Lediga jobb!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Lediga jobb!

Inlägg av Urban Anjar »

Vi växer och behöver en massa nytt folk till olika uppdrag

Valberedare
Behöver vi tre stycken. Det är ett ansvarsfulle, men inte speciellt slitigt uppdrag, som går ut på att jaga upp och mixa folk till olika uppdrag. Tillträde, så gott som omedlebart, vi ska bara hinna rösta om saken. Svara här i tråden eller i PM till undertecknad.

Locoråd
Till detta råd behöver vi fem personer, som alla litar på, men som inte är för mycket insyltade i allt annat. Meningen är att du ska vara lite av oberoende domare när vi andra råkar i luven på varandra. Kontakta valberedningen när den har bildats.

Föreningsrävar
Eftersom vi ska starta en förening söker vi lämpliga, gärna erfarna,  ordförande, kassörer, revisorer och styrelseledamöter. Kontakta valberedningen när den har bildats.

Marknadsförare
Till vår marknadsföringsgrupp (om vi startar en) behöver vi folk som kan eller vill lära sig marknadsföring. Målet är att fixa bugg # 1. Skicka PM till undertecknad.

Lönetubetalningarna innehåller hur många nollor som helst på slutet, men tyvärr inga andra siffror innan. Arbetstiderna är obegränsade. Jobbarkompisarna är oftast trevliga. Kom med ombord!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

SV: Lediga jobb!

Inlägg av Louie »

Klister på denna tills vidare, simma lugnt  8)
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

jag kommer nog söka till locoråd när de tiden kommer såvida ingen tycker jag är olämplig?
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Skitbra med en intresseanmälan, Chippen. ;D

Om jag får vara med och lägga litet spaghetti i grytan - i första hand väljer vi ut lämpliga kandidater för en valberedning. Dessa kan vara insyltade i både det ena och det andra, det spelar ingen roll, men det skall vara de som i första hand utser kandidater till Rådet.

Men, Chippen, "håll på dig", d.v.s. håll dig fri från annat, så är du väl en klar kandidat.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Jag vill påpeka att vi bör vara försiktiga och försöka undvika att en eller flera personer som har flera "administrativa" roller här hamnar i dessa positioner.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Okänd

Inlägg av Okänd »

Men, Chippen, "håll på dig", d.v.s. håll dig fri från annat, så är du väl en klar kandidat
Håller absolut med  ;D
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Efter en del moget(?) övervägande, så...okej då, jag kan vara med i valberedningen denna gång. Jag anser inte att jag har någon post alls, förutom pladdermaja par excellence och kritiker par préference.
Men jag vill ha 2 st till med mig
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

tack :)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Chippen skrev: jag kommer nog söka till locoråd när de tiden kommer såvida ingen tycker jag är olämplig?
Jag kan oxå tänka mig att vara locoråd, alternativt ställa mig redo som forumadmin...
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Mekaniserad Apelsin skrev: Jag kan oxå tänka mig att vara locoråd, alternativt ställa mig redo som forumadmin...
Jag säger som jag sagt förr - "Håll på dig pôjk"  ;) Beblanda dig icke med populasen och du skall komma i åtanke då tiden nalkas.

(Hör ni tordönsstämman?
Nån gång ska jag berätta om när husbandet skrämde slag på trafikanterna i centrala Hudik....apropå tordönsstämma.)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Funderar också på att söka nåt och bli mer involverad och hjälper till ännu mer än vad jag gör idag.

Men bara avvakta och se vad för tjänster som dyker upp och vart man passar in bäst.
( om man ens passar in  :) )
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Jag noterar.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej, kan kanske ställa upp på nånting, gillar ordning o sånt, var ligger era lokaler? Hälsn Suedee
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

suedee skrev: Hej, kan kanske ställa upp på nånting, gillar ordning o sånt, var ligger era lokaler? Hälsn Suedee
De ligger lite här och var i landet, eller med andra ord; vi har inga.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Ang. styrelserävar så har jag en del erfarenhet då jag har varit med i vår sektionsstyrelse på högskolan i kristianstad i två år nu, för tillfället som kassör. Iofs är det en ganska liten ideéll förening, så jag kan ju inte garantera att det liknar någon annan styrelse egentligen :) Hursomhaver, just kassör orkar jag nog inte med, men vad för andra poster är det som behövs, och vad för typ av jobb och framförallt hur mycket jobb är det som skulle krävas? Ordförande/vice är nog lite mer än jag skulle vilja axla.

Är egentligen mest nyfiken, har själv bara pysslat med ubuntu i några månader, ni har säkert sett mig lite varstans på forumet med en massa dumma frågor :) Alltid kul om man kan bidra med något som tack för all hjälp man får här!
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

Jag vet inte om detta är ett superbra anmälningssätt att bara skriva så här kort men;

Om ni behöver mig någonstans så är det bara att kasta iväg ett PM! :)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Två till till valberedningen för LoCorådet!!!!!

Detta är väl mer eller mindre en engångssyssla, då Rådet väl kommer att utse egna kandidater framöver vid behov.

Notera: Jag anser att Föreningen skall ha sin egen valberedning, för Föreningen kommer jag inte att ha något att göra med annat än att ge den ett visst, icke till medlemsskap förpliktigande stöd.
Användarvisningsbild
fabsy
Kontakt:

Inlägg av fabsy »

Jag är lite sugen på marknadsföring.  ;D
Magnuntu

Inlägg av Magnuntu »

Marknadsföring? :) Jag pluggar ekonomi nu, och marknadsföring (mer specifikt) nästa år. Jag är intresserad.
Vill du ha en Linuxtidning? Skriv under här!
Musik som du aldrig har hört den förr
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag kanske kan behövas i LoCo rådet. Jag har ju sett hur ni ryker ihop här hela tiden. Persoliga påhopp både till höger och vänster :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"