Sugen på att testa spotify?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Harlekin33

Re: Sugen på att testa spotify?

Inlägg av Harlekin33 »

Jo men hur funkar det det med audacity???
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Harlekin33 skrev:Jo men hur funkar det det med audacity???
Varför ska du ha audiacity?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

upnorth skrev:
Varför ska du ha audiacity?
För att lyssna på musik när du tröttnat på det lilla utbudet på spotiy? Eller på att somliga låtar har glitchar som man inte har på samma låt på hårddisken?
Som redan sagts, det funkar inte alls, man måste använda spotify:s egna mjukvara för att lyssna på musiken. I vilken utsträckning som framtida API:s kommer möjliggöra plugins till andra spelare är ännu inte bestämt, så vitt jag kunnat utröna.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Ska vi vara rättvisa är ju Spotify fortfarande beta.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

upnorth skrev:Ska vi vara rättvisa är ju Spotify fortfarande beta.
Det är gmail oxå :D Jag tror dock de inte kommer arbeta hårt med att byta ut låtar som är "trasiga" när de borde ha fullt upp med att fylla in mer musik i databaserna. Dessutom är dessa trasiga låtar väldigt få...

Men om rena siffermässig kvalitet på musiken osv: spotify lägger undan en massa musik på hårddisken så den slipper ladda ner allt flertalet gånger, men det ligger krypterat. Jag antar att det går att köra igenom det avkrypterade geom något verktyg som kan kvalitetsmäta det, en vem har intresserat sig för att skriva ett sådant? :D
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Det är gmail oxå :D Jag tror dock de inte kommer arbeta hårt med att byta ut låtar som är "trasiga" när de borde ha fullt upp med att fylla in mer musik i databaserna. Dessutom är dessa trasiga låtar väldigt få...

Men om rena siffermässig kvalitet på musiken osv: spotify lägger undan en massa musik på hårddisken så den slipper ladda ner allt flertalet gånger, men det ligger krypterat. Jag antar att det går att köra igenom det avkrypterade geom något verktyg som kan kvalitetsmäta det, en vem har intresserat sig för att skriva ett sådant? :D
Vad är det för fel med att lyssna på musiken genom programmet?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

upnorth skrev:Vad är det för fel med att lyssna på musiken genom programmet?
Inget, det är därför jag inte skriver något om att det skulle vara fel.
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av jansson »

upnorth skrev:
Mekaniserad Apelsin skrev:

Vad är det för fel med att lyssna på musiken genom programmet?
Jag skulle vilja kunna använda vilket program jag vill.

Åtminstonde skulle jag vilja kunna blanda spotify-låtar med vanliga låtar. Vissa finns ju som sagt inte hos spotify.

En cool grej spotify skulle kunna göra är ett personligt bibliotek där man kan spara undan bokmärken till låtar. Ett stort problem som jag upplever med detta, är att man typ aldrig kommer på vad man vill lyssna på. Med biblioteket skulle man bara behöva komma på en låt/artist/album en gång, sedan kan man spara den där och när man inte kommer på nått bra så blädrar man igenom biblioteket.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

jansson skrev:
Jag skulle vilja kunna använda vilket program jag vill.

Åtminstonde skulle jag vilja kunna blanda spotify-låtar med vanliga låtar. Vissa finns ju som sagt inte hos spotify.

En cool grej spotify skulle kunna göra är ett personligt bibliotek där man kan spara undan bokmärken till låtar. Ett stort problem som jag upplever med detta, är att man typ aldrig kommer på vad man vill lyssna på. Med biblioteket skulle man bara behöva komma på en låt/artist/album en gång, sedan kan man spara den där och när man inte kommer på nått bra så blädrar man igenom biblioteket.
Du får väl skicka ett mail: support@spotify.com jag tvivlar på att de hänger mycket här ;)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

upnorth skrev:Du får väl skicka ett mail: support@spotify.com jag tvivlar på att de hänger mycket här ;)
De är med i getsatisfaction: http://getsatisfaction.com/spotify
magnismo

