Varför stängdes en medlem av?
Re: Varför stängdes en medlem av?
Rune.K: Jag har inte varit så aktiv på sistone och hade ingen aning om att det hade hænt førræn denna tråd skapades. Men visst, du får gærna tycka att det ær bakåtstrævande av mig att tycka att en "skampåle" inte ær så farligt som det låter.
mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.
mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.
Den tanken har jag också haft.mcNisse skrev:Jag tror att hela tråden skapades för att skapa osämja.
Och har fortfarande!!!
Det är bara det att det tydligen finns dom, som vill införa en SKAMPÅLE, det är det som gör mej upprörd.
#rune
Så vissa vill ha en tråd där vi hänger ut medlemar som fått en varning osv för att vissa inte litar på oss i administrationen?
Edit: Förtydligande: Jag syftar inte på någon speciell person. Med "vissa" menar jag just "vissa".
Edit: Förtydligande: Jag syftar inte på någon speciell person. Med "vissa" menar jag just "vissa".

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Eller för att någon inte har tillgång till lika mycket information längre.Hund skrev:Så vissa vill ha en tråd där vi hänger ut medlemar som fått en varning osv för att vissa inte litar på oss i administrationen?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Vad har det med min kommentar att göra? Det där är jag fullt medveten om.upnorth skrev: mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.
Att bara før att det blir bråk behøver det inte vara syftet med trådenmcNisse skrev:Vad har det med min kommentar att göra? Det där är jag fullt medveten om.upnorth skrev: mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.

- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.
TOPIC: Ja. Det är piss-humanism som råder här. Visa mig ett ställe, där jag som trådskapare pratade om skampåle.
FRÅGAN VAR: Varför stängdes en medlem av och vid sidan om har jag som vanligt inte fått svar på den.
Det är så typiskt att ni här vill påtvinga andra någon moral.
TOPIC: Ja. Det är piss-humanism som råder här. Visa mig ett ställe, där jag som trådskapare pratade om skampåle.
FRÅGAN VAR: Varför stängdes en medlem av och vid sidan om har jag som vanligt inte fått svar på den.
Medlemen bröt mot våra regler och fick en varning vilket resulterade i en avstängning.Peter Forsberg skrev:OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.
Klurig: Använd Quote-knappen, det är väldigt förvirrande/jobbigt när du citerar någon.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Tack, Hund! Kan du förklara, vilka regler det var? Och efter det kan du låsa tråden för att jag inte vill att McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja. Hur kan man tolka så fel och samtidigt är moderator? Men det är en annan femma.Hund skrev:Medlemen bröt mot våra regler och fick en varning vilket resulterade i en avstängning.Peter Forsberg skrev:OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.
Klurig: Använd Quote-knappen, det är väldigt förvirrande/jobbigt när du citerar någon.
Peter Forsberg skrev:Tack, Hund! Kan du förklara, vilka regler det var? Och efter det kan du låsa tråden för att jag inte vill att McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja. Hur kan man tolka så fel och samtidigt är moderator? Men det är en annan femma.Hund skrev:Medlemen bröt mot våra regler och fick en varning vilket resulterade i en avstängning.Peter Forsberg skrev:OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.
"McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja."
Vill bara meddela att mcnisse inte är ensam om den tolkningen.
#rune
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
FYI, jag är inte moderator. Jag slutade direkt när pun började posta här. Tycker inte man ska vara moderator när man inte vill läsa en persons inlägg.Tack, Hund! Kan du förklara, vilka regler det var? Och efter det kan du låsa tråden för att jag inte vill att McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja. Hur kan man tolka så fel och samtidigt är moderator? Men det är en annan femma.
EDIT: Om du nu inte ville skapa osämja varför skickade du inte ett PM?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Jag ber dig om ursäkt, mcNisse. Jag var inne i gamla banor.mcNisse skrev:FYI, jag är inte moderator. Jag slutade direkt när pun började posta här. Tycker inte man ska vara moderator när man inte vill läsa en persons inlägg.Tack, Hund! Kan du förklara, vilka regler det var? Och efter det kan du låsa tråden för att jag inte vill att McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja. Hur kan man tolka så fel och samtidigt är moderator? Men det är en annan femma.
EDIT: Om du nu inte ville skapa osämja varför skickade du inte ett PM?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
I öppenhetens namn, varför ta det via PM när jag tycker att alla har rätt till information?EDIT: Om du nu inte ville skapa osämja varför skickade du inte ett PM?
Jag har själv fått PM från moderatorerna om mitt uppförande på det här forumet.
No1 Uppmaning
No2 Andra gången
No3 Varning utfärdad
Och däremellan några påpekande via PM och en hel del bortmoderingar.
Jag tycker absolut inte det är något märkligt med det.
Jag har inte följt reglerna och därmed gjort mej förkänt av reprimander, det är skitbra att moderatorerna sköter sitt jobb.
Jag har väl försökt förklara mej o komma med undanflykter, men det är inbyggt i den mänskliga naturen (tror jag)
Jag erkänner helt och hållet att jag gjort fel.
Jag försöker bättra mej!
Men om jag blivit satt i skampålen på torget, då hade jag undrat om jag drömde eller varit vaken.
Eller flyttad tillbaks femhundra år tiden..
#rune
No1 Uppmaning
No2 Andra gången
No3 Varning utfärdad
Jag har inte följt reglerna och därmed gjort mej förkänt av reprimander, det är skitbra att moderatorerna sköter sitt jobb.
Jag har väl försökt förklara mej o komma med undanflykter, men det är inbyggt i den mänskliga naturen (tror jag)
Jag försöker bättra mej!
Men om jag blivit satt i skampålen på torget, då hade jag undrat om jag drömde eller varit vaken.
#rune
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Men Rune, trådskaparen ( jag ) har aldrig pratat om någon skampåle. Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.Rune.K skrev:Jag har själv fått PM från moderatorerna om mitt uppförande på det här forumet.
No1 Uppmaning
No2 Andra gången
No3 Varning utfärdad
Jag försöker bättra mej!
#rune
Hur den ska utformas är en annan sak.
-
- Global Moderator
Tycker du även att de dolda tavlorna ska öppnas?Peter Forsberg skrev:Men Rune, trådskaparen ( jag ) har aldrig pratat om någon skampåle. Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Men det du är ute efter, blir ändå en form av skampåle!Peter Forsberg skrev: Men Rune, trådskaparen ( jag ) har aldrig pratat om någon skampåle. Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Hur den ska utformas är en annan sak.
Och glöm INTE det mcnisse skrev om osämja.... och som jag höll med om.
Om jag blir avstängd så vill jag inte hängas ut på torget i en skampåle.
Utan ett diskret meddelande i en tråd i Debatt-tavlan, som säger att nu har Rune.K tagit 3 månaders semester.
Om det är någon som skulle sakna mej

