Uppdateringar

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Uppdateringar

Inlägg av ozamosi »

Jag har de senaste dagarna genomfört några mindre kosmetiska ändringar som jag tänkte berätta om här.

En enklare sak är att det när man skriver poster numera finns en liten "kontrollpanel", där man kan välja olika formatering. Det finns inte på snabbsvaren, men när man skapar en tråd, redigerar ett inlägg, citerar ett inlägg, eller bara gör ett klassiskt långsam-svar (dvs trycka på Skriv svar på trådsidan).

Den andra saken är att vi har infört "forumgeneraler". Det hela är en grej för moderatorerna egentligen, men jag vill informera ändå. Varje forum har numera bara en ansvarig, men alla moderatorer har modereringsrättigheter i alla forum. Det finns två skäl till den här förändringen: det första är att listan över moderatorer för respektive forum inte ska bli två kilometer lång när forumet växer och moderatorerna blir fler. Det andra är att moderatorerna ska kunna dela upp ansvaret på ett enkelt sätt. Det gör att ni kan kontakta forumgeneralen för respektive forum om ni har några frågor, och det gör att moderatorerna kan prioritera sitt jobb. Ni kan fortfarande se vilka som är moderatorer på forumet (än en gång: alla moderatorer kan moderera vilket forum som helst) längst ner på index-sidan.

Återgå till "Ubuntu Sverige"