Hur gamla är ni?
- Anton Fosselius
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
18 år i november ^^ börjar snart bli gammal :S
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Hur gamla är ni?
zero gravity: Snyggt!
Lägger du in dakilla och efterkommande?
Och har du koll på vilka som finns med så det inte blir några dubletter (om någon som redan finns med glömmer det och mailar tänker jag (fast är kanske bara jag som är så glömsk: får du ett mail från sebastean så vet du då att jag redan finns med
))
Lägger du in dakilla och efterkommande?
Och har du koll på vilka som finns med så det inte blir några dubletter (om någon som redan finns med glömmer det och mailar tänker jag (fast är kanske bara jag som är så glömsk: får du ett mail från sebastean så vet du då att jag redan finns med

Hur gamla är ni?
Det där var kanonbra gjort zero gravity hehe en kul idé det här med ålderstabell.
Roger:D
Roger:D
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hur gamla är ni?
Snyggt jobbat!
Nu hann jag maila min ålder också till Dig. Se upp bara så det inte blir dubletter
Ha det så bra, allesammans
Br Tuck
Nu hann jag maila min ålder också till Dig. Se upp bara så det inte blir dubletter

Ha det så bra, allesammans
Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Håller utsikt efter dubletter, Har fått in en del mail men kan vara lite svårt ibland att avgöra vem de är då jag saknar alias
Men det skall nog ordna sig, har ni några tipps på sidan så får ni maila mig så skall jag se vad jag kan göra.
Alla nya användare (och gammla) som läser detta, skicka erat födelseår till chl.tux@gmail.com
Alla som skrivit sitt födelseår innan på denna tråd behöver inte skicka in något.
Mvh.Zero

Alla nya användare (och gammla) som läser detta, skicka erat födelseår till chl.tux@gmail.com
Alla som skrivit sitt födelseår innan på denna tråd behöver inte skicka in något.
Mvh.Zero
Abusus non tollit usum
Hur gamla är ni?
jag är född -68 typ sådär 38 år då
vart nyfiken på linux os .vill inte behöva köra med windos nästa version
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Har uppdaterat åldersstatistiken nu. Har fått in bara några få mail så de går långsamt uppåt.
Men ju större intresset blir desstu mer info borde jag få. Vill tacka alla som bidragit.
Vill även tacka de som skickat mail med alias inkluderat (samtidigt som ni postat åldern här), har hjälpt mig undvika dubletter.
Men ju större intresset blir desstu mer info borde jag få. Vill tacka alla som bidragit.
Vill även tacka de som skickat mail med alias inkluderat (samtidigt som ni postat åldern här), har hjälpt mig undvika dubletter.
Abusus non tollit usum
Hur gamla är ni?
16 år (var min ålder när jag började programmera år 1979)
Min son som är 6 år använder också Ubuntu.
Min fru kan räknas som (ofrivilig) användare av Ubuntu och då hamnar medelvärdet på 29år för tre personer. Vår 4-årig son kommer att kunna räknas snart som ännu en datoranvändare.
Då får vi ned statistiken tillbaka till 22,75 år i genomsnitt för vår del...
Min son som är 6 år använder också Ubuntu.
Min fru kan räknas som (ofrivilig) användare av Ubuntu och då hamnar medelvärdet på 29år för tre personer. Vår 4-årig son kommer att kunna räknas snart som ännu en datoranvändare.
Då får vi ned statistiken tillbaka till 22,75 år i genomsnitt för vår del...
/M
Hur gamla är ni?
en 84:as här, släpptes på sommarn under augusti och bekanatade mig med linux just precis för ett par veckor sedan. allt tack vare att windows börjat kontrollera så noga hurvida man betalt för sin licens,..
Hur gamla är ni?
Noterar: det verkar som om det finns (minst) två grupper av Linuxanvändare:
1 - de som älskar operativet
2 - de som inte längre kan stjäla ett annat operativ
1 - de som älskar operativet
2 - de som inte längre kan stjäla ett annat operativ
Hur gamla är ni?
3 - de som inte längre vill stjäla ett annat operativ
4 - de som inte längre vill köpa ett annat operativ

EDIT: OT
4 - de som inte längre vill köpa ett annat operativ

EDIT: OT

Hur gamla är ni?
Ã…rgång 1967, alltså 39 år.
Hur gamla är ni?
född 84 är 22 
Använt linux i ett halvår hörde först talas om att det existerarde för ett år sedan. Vet inte riktigt varför. Men är jättenöjd med det beslutet.

