag verkar ha nya problem varje dag...  ???

När jag försöker starta azureus så stänger sig programmet med en gång. Jag har avinstallerat och installerat det igen (sudo apt-get remove azureus) men det hjälpte inte. Programmet fungerade igår och det enda nya jag gjort som jag kan komma på är att installera ati-drivrutiner. Någon som känner igen problemet?
Okänd

SV: Azureus stänger av sig automatiskt

Inlägg av Okänd »

Dixon skrev: Jag verkar ha nya problem varje dag...  ???

När jag försöker starta azureus så stänger sig programmet med en gång. Jag har avinstallerat och installerat det igen (sudo apt-get remove azureus) men det hjälpte inte. Programmet fungerade igår och det enda nya jag gjort som jag kan komma på är att installera ati-drivrutiner. Någon som känner igen problemet?
öppna azureus i en terminal och se om du får nåt felmeddelande

Kod: Markera allt

azureus
Dixon

Inlägg av Dixon »

Följande felmeddelande kom upp. Jag har fått rtorrent att funka nu så jag kommer avinstallera azureus men bara för sakens skull är det ett fel som kan fixas?
#
# An unexpected error has been detected by Java Runtime Environment:
#
#  Internal Error (53484152454432554E54494D450E435050020F), pid=8235, tid=3085192080
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.6.0-b105 mixed mode, sharing)
# An error report file with more information is saved as hs_err_pid8235.log
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
#
Senast redigerad av 1 Dixon, redigerad totalt 10 gånger.
Joker
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Joker »

Den som följer med är buggig, avinstallera den, och installera via Automatix, den funkar prima.

http://www.getautomatix.com/wiki/index. ... ty_i386.29
sodper

Inlägg av sodper »

Jag hade också samma problem med Azureus, sökte lite på nätet och hittade en sida där man debatterade problemet.

Kontentan var väl att Azureus stänger av sig automatiskt vid uppstart om programmet tidigare avslutats på ett felaktigt sätt.

En tillfällig lösning är att gå in i din hemmapp med nautilus, trycka ctrl+h för att visa dolda filer, gå in i mappen .azureus/logs/ och ta bort innehållet, logfilerna, i mappen.

Nästa gång du startar Azureus borde programmet gå igång som vanligt. Jag har tyvärr inte hittat någon mer permanent lösning på problemet.
kg5311

Inlägg av kg5311 »

Hade samma problem följde Jokers råd fung. nu utmärkt
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Har haft motsvarande problem med Azureus samt en del andra program. Även jag fick Azureus att fungera med Jokers tips.

Börjar faktiskt småtröttna på allt evigt strul med Ubuntu nu. Framför allt är jag trött på Firefox som låser sig konstant (Som tur väl är så finns återställning av session så att man inte sumpar alla de där 10 fönstrena man surfar i), ser ut som om det är gjort av en blind och har en total oförmåga att samverka med Flash vissa perioder, WLAN:et som dör med jämna mellan rum när man ska ladda hem tyngre saker, icke fungerande interna WLAN-kort med mera (Jojo, det är väl tillverkarens fel...). Det är inte alls den smidiga funktionella miljö jag initialt fick intrycket av. Ubuntu är helt enkelt inte ett arbetsredskap, det är dock en trevlig lekstuga.

Får nog sätta Vista som förstavallsboot i Grub igen.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Calmeida skrev: Har haft motsvarande problem med Azureus samt en del andra program. Även jag fick Azureus att fungera med Jokers tips.

Börjar faktiskt småtröttna på allt evigt strul med Ubuntu nu. Framför allt är jag trött på Firefox som låser sig konstant (Som tur väl är så finns återställning av session så att man inte sumpar alla de där 10 fönstrena man surfar i), ser ut som om det är gjort av en blind och har en total oförmåga att samverka med Flash vissa perioder, WLAN:et som dör med jämna mellan rum när man ska ladda hem tyngre saker, icke fungerande interna WLAN-kort med mera (Jojo, det är väl tillverkarens fel...). Det är inte alls den smidiga funktionella miljö jag initialt fick intrycket av. Ubuntu är helt enkelt inte ett arbetsredskap, det är dock en trevlig lekstuga.

