Jag var tämligen säker tills frågan dök upp här...Är du säker på det verkligen är vi ???
Uppenbarligen används VIM nuförtiden.
Får väl börja skriva vim istället nu då...
Jag var tämligen säker tills frågan dök upp här...Är du säker på det verkligen är vi ???
För att tangentbordet är överlägset musen och man har inte alltid tillgång till en mus. Varför ska mina händer lämna tangentbordet bara för att jag ska läsa lite text på webben?Rune.K skrev:Varför använda tangentbordet när man surfar?
dmz skrev: Till att börja med så kör jag en så kallad tiling window manager - i mitt fall awesome3. Om ni faktiskt får för er att testa så kanske awesome 2.3 passar er bättre då dess config är betydligt enklare att förstå; Awesome3's bygger helt på LUA, så om ni inte vill lära er det på köpet så borde awesome 2.3 duga fint.
Jag är osäker på vilken version som finns i ubuntu's repos, men jag misstänker att det är 2.3, och det borde räcka med att köra:
LUA är ett skriptspråk http://www.lua.org/Erikw skrev:jag har inte läst igenom heal tråden så frågan är kanske redan besvarad. Vad är LUA?
Rune.K skrev:Och det är detta du menar?dmz skrev:Nej, men det går alldeles utmärkt i vimperator.Rune.K skrev:Om jag vill se de inspelade nyheterna på svt.se, går det bra i vim?
Vimperator is a free browser add-on for Firefox, which makes it look and behave like the Vim text editor
Hur startar du X utan att ha en pointer device?DeepThought skrev: EDIT: Som en sidonot/kuriosa kan jag meddela att jag satt och skrev laborationsrapport i skolan (där jag kör Ion3) och det tog mig ungefär 45 minuter innan jag insåg att datorn jag satt vid inte hade en mus inkopplad. Detta var för att jag var tvungen att surfa in på en sida som inte hade traditionella länkar, så att HaH inte fungerade. (Kanske körde sidan flash? Jag minns inte).
Option "AllowMouseOpenFail"dmz skrev:Hur startar du X utan att ha en pointer device?DeepThought skrev: EDIT: Som en sidonot/kuriosa kan jag meddela att jag satt och skrev laborationsrapport i skolan (där jag kör Ion3) och det tog mig ungefär 45 minuter innan jag insåg att datorn jag satt vid inte hade en mus inkopplad. Detta var för att jag var tvungen att surfa in på en sida som inte hade traditionella länkar, så att HaH inte fungerade. (Kanske körde sidan flash? Jag minns inte).
Kod: Markera allt
urxvt -pe tabbed
Du kan använda dig av ett alias i .zshrc;Dimi skrev: När jag startar urxvt så får jag inte tillgång till flikar eller tabbar. För att få det så måste jag skriva. Det innebär att jag måste först starta en x-terminal och skriva tidigare nämnda rad. Det hela känns lite omständigt. finns det något annat sätt att ordna det på så att jag får tillgång till tabbar direkt?Kod: Markera allt
urxvt -pe tabbed
alias urxvt='urxvt -pe tabbed'
bind c exec urxvt -pe tabbed
Du kan använda dig av rpws;Dimi skrev: En annan fråga ang Ratpoison (fast den först avhandlas i del 2). Kan man få tillgång till flera skrivbordsytor?
Mvh
Usage:
rpws init n [-k] [-a] - setup rpws with n workspaces.
-a sets up command aliases;
-k sets up key bindings and aliases.
rpws help - this documentation
rpws n - switch to this workspace
for more detailed documentation run "perldoc /usr/local/bin/rpws"