listengnome

Master

listengnome

Inlägg av Master »

jag försöker installera listengnome men lyckas inte kan någon hjälpa mig?
Okänd

listengnome

Inlägg av Okänd »

Vet inte hur långt du kommit men på listengnomes hemsida finns en länk till installationsfil för Dapper. Ladda hem, dubbelklicka och välj installera paket..
Master

listengnome

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]Vet inte hur långt du kommit men på listengnomes hemsida finns en länk till installationsfil för Dapper. Ladda hem, dubbelklicka och välj installera paket..[/quote]
ju när jag försöker öppna filen så får jag Error: Dependency is not satisfiable: python2.4-pymad
Okänd

listengnome

Inlägg av Okänd »

Innehåller rutan du får upp en knapp som säger installera paket men som är skuggad?

I sådana fall så ta bort paketet python2.4-pymad från synaptic och prova igen.

Får du problem med mpeg-filer i något annat program efter installation så säg till.
Master

listengnome

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]Innehåller rutan du får upp en knapp som säger installera paket men som är skuggad?

Får du problem med mpeg-filer i något annat program efter installation så säg till.[/quote]
efter borttagningen så kan jag inte öppna listen file det kommer en ruta där jag ska välja program som den ska öppnas med
Master

listengnome

Inlägg av Master »

[quote="Master"][quote="sebastean"]Innehåller rutan du får upp en knapp som säger installera paket men som är skuggad?

Får du problem med mpeg-filer i något annat program efter installation så säg till.[/quote]
efter borttagningen så kan jag inte öppna listen file det kommer en ruta där jag ska välja program som den ska öppnas med[/quote]
Nu efter omstart jag kan inte logga in grafiskt så jag va tvungen att om installera.
Master

listengnome

Inlägg av Master »

[quote="Master"][quote="Master"][quote="sebastean"]Innehåller rutan du får upp en knapp som säger installera paket men som är skuggad?

efter borttagningen så kan jag inte öppna listen file det kommer en ruta där jag ska välja program som den ska öppnas med[/quote]
Nu efter omstart jag kan inte logga in grafiskt så jag va tvungen att om installera.[/quote]
efter jag formaterade så funkatde fel fritt tack sebbe.;)
Okänd

listengnome

Inlägg av Okänd »

Det mesta går ju annars att lösa utan att formatera men när man inte har tillgång till någon som stött på liknande problems lösning så kan det ju iof ta väldigt lång tid..
Master

listengnome

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]Det mesta går ju annars att lösa utan att formatera men när man inte har tillgång till någon som stött på liknande problems lösning så kan det ju iof ta väldigt lång tid..[/quote]
ju det sant men jag var tvungen att formatera om eftersom jag inte kunde logga in när jag startade ubuntu kom det fram bara en svar ruta inget mer, det hände efter jag togbort det paketet som du sa.
Okänd

listengnome

Inlägg av Okänd »

konstigt. Själv har jag inte det paketet. I grubs bootmeny kunde du ha valt att boota till konsoll och därifrån enkelt lagt till paketet igen. Fast är ju försent nu.
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

listengnome

Inlägg av ozamosi »

Det där paketet är till för att kunna spela mp3-filer i python. Det kan omöjligt vara ansvarigt för att datorn inte kunde logga in...
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"