backup fråga
backup fråga
jag har några filer som jag har backat up med nero fast när jag åtterställer de så blir fillerna störe än vad de är kankse 3gånger så större och de funkar inte.
kan jag återställa de med en annan program istället för nero?
annars vad är problemet det har frågan vet jag inte exakt i vilken forum avdelning det passar så att.
kan jag återställa de med en annan program istället för nero?
annars vad är problemet det har frågan vet jag inte exakt i vilken forum avdelning det passar så att.
backup fråga
är det nero i windows som du återställer? Vad för typ av filer?
backup fråga
[quote="sebastean"]är det nero i windows som du återställer? Vad för typ av filer?[/quote]
ja det är i windows jag gör det.
nba fil e det
ja det är i windows jag gör det.
nba fil e det
backup fråga
Tråden borde nog ligga i skitsnack eftersom avdelningen du skriver i nu är övrigt när det gäller ubuntu. Vi får se om någon flytta tråden. Skitsnack borde få annat namn, eller så borde en ny avdelning öppnas. Är mycket som inte passar in någon annan stans men inte bör klassas för skitsnack för det, eller? 
Master: Vad för filer är det du tagit backup på?

Master: Vad för filer är det du tagit backup på?
backup fråga
[quote="sebastean"]Tråden borde nog ligga i skitsnack eftersom avdelningen du skriver i nu är övrigt när det gäller ubuntu. Vi får se om någon flytta tråden. Skitsnack borde få annat namn, eller så borde en ny avdelning öppnas. Är mycket som inte passar in någon annan stans men inte bör klassas för skitsnack för det, eller? 
Master: Vad för filer är det du tagit backup på?[/quote]
hehe ja det var därför jag tvekade på forum avdelning
det är music och filmer som jag har backup på

Master: Vad för filer är det du tagit backup på?[/quote]
hehe ja det var därför jag tvekade på forum avdelning
det är music och filmer som jag har backup på
backup fråga
Nero komprimerar vid backup men eftersom backupen är på musik och filmer som formodligen är redan komprimerade format så borde inte Nero kunna göra så mycket på storleken. Alltså är det konstigt att om filerna efter återställning ens blir dubbelt så stora. Detta låter som ett problem för neros support, om du nu inte är en sån där pirat förståss. Då är det nog google som gäller.
Får du förresten några felmeddelanden under återställningens gång och fullföljs den så du får ett meddelande om att det är klart? Hur har du det med utrymme? Du behöver plats både för backupen och för backupen uppackad och blir den tre gånger större så blir det rätt mycket ytrymme.
Får du förresten några felmeddelanden under återställningens gång och fullföljs den så du får ett meddelande om att det är klart? Hur har du det med utrymme? Du behöver plats både för backupen och för backupen uppackad och blir den tre gånger större så blir det rätt mycket ytrymme.
backup fråga
[quote="sebastean"]Nero komprimerar vid backup men eftersom backupen är på musik och filmer som formodligen är redan komprimerade format så borde inte Nero kunna göra så mycket på storleken. Alltså är det konstigt att om filerna efter återställning ens blir dubbelt så stora. Detta låter som ett problem för neros support, om du nu inte är en sån där pirat förståss. Då är det nog google som gäller.
Får du förresten några felmeddelanden under återställningens gång och fullföljs den så du får ett meddelande om att det är klart? Hur har du det med utrymme? Du behöver plats både för backupen och för backupen uppackad och blir den tre gånger större så blir det rätt mycket ytrymme.[/quote]
Alltså när jag backatup filerna det är 13st backup filer på 1,9 varje och när man åtterstälklker de så åtterställs den första filen fint sen när nero vart sök vägen till de övriga filerna är då vissar jag vart filerna ligger och det funkar men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara.
Nej allt slutförs fint.
Får du förresten några felmeddelanden under återställningens gång och fullföljs den så du får ett meddelande om att det är klart? Hur har du det med utrymme? Du behöver plats både för backupen och för backupen uppackad och blir den tre gånger större så blir det rätt mycket ytrymme.[/quote]
Alltså när jag backatup filerna det är 13st backup filer på 1,9 varje och när man åtterstälklker de så åtterställs den första filen fint sen när nero vart sök vägen till de övriga filerna är då vissar jag vart filerna ligger och det funkar men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara.
Nej allt slutförs fint.
backup fråga
Har du provat återställa dem på en M$ dator?
Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...
Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
backup fråga
[quote="sebastean"]Tråden borde nog ligga i skitsnack eftersom avdelningen du skriver i nu är övrigt när det gäller ubuntu. Vi får se om någon flytta tråden. Skitsnack borde få annat namn, eller så borde en ny avdelning öppnas. Är mycket som inte passar in någon annan stans men inte bör klassas för skitsnack för det, eller?
[/quote]
Nog för att det inte handlar om ubuntu, men skitsnack är det inte.

