SV: Vad gör du i Windows?
ZX Spectrum! Jag "installerade Finale 2003 först i XP. Kopierade hela mappen därifrån till Ubuntu. Upplever inte att det går segt men om jag stänger midi-filer på "fel" sätt så stänger Finale av. Annars funkar det bra. Du har kanske nyare Finale som jag inte testat. 

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Spelar WoW och surfar lite men mest Spelar spel då Ati inte funkar så bra i Ubuntu men ska prova i Gutsy 

Sitter och spelar Company of Heroes. Snyltar på någon grannes trådlösa
Dock dör uppkopplingen hela tiden så jag längtar efter min egen lina 

Min enda orsak att köra Windows Vista är att få det virusskannat och uppdaterat.
Hittar alla nödvändiga banker med Firefox och Ubuntu. Verifierar och loggar in
med bankavtalsnummer, hemlig fyrsiffrig kod och en löpande nummer.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Intressant idé att köra igång Windows bara för att uppdatera och skanna efter viruschrister skrev: Min enda orsak att köra Windows Vista är att få det virusskannat och uppdaterat.

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- joda
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
ZX Spectrum skrev:Intressant idé att köra igång Windows bara för att uppdatera och skanna efter viruschrister skrev: Min enda orsak att köra Windows Vista är att få det virusskannat och uppdaterat.
![]()

Har också lärt mig att installera det på nytt. Men om det nu svartnar igen, så kan jag ge det en
Återställare för att få det på fötter pånytt. För mig är ett uppdaterat fungerande Vista med
MS Office Home och OpenOffice ett hjälpmedel för att kunna förstå vad de talar om då de har problem.
Det är kanske också någon form av stolthet att ha tillgång till Vista. Man törs hålla svansen högt
även i det sällskapet.
Återställare för att få det på fötter pånytt. För mig är ett uppdaterat fungerande Vista med
MS Office Home och OpenOffice ett hjälpmedel för att kunna förstå vad de talar om då de har problem.
Det är kanske också någon form av stolthet att ha tillgång till Vista. Man törs hålla svansen högt
även i det sällskapet.
- joda
jag kör xp i virtualbox bara för att kunna använda mig av ett brusredigerings program som jag inte har hittat nått ersättningsprogram till ännu och så till frontpage pga att jag inte får till hyperlänkarna som jag vill med dom programmen jag har testat i ubuntu... men så fort jag hittar det så behöver jag inte windows längre...
Ibland är jag fast med familjedatorn som bara har Windows XP installerat. Då sitter jag och längtar efter mitt Ubuntu 

Ingenting längre
Så ja tog bort det för några dagar sen 

- joda
jag städar bort trojaner och maskar från andras datorer i familjen som vägrar byta till ubuntu och precis som tweek så längtar jag tillbaks till min dator när jag sitter där...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Känner igen mej.joda skrev: jag städar bort trojaner och maskar från andras datorer i familjen som vägrar byta till ubuntu och precis som tweek så längtar jag tillbaks till min dator när jag sitter där...

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Min kompis hade tur att han hade kvar Windows på datorn. I nuvarande stund går det inte att starta Ubuntu.
Som tur var hade han Windows på datorn och det visade sig att det inte heller gick, alltså hårdvarufel. Ibland är det tur att ha gamla trogna Windows kvar
Som tur var hade han Windows på datorn och det visade sig att det inte heller gick, alltså hårdvarufel. Ibland är det tur att ha gamla trogna Windows kvar

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ska defragmentera en hårdisk snart, NTFS. Går inte från Ubuntu. Eller
????
Sen så camar jag nån sällsynt gång från windows med, har inte orkat bry mig med att få in det på ubuntu.

Sen så camar jag nån sällsynt gång från windows med, har inte orkat bry mig med att få in det på ubuntu.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- joda
du får börja spela andra spel då...vulfgar skrev:Känner igen mej.joda skrev: jag städar bort trojaner och maskar från andras datorer i familjen som vägrar byta till ubuntu och precis som tweek så längtar jag tillbaks till min dator när jag sitter där...Om det inte varit för att många spel inte funkar i ubuntu så...

Kör Macromedia Flash - och testar nya program som kommer.
Har alltid gillat Windows och körde flera varianter av Longhorn, men jag kom inte riktigt på vitsen med det. Det gjorde jag aldrig med Windows Millenium heller för den delen. Men jag är ändå inte Vista fri pga jobbet.
Men nu är det Blackcomb, eller Vienna som är på gång och ska testas. Blir det inte en ny XP upplevelse så kommer nog OP marknaden att normaliseras.
Har alltid gillat Windows och körde flera varianter av Longhorn, men jag kom inte riktigt på vitsen med det. Det gjorde jag aldrig med Windows Millenium heller för den delen. Men jag är ändå inte Vista fri pga jobbet.
Men nu är det Blackcomb, eller Vienna som är på gång och ska testas. Blir det inte en ny XP upplevelse så kommer nog OP marknaden att normaliseras.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
- fysroger
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Då jag behöver logga in på arbetsportalen hemifrån så behövde jag IE men lyckades nu installera IE (ies4linux) så den enda anledningen nu är att synka min gamla trogna SE P910i. Därför kör jag XP i Virtualbox
-
8 av 10 verkar mest föredra att spela på Windows..likaså mina vänner som jag försöker dra över till Ubuntu med Traktor och kedja runt midjan.. 

- lassekongo83
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: SV: Vad gör du i Windows?
Använder Windows XP mest pågrund av lathet och spel. Men Photoshop är verkligen höjdpunkten, GIMP är verkligen urusel i jämförelse med sitt horribla användargränssnitt. En bild som tar 5 sek att skapa i photoshop tar 10 minuter att skapa i GIMP.
Men sen så har jag en burk bredvid som Ubuntu körs på.
Men den använder mest min mor då hon vill spela SameGNOME. :p

Men sen så har jag en burk bredvid som Ubuntu körs på.

- TForsman
- Kontakt:
Re: SV: Vad gör du i Windows?
lassekongo83 skrev:Använder Windows XP mest pågrund av lathet och spel. Men Photoshop är verkligen höjdpunkten, GIMP är verkligen urusel i jämförelse med sitt horribla användargränssnitt. En bild som tar 5 sek att skapa i photoshop tar 10 minuter att skapa i GIMP.![]()
Men sen så har jag en burk bredvid som Ubuntu körs på.Men den använder mest min mor då hon vill spela SameGNOME. :p
Det är skönt att photoshop nu funkar klockrent med wine nu, så man slipper vara beroende av windows pga photoshop

http://wiki.winehq.org/AdobePhotoshop