Inlägg av magnismo »

om kvaliteten på spotify. den är sämre än mp3 i allafall nya mp3. men man hör inte så stor skillnad på en 128 bitars kopiering men på 320 är skillnaden stor.

det är inte meningen att man bara skall lysna på spotify. det skall bara fungera som vardags musik och inte som en cd eller likinanade. hjag antar att de kommer att bli bättre på både utbud och kvalite ju längre de kommer att håla på.
J0henz

Inlägg av J0henz »

Det går att få ett gratis-konto utan invite.
https://www.flashback.info/showpost.php ... tcount=196
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av jansson »

J0henz skrev:Det går att få ett gratis-konto utan invite.
https://www.flashback.info/showpost.php ... tcount=196
Jag försökte massor med det där innan jag fick en invite. De verkar ha spärrat alla, eller ja... många, proxys.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Har tyvärr inga fler konton att dela ut, men jag uppmanar er som har en hundring över att skaffa premiumkonto som jag gjorde: https://www.spotify.com/en/account/subscription/
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Det är ofritt skräp som inte tillåter att du använder ett fritt alternativ. Dom har dessutom inte ens ansträngt sig för att göra en version för GNU/Linux utan hänvisar till en emulator.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Sid skrev:
Det är ofritt skräp som inte tillåter att du använder ett fritt alternativ. Dom har dessutom inte ens ansträngt sig för att göra en version för GNU/Linux utan hänvisar till en emulator.
support@spotify.com "på ubuntu-se.org kan ingen höra dig skrika".

Visst är det synd, men försök vara lite tacksam för att skivbolagen gått med på det här alls åtminstone, måste väl finnas en massa fria nät-radio program som du kan använda istället då?
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

Sid skrev:
Du borde ju vara lite tacksam att de ens skrivit en guide hur du kör deras applikation genom Wine och att det faktiskt fungerar. Många bryr sig inte ens så långt.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av micke_nordin »

Dagon^ skrev: Du borde ju vara lite tacksam att de ens skrivit en guide hur du kör deras applikation genom Wine och att det faktiskt fungerar. Många bryr sig inte ens så långt.
Vi borde inte vara tacksamma, tvärt om borde vi lobba för att få en fri version av programmet (och protokollet), tacksamhet inför wine gör inget för att få fram mer fri programvara. Däremot är det ju bra att deras klient funkar under wine åtminstonne, eftersom Spotify i alla fall inte utgör ett hinder för den som vill byta till ett fritt operativsystem.

/Micke
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

micke_nordin skrev:
Dagon^ skrev: Du borde ju vara lite tacksam att de ens skrivit en guide hur du kör deras applikation genom Wine och att det faktiskt fungerar. Många bryr sig inte ens så långt.
Vi borde inte vara tacksamma, tvärt om borde vi lobba för att få en fri version av programmet (och protokollet), tacksamhet inför wine gör inget för att få fram mer fri programvara. Däremot är det ju bra att deras klient funkar under wine åtminstonne, eftersom Spotify i alla fall inte utgör ett hinder för den som vill byta till ett fritt operativsystem.

/Micke
Hmm, jag formulerade mig nog lite konstigt. Det jag menar är precis vad du skrev.
Däremot är det ju bra att deras klient funkar under wine åtminstonne, eftersom Spotify i alla fall inte utgör ett hinder för den som vill byta till ett fritt operativsystem.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

upnorth skrev:Visst är det synd, men försök vara lite tacksam för att skivbolagen gått med på det här alls åtminstone, måste väl finnas en massa fria nät-radio program som du kan använda istället då?
Vad har skivbolagen med mjukvaran att göra?

Tror du att skivbolagen automatiskt hade ställt sig emot ett program licensierat under GPL så lever du kvar på 1800-talet. Det är på grund av att människor tänker som du som fri mjukvara hålls tillbaka.

Du brukar anklaga mig för att bara vara här för att bråka. Faktum är att du sedan du kom in på det här forumet inte har deltagit i någon support överhuvudtaget. Jag försöker bidra med support varje gång jag besöker det här forumet. Du har bara bedrivit politiska aktiviteter.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"