Vet inte riktigt var jag skall posta det här inlägget och vet heller inte i vilken ände jag skall börja. Men eftersom jag fortfarande är totalt nybörjare så kanske det går bra här. Om inte så flytta gärna inlägget till rätt instans.
Nu har jag gjort slag i saken och äntligen vågat mig på att uppgradera min Ubuntu Edgy 6.10 till Feisty Fawn 7.04 på rekommendationer av Bossieman i en annan tråd här i forumet.
OBS Detta gäller nu min egen dator och inte chefens jobbdator

Allt gick mycket smärtfritt (inga som helst problem). Datorn fungerar hur bra som helst och den DualBootar utan några som helst problem. Båda systemen Win XP och Feisty Fawn fungerar utan några som helst problem.
Lite utav vad jag gjorde inatt:
Gjorde ett försök med att installera skrivaren inatt och den heter Lexmark X2250 (Multiskrivare)
Feisty Fawn hittar skrivaren utan några som helst problem. Men den rekommenderar drivrutinerna för 2030?
Gjorde ett försök med dessa drivrutiner men skrivaren vill inte skriva ut. Har en mycket stark känsla av att dessa drivrutiner är felaktiga. Men vi kan lämna detta därhän för ett tag (den är ju inte viktig just nu).
Då kommer vi till frågan:
Var någonstans skall jag börja för att få saker och ting att fungera?
Skall jag börja med program osv... eller skall jag ge mig på tangenbord/mus/skrivare?
Vad är viktigast att börja med?
MVH/Malou