Nog för att det inte handlar om ubuntu, men skitsnack är det inte.

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
backup fråga
Den bör ligga i skitsnack, eftersom den är offtopic för alla andra forum.
backup fråga
Skitsnack var det ja 
Första gången jag provade mina krafter
[quote="Råch"]Har du provat återställa dem på en M$ dator?[/quote]
Är ju det han gör
[quote="Råch"]Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...[/quote]
Håller med.
[quote="master"]men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara[/quote]
Blir alla filerna i backupdel 2 och framåt större? Kan du ge något exempel?

Är ju det han gör

[quote="Råch"]Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...[/quote]
Håller med.
[quote="master"]men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara[/quote]
Blir alla filerna i backupdel 2 och framåt större? Kan du ge något exempel?
backup fråga
aha... vad fan gör han i ubuntu forumet?
måste ju finnas 10000 bättre ställen att posta där det är större chans att han kan få hjälp:o
måste ju finnas 10000 bättre ställen att posta där det är större chans att han kan få hjälp:o
backup fråga
[quote="sebastean"]Skitsnack var det ja 
Är ju det han gör
Håller med.
Blir alla filerna i backupdel 2 och framåt större? Kan du ge något exempel?[/quote]
Nej då för att jag har redan återställt de filerna innan en gång innan allt funkade som den skulle men andra gånger jag försökte göra det då hände detta darför inga problem från början.
Råch
ju du har rätt men ville prova har postat i flashback och sweclockers men ingen svar.
har du förslag på ett forum?

Är ju det han gör

Håller med.
Blir alla filerna i backupdel 2 och framåt större? Kan du ge något exempel?[/quote]
Nej då för att jag har redan återställt de filerna innan en gång innan allt funkade som den skulle men andra gånger jag försökte göra det då hände detta darför inga problem från början.
Råch
ju du har rätt men ville prova har postat i flashback och sweclockers men ingen svar.
har du förslag på ett forum?
backup fråga
Jag föreslår Nordichardware.se ... eller neros support...
Om det är en pirat version av programmet så rekomenderar jag att prova en annan version (eller använde du samma förra gången då det funkade?
Om det är en pirat version av programmet så rekomenderar jag att prova en annan version (eller använde du samma förra gången då det funkade?
backup fråga
ja inga pirat version inte heller köpt men demo.
backup fråga
Prova avinstallera helt och installera igen, hjälper inte det så kolla om nero har support för demoversionen.
Var det förresten exakt samma filer du återställt en gång innan? Kör du samma m$ windowsversion, samma servicepack? Samma version av Nero?
Var det förresten exakt samma filer du återställt en gång innan? Kör du samma m$ windowsversion, samma servicepack? Samma version av Nero?
backup fråga
Nu är det fixat jag kom ihåg när jag packade filerna så använde jag min engleska windows. När jag försökte återställa de då hade jag svensk version av windows. Så jag formaterade om datorn och installerade engleska versionen av windows och då funkade allt.
Tack sebbe och alla andra!
Tack sebbe och alla andra!
backup fråga
Jätte bra! 
Version på XP ska ju inte spela någon roll men det gjorde det ju..

Version på XP ska ju inte spela någon roll men det gjorde det ju..