#rune
Ja för de personernas eget bästa *host* *host*Rune.K skrev: Ett råd:
Flytta hela den här tråden till Debatt-tavlan, så att inte ALLA ser o kan läsa vilka bakåtsträvare det tydligen finns på här forumet.
Om det är syftet varför inte bara radera alltihop och låtsas som ingenting?
Mycket enklare.
Ja det måste verkligen vara en personlig tragedi för personen som får sitt användarnamn uthängt när han/hon bryter mot en forumregel. Inga små proportioner att jämföra det med en SKAMPÅLE. Personen vågar väl knappt visa sig på stan efter ha fått sitt användarnamn uppskrivet på en lista efter att ha brutit mot en forumregel på ett forum på internet.Rune.K skrev: Att man vill återgå till medeltiden och ha en offentlig SKAMPÅLE.
#rune
-
- Global Moderator
Varför har de rätt att få reda på att "Rune.K har fått en varning p.g.a regelbrott ..."?Peter Forsberg skrev:Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Sedan upprepar jag mina frågor till dig:
Hur ska du kunna göra det utifrån ett meddelande att "medlem x har varnats p.g.a personliga påhopp"?Peter Forsberg skrev:HakanS skrev:Varför har medlemmarna rätt till denna information?
1. För att kunna bedöma administrationens arbete ( och bilda sig en uppfattning hur valbara personer jobbar ( demokratiprincip ))
Vi har ju förtroenderådet till att bedöma administrationens arbete.
De enda personer som är valda av medlemmarna är väl för övrigt bara kontaktpersonerna? Och de tillhör ju inte forumadministrationen.
Ska all frånvaro meddelas? Om någon admin fått reda på att en medlem blivit allvarligt sjuk eller dött, ska det också meddelas?Peter Forsberg skrev: 2. För att förstår varför en medlem har försvunnit
Det råder ingen total öppenhet här. Det vet du mer än väl.Peter Forsberg skrev: 3. För att det råder öppenhet här ( eller ? )
Det är förtroenderådets uppgift att se till att forumets regler inte tillämpas på fel sätt.Peter Forsberg skrev: 4. För att kunna se hur forumets regler tillämpas
Fortfarande: rådet kollar ingenting om inte en anmælan kommer in.HakanS skrev:Det är förtroenderådets uppgift att se till att forumets regler inte tillämpas på fel sätt.Peter Forsberg skrev: 4. För att kunna se hur forumets regler tillämpas
Senast redigerad av 1 upnorth, redigerad totalt 20 gånger.