Använt linux i ett halvår hörde först talas om att det existerarde för ett år sedan. Vet inte riktigt varför. Men är jättenöjd med det beslutet.
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hur gamla är ni?
Jag tillhör tydligen dom äldre här, 50+.
Började med en gammal Vic20 på 80-talet och sen har det fortsatt med DOS och alla varianter av windows. Har provat några linux-distar tidigare, bla Debian och Slackware, men tyckte att det blev för mycket "terminalande" direkt. Jag har inget emot att joxa i terminal och textfiler egentligen, men jag vill helst ha ett fungerande grafiskt gui först och så kan jag botanisera i terminalen allt efter som jag har tid och lust. Laddade ner flera olika live-CD/DVD och testade och fastnade för Kubuntu.
Det jag kört hittills så verkar det vara en helt underbar dist, allt funkar tillräckligt bra från början vilket passar bra när man, som jag, är nybörjare, men man kan pilla hur mycket som helst om och när man vill för att få systemet perfekt.

Började med en gammal Vic20 på 80-talet och sen har det fortsatt med DOS och alla varianter av windows. Har provat några linux-distar tidigare, bla Debian och Slackware, men tyckte att det blev för mycket "terminalande" direkt. Jag har inget emot att joxa i terminal och textfiler egentligen, men jag vill helst ha ett fungerande grafiskt gui först och så kan jag botanisera i terminalen allt efter som jag har tid och lust. Laddade ner flera olika live-CD/DVD och testade och fastnade för Kubuntu.
Det jag kört hittills så verkar det vara en helt underbar dist, allt funkar tillräckligt bra från början vilket passar bra när man, som jag, är nybörjare, men man kan pilla hur mycket som helst om och när man vill för att få systemet perfekt.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
Hur gamla är ni?
84:a!
Vad spännande att min årgång är den mest representerade..!
Fast jag har ju alltid vetat att det är 84:orna som kommer att förändra världen!

Är för övrigt en riktig färsking när det gäller ubuntu (och linux i allmänhet). I måndags fick jag det hela att fungera.. och allting känns fortfarande jättespännande! (hoppas att det fortsätter så)
Vad spännande att min årgång är den mest representerade..!
Fast jag har ju alltid vetat att det är 84:orna som kommer att förändra världen!

Är för övrigt en riktig färsking när det gäller ubuntu (och linux i allmänhet). I måndags fick jag det hela att fungera.. och allting känns fortfarande jättespännande! (hoppas att det fortsätter så)
"if the brain were so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't" (pugh-77).
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Hur gamla är ni?
Vad gammla alla är, ja e bara 12.
Skaffa min första linuxdist för 3månader sen.
Fastna för ubuntu då den var bäst.
Fastna för ubuntu då den var bäst.
- weaver73
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Hur gamla är ni?
[quote="Pie-or-paj"]Vad gammla alla är, ja e bara 12.
Fastna för ubuntu då den var bäst.[/quote]
Gamla?! BAH!! Jag är inte ett dugg äldre än jag är gammal
Född 1973 förövrigt och började med Linux för knappt en månad sedan.
Fastna för ubuntu då den var bäst.[/quote]
Gamla?! BAH!! Jag är inte ett dugg äldre än jag är gammal

