Trådlöst nätverk med bcm43xx chipset, små problem...

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
An3Azz

Inlägg av An3Azz »

Hej hopp, ny här och på linux med, hoppas dock att man fortsätter och lära sig i ämnet. Har precis pillat i xubuntu på min laptop (p3 1066mhz) och det funkar fint. Har ett belkin wlan kort (pcmcia) som jag dock har lite problem med. Har fått igång kortet tack vare guider på ubuntuwiki och kan surfa och så, men signalen är så fruktansvärt mkt sämre än i winxp. Är det nån som har nån ide om varför den tappar signalen direkt nästan när jag går ut ur rummet där routern är, i Xp kan jag sitta varsomhelst i lägenheten och surfa. Men inte under linux, samma kort samma burk alltså. Kortet är ett Belkin f5d7011 med broadcom 4306 chipset.

mvh
Andreas
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Tja, drivrutinerna för Linux har ju inte samma stöd av tillverkarna som dem för Windows så många (särskilt trådlösa nätverksdrivrutiner) är ju inte riktigt hundra. Det är väl den enda förklaring jag ser.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
An3Azz

Inlägg av An3Azz »

Mja skumt dock att man har sån packetloss, men får väl leva med det :D Skitet funkar ju och jag är nöjd att jag fick till det själv som den n00b man är på detta os.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"