SV: Vad gör du i Windows?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

ZX Spectrum!  Jag "installerade Finale 2003 först i XP. Kopierade hela mappen därifrån till Ubuntu. Upplever inte att det går segt men om jag stänger midi-filer på "fel" sätt så stänger Finale av. Annars funkar det bra. Du har kanske nyare Finale som jag inte testat.  :)
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Spelar WoW och surfar lite men mest Spelar spel då Ati inte funkar så bra i Ubuntu men ska prova i Gutsy :D
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Sitter och spelar Company of Heroes. Snyltar på någon grannes trådlösa ;)  Dock dör uppkopplingen hela tiden så jag längtar efter min egen lina :)
Användarvisningsbild
christer
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av christer »

Min enda orsak att köra Windows Vista är att få det virusskannat och uppdaterat.

Hittar alla nödvändiga banker med Firefox och Ubuntu. Verifierar och loggar in
med bankavtalsnummer, hemlig fyrsiffrig kod och en löpande nummer.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

christer skrev: Min enda orsak att köra Windows Vista är att få det virusskannat och uppdaterat.

Intressant idé att köra igång Windows bara för att uppdatera och skanna efter virus  ;D
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
joda
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av joda »

ZX Spectrum skrev:
christer skrev: Min enda orsak att köra Windows Vista är att få det virusskannat och uppdaterat.

Intressant idé att köra igång Windows bara för att uppdatera och skanna efter virus  ;D
;D
Användarvisningsbild
christer

Inlägg av christer »

Har också lärt mig att installera det på nytt. Men om det nu svartnar igen, så kan jag ge det en
Återställare för att få det på fötter pånytt.  För mig är ett uppdaterat fungerande Vista med
MS Office Home och OpenOffice ett hjälpmedel för att kunna förstå vad de talar om då de har problem.

Det är kanske också någon form av stolthet att ha tillgång till Vista. Man törs hålla svansen högt
även i det sällskapet.
Användarvisningsbild
joda

Inlägg av joda »

jag kör xp i virtualbox bara för att kunna använda mig av ett brusredigerings program som jag inte har hittat nått ersättningsprogram till ännu och så till frontpage pga att jag inte får till hyperlänkarna som jag vill med dom programmen jag har testat i ubuntu... men så fort jag hittar det så behöver jag inte windows längre...
tweeek

Inlägg av tweeek »

Ibland är jag fast med familjedatorn som bara har Windows XP installerat. Då sitter jag och längtar efter mitt Ubuntu :P
qwertan
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av qwertan »

Ingenting längre ;D Så ja tog bort det för några dagar sen ;D
Användarvisningsbild
joda

Inlägg av joda »

jag städar bort trojaner och maskar från andras datorer i familjen som vägrar byta till ubuntu och precis som tweek så längtar jag tillbaks till min dator när jag sitter där...
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

joda skrev: jag städar bort trojaner och maskar från andras datorer i familjen som vägrar byta till ubuntu och precis som tweek så längtar jag tillbaks till min dator när jag sitter där...
Känner igen mej.  ::) Om det inte varit för att många spel inte funkar i ubuntu så...
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Min kompis hade tur att han hade kvar Windows på datorn. I nuvarande stund går det inte att starta Ubuntu.
Som tur var hade han Windows på datorn och det visade sig att det inte heller gick, alltså hårdvarufel. Ibland är det tur att ha gamla trogna Windows kvar ;)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Ska defragmentera en hårdisk snart, NTFS. Går inte från Ubuntu. Eller ???????
Sen så camar jag nån sällsynt gång från windows med, har inte orkat bry mig med att få in det på ubuntu.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
joda

Inlägg av joda »

vulfgar skrev:
joda skrev: jag städar bort trojaner och maskar från andras datorer i familjen som vägrar byta till ubuntu och precis som tweek så längtar jag tillbaks till min dator när jag sitter där...
Känner igen mej.  ::) Om det inte varit för att många spel inte funkar i ubuntu så...
du får börja spela andra spel då...  ;)
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

Kör Macromedia Flash - och testar nya program som kommer.

Har alltid gillat Windows och körde flera varianter av Longhorn, men jag kom inte riktigt på vitsen med det. Det gjorde jag aldrig med Windows Millenium heller för den delen. Men jag är ändå inte Vista fri pga jobbet.

Men nu är det Blackcomb, eller Vienna som är på gång och ska testas. Blir det inte en ny XP upplevelse så kommer nog OP marknaden att normaliseras.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Användarvisningsbild
fysroger
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av fysroger »

Då jag behöver logga in på arbetsportalen hemifrån så behövde jag IE men lyckades nu installera IE (ies4linux) så den enda anledningen nu är att synka min gamla trogna SE P910i. Därför kör jag XP i Virtualbox
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

8 av 10 verkar mest föredra att spela på Windows..likaså mina vänner som jag försöker dra över till Ubuntu med Traktor och kedja runt midjan.. ;)
Användarvisningsbild
lassekongo83

Re: SV: Vad gör du i Windows?

Inlägg av lassekongo83 »

Använder Windows XP mest pågrund av lathet och spel. Men Photoshop är verkligen höjdpunkten, GIMP är verkligen urusel i jämförelse med sitt horribla användargränssnitt. En bild som tar 5 sek att skapa i photoshop tar 10 minuter att skapa i GIMP. >:(

Men sen så har jag en burk bredvid som Ubuntu körs på. :) Men den använder mest min mor då hon vill spela SameGNOME. :p
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Re: SV: Vad gör du i Windows?

Inlägg av TForsman »

lassekongo83 skrev:Använder Windows XP mest pågrund av lathet och spel. Men Photoshop är verkligen höjdpunkten, GIMP är verkligen urusel i jämförelse med sitt horribla användargränssnitt. En bild som tar 5 sek att skapa i photoshop tar 10 minuter att skapa i GIMP. >:(

Men sen så har jag en burk bredvid som Ubuntu körs på. :) Men den använder mest min mor då hon vill spela SameGNOME. :p

Det är skönt att photoshop nu funkar klockrent med wine nu, så man slipper vara beroende av windows pga photoshop :)

http://wiki.winehq.org/AdobePhotoshop
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"