SakJur skrev:Fråga: Var någon i Ubuntu-SE root när vi låg på Canonicals servrar?
vad jag vet så har vi aldrig legat på Canonicals servrar. Innan nafallo lånade ut sin server så låg webbplatsen hos Serverpronto i USA. Det fanns flera skäl till varför webbplatsen flyttades, en orsak var att det fungerade dåligt med mycket störningar, stora problem när vi hade många besökare, det förekom något säkerhetsporblem också. En annan ännu viktigare orsak var att ubuntu upstream krävde att alla LoCos som låg kvar hos Serverpronto skulle flyttas.
Det var tal om att flytta till Canonicals servrar. En orsak till att det inte blev flytt dit var dock att vi skulle få extremt kringskurna befogenheter vad beträffar tillgång till server, vilka mjukvaror vi vill använda osv. En annan anledning till att vi inte flyttade till Canonical var att dom var otroligt sega med att låta oss flytta dit, jag minns inte riktigt varför men det kan ha varit platsbrist. Våra serveradmins, framför allt Johan RE och andol jobbade med att hitta lösningar och till slut löste det sej genom att nafallo ställde upp. Det största problemet var inte själva servern, om jag fattat rätt, utan bandbredden.