Får nog sätta Vista som förstavallsboot i Grub igen.
Ubuntu ligger varken bakom Firefox, Flash eller din trådlösa utrustning. :)
Vad är det du inte finner funktionellt med Ubuntu då?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Hund skrev: Ubuntu ligger varken bakom Firefox, Flash eller din trådlösa utrustning. :)
Nej det är sant, men jag har inte motsvarande problem med Firefox i Windowsmiljö, och i Windowsmiljö räknar man av gammal fördom med problem. Dessutom handlar det väl lite om vana att hantera problmematik i Windowsmiljö eftersom man ju helt enkelt är mer van vid det. Jag har haft cirka en och en halv månad med Ubuntu installerat, kanske en månad då jag försökt köra allt härifrån. Så det är ju ett par års skillnad i användning. Typ... 17 år kanske.

Dessutom låter det som en klen ursäkt att komma med. Att inte Ubuntu ligger bakom nämnda problem det vill säga. Förvisso är det sant, men om man har ambitionen att skapa en skrivbordsmiljö för gemonsnittsanvändaren får man nog onekligen ha ett lite annat synsätt på det hela. Dessutom är det en fråga om marknadsföringspraxsis. Speciellt när man pratar om att "bara fungera" och att vara så oerhört mycket smidigare än t ex XP och Vista.

Nåja, nu sade jag inte att det inte var funktionellt, utan att det inte var riktigt i höjd med mina förväntningar och det intryck jag fick från första Live-körningarna. Vilket ju förvisso är mitt fel, du vet hur det är med nya leksaker och killar. ;) Man blir lyrisk i början då man ser den där nya Porschen, men sedan ser man att det är lika mycket arbete med den som den gamla Volvon. Eller ja, nu ska väl inte Ubuntu liknas med en Porsche kanske. Snarare en Land Rover Defender.

Min ambition med att börja köra Ubuntu var att på sikt emigrera helt ifrån Windows. Du vet den där gamla drömmen om frihet. Tyvärr är det i dagsläget inte en möjlighet.

Ha det gott!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Calmeida skrev:
Hund skrev: Ubuntu ligger varken bakom Firefox, Flash eller din trådlösa utrustning. :)
Nej det är sant, men jag har inte motsvarande problem med Firefox i Windowsmiljö, och i Windowsmiljö räknar man av gammal fördom med problem. Dessutom handlar det väl lite om vana att hantera problmematik i Windowsmiljö eftersom man ju helt enkelt är mer van vid det. Jag har haft cirka en och en halv månad med Ubuntu installerat, kanske en månad då jag försökt köra allt härifrån. Så det är ju ett par års skillnad i användning. Typ... 17 år kanske.

Dessutom låter det som en klen ursäkt att komma med. Att inte Ubuntu ligger bakom nämnda problem det vill säga. Förvisso är det sant, men om man har ambitionen att skapa en skrivbordsmiljö för gemonsnittsanvändaren får man nog onekligen ha ett lite annat synsätt på det hela. Dessutom är det en fråga om marknadsföringspraxsis. Speciellt när man pratar om att "bara fungera" och att vara så oerhört mycket smidigare än t ex XP och Vista.

Nåja, nu sade jag inte att det inte var funktionellt, utan att det inte var riktigt i höjd med mina förväntningar och det intryck jag fick från första Live-körningarna. Vilket ju förvisso är mitt fel, du vet hur det är med nya leksaker och killar. ;) Man blir lyrisk i början då man ser den där nya Porschen, men sedan ser man att det är lika mycket arbete med den som den gamla Volvon. Eller ja, nu ska väl inte Ubuntu liknas med en Porsche kanske. Snarare en Land Rover Defender.

Min ambition med att börja köra Ubuntu var att på sikt emigrera helt ifrån Windows. Du vet den där gamla drömmen om frihet. Tyvärr är det i dagsläget inte en möjlighet.

Ha det gott!
Det tar längre än en och en halv månad att komma in i Linux. Det är naturligt att inte saker fungerar men är man helt ny i ett system så känns det ibland tröstlöst. Ge inte upp bara så kommer du få mycket roligt :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"