Född 1973 förövrigt och började med Linux för knappt en månad sedan.
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
- Linux User # 435415 -
-
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
15 år... 91:a
Jag har hållt på med Microsoft saker sedan DOS efter det win.311 sedan har det gårr uppåt.... har en jävla kunskaper innom Windows...
Har aldrig problem med Windows
har inte haft problem sedan typ första året XP kom
har testat alla Windows OS
del vi säga sedan 94/95 började jag med att hålla på med datorer med farsan, då var det DOS, då jag inte kunde så mycket
jag hade redan en PC 95 med DOS/Win 3.11
Jag har aldig haft MAC!, systern har haft det... Jag kommer aldrig skaffa en Mac hemma iallafall
Jag skall testa Linux för en variation... installerar det imorgon eller måndag då jag får grafikkortet som klarar Kubuntu...
För jag fattar just nu inget om kodningen i konsolen i Linux... det som är en mosatt sak i windows (Kommandotolken)
Jag kan ju koda redan en del i PHP... så det e en liten fördel...
Mirkk är ett bra prog.. (mIRC) har har använt det i några år nu...
typ då alla mircwar slutade...doo'h... jag ville va med
Tänke inte att detta skulle bli lite info om mig... skitt samm...
Ã…terkommer säker med n00b fråger till Linux och Ubuntu/Kubuntu...hehe
Jag har hållt på med Microsoft saker sedan DOS efter det win.311 sedan har det gårr uppåt.... har en jävla kunskaper innom Windows...
Har aldrig problem med Windows

har testat alla Windows OS

del vi säga sedan 94/95 började jag med att hålla på med datorer med farsan, då var det DOS, då jag inte kunde så mycket

jag hade redan en PC 95 med DOS/Win 3.11

Jag har aldig haft MAC!, systern har haft det... Jag kommer aldrig skaffa en Mac hemma iallafall
Jag skall testa Linux för en variation... installerar det imorgon eller måndag då jag får grafikkortet som klarar Kubuntu...
För jag fattar just nu inget om kodningen i konsolen i Linux... det som är en mosatt sak i windows (Kommandotolken)
Jag kan ju koda redan en del i PHP... så det e en liten fördel...
Mirkk är ett bra prog.. (mIRC) har har använt det i några år nu...
typ då alla mircwar slutade...doo'h... jag ville va med

Tänke inte att detta skulle bli lite info om mig... skitt samm...
Ã…terkommer säker med n00b fråger till Linux och Ubuntu/Kubuntu...hehe
Ubuntu Nybörjare = N0000000000000000b
- Prometheus
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
31 år, 75:a mao
Verkar ju lite kul att summera senaste årtiondet i några hårdvarubaserade punkter
80-tal Lekte hemma hos vän med C64
90-tal Lekte sedan med fars PC med Windows 95
1998 skaffade egen med Windows 98(?) och lärde mig snabbt skapa hemsidor av min syster som arbetade på webbyrå
1999 gjorde hemsidor på beställning trots att mitt egna företag sysslade med illustration och konstuppdrag egentligen
2000 flyttade till Stockholm, började läsa webbutbildning och göra webbprojekt, la ner mitt illustrationsföretag, lärde mig ASP
2001 installerade Linux första gången, men det blev inte så långvarigt, över till Windows 2000, hjälpte min lärare svara på frågor, gifte mig
2002 startade nytt företag inom webb och utbildning
2003 windows XP, Mac
2004 slängde ASP i korgen och lärde mig PHP, köpte tidig bautastor 3g-mobil
2005 flyttade till Örebro med företaget, köpte HP-laptop
2006 iPod video, dualboot med Ubuntu och XP, leasingdator, första tandläkarbesöket sedan 1992
Verkar ju lite kul att summera senaste årtiondet i några hårdvarubaserade punkter

80-tal Lekte hemma hos vän med C64
90-tal Lekte sedan med fars PC med Windows 95
1998 skaffade egen med Windows 98(?) och lärde mig snabbt skapa hemsidor av min syster som arbetade på webbyrå
1999 gjorde hemsidor på beställning trots att mitt egna företag sysslade med illustration och konstuppdrag egentligen
2000 flyttade till Stockholm, började läsa webbutbildning och göra webbprojekt, la ner mitt illustrationsföretag, lärde mig ASP
2001 installerade Linux första gången, men det blev inte så långvarigt, över till Windows 2000, hjälpte min lärare svara på frågor, gifte mig
2002 startade nytt företag inom webb och utbildning
2003 windows XP, Mac
2004 slängde ASP i korgen och lärde mig PHP, köpte tidig bautastor 3g-mobil
2005 flyttade till Örebro med företaget, köpte HP-laptop
2006 iPod video, dualboot med Ubuntu och XP, leasingdator, första tandläkarbesöket sedan 1992

/ Mattias från designbilder.se