cirkus 500 hits idag....

Namn 15:35, 25 maj 2007 skrev:SE UPP!!!! Varför måste ni dramatisera som om ni vore en kvällstidning? Det är väl självklart att ett gratis-OS inte kan konkurrera med Windows. Det är ju lika befängt som om en kvarterspizzeria skulle konkurrera ut McDonalds. Skärpning rubriksättare. Kvällstidningsjournalistik.
Det vet jag mycket väl att du inte sagtUrban Anjar skrev: Jag har inte sagt att vi ska skrota begreppen 'fri programvara' och 'öppen källkod', de är utmärkta i sitt sammanhang. Ibland kan man dock utöka sin vokabulär med 'gratis'.
Var inte rädd. Jag sticker ut hakan rätt långt och tål en och annan käftsmäll innan jag börjar bussa mina pitbull-moderatorer på folkDeepThought skrev:Det vet jag mycket väl att du inte sagtUrban Anjar skrev: Jag har inte sagt att vi ska skrota begreppen 'fri programvara' och 'öppen källkod', de är utmärkta i sitt sammanhang. Ibland kan man dock utöka sin vokabulär med 'gratis'.Jag försökte bara föra in en aspekt till gällande gratis-argumentet, i konstruktiv anda. Det var inte kritik, Urban! (och var det det, så var det konstruktiv sådan). Jag menade bara att man skall tänka sig för hur man använder gratis, och vilket sammanhang.. och att felaktig användning kan få negativt resultat. Men oftast är det inte ikoner som Urban Anjar som står för den användningen av ordet gratis, utan mindre nogräknade (bra ord?) journalister på (teknik-)tidningar.
Hej Broder!Broder Tuck skrev: Hej plun,
(jodå, hej ni andra med) var hittar man den statistiken.
Jag letade på första sidan, men, icke. Det är kanske inte öppen info?
Ja, hur som helst, intressant är det, sannerligen.
Måtte vi få ett antal nyregistreringar (och nya Ubuntuanvändare) bland dessa 500 träffar.
Ha det gott, allesamman!