Varför stängdes en medlem av?

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Varför stängdes en medlem av?

Inlägg av upnorth »

Rune.K: Jag har inte varit så aktiv på sistone och hade ingen aning om att det