Måste passa på och fråga...Är liksom trådskaparen ny gällande Linux/Ubuntu men lär mig efterhand. Har ett system bestående av Amd 3200@3700, Asrock dualsata planka, Soundblaster Audigy2, ATI X850XT grafikkort och lite mer prylar. Till saken, har kört denna guide,
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu ... tion_Guide för att installera grafikrutiner. Den funkar egentligen ganska bra, har 3D och kan köra allt som behövs. Dock tycker jag att det går lite segt när jag tagit ner Compiz + att jag rent principiellt och själsligt vill ha senaste drivrutinerna inlaggda. Testade för ett par dagar sedan att dra ner ATI:s och följde deras guide, avinstallera gamla, ladda ner nya osv. Funkade, fick igång controlcenter mm MEN, ingen 3D alls...RacingPenguin hade typ 2 fps eller nåt...
Testade sen att göra the old way, första guiden men det muppade ihop sig helt och hållet. Fick som tur var hjälp av en kompis som är ganska haj på Linux, så han fick igång OS:et igen
Men till frågan nu, vågar man testa ATI:s drivisar igen, de allra senaste ? Jag kanske gjorde nåt fel...Vet nån om det är vanligt att de muppar sig, finns det nån bra guide man kan följa ? Har ju sett på Ubuntuforums.com (?) att det finns, men vet inte om jag vågar :/