Jag har ännu inte provat guiden på din blogg! Det var nu ett tag sedan jag gav mig på projektet realtidskärna så det är inte alls omöjligt att det skulle funka skitbra om jag följde din guide. Men inspelningen har funkat så pass bra ändå på sistone så jag har skutit upp det, visserligen har jag inte haft några avancerade projekt på gång. Gjorde en låt till brorsans dotters dop i Rosegarden och då var det bara MIDI-spår och två sångkanaler, sedan har jag en akustisk period och gör mycket inspelningar med bara ett par akustiska gitarrer och stämsång. Inte så krävande direkt. Antar att det blir värre när jag ska börja spela in med Charons Nymfer igen och vi ska ha dubbade kompgitarrer, feta synthmattor, fyrstämmiga körer och annat skoj...Om du följer guiden på bloggen, vad är det då som kajkar ur? Vad får du för felmeddelande? Nu vet jag ju att du kör AMD64-processor, men det borde vara ganska generellt ändå, om man bara tar konfigurationen från /boot-katalogen så bör du få med dig allt som behövs för en 64-bitarskärna. Fast vi har ju provat förut, du och jag, och det gick inte bättre då.. wink

I Dapper gjorde jag faktiskt det en gång men det strulade till det så jag till och med fick problem när jag gick tillbaka till gamla kärnan. Hur minns jag inte.Har du provat att ta kärnan från 64Studio? Fast den kanske inte har EVMS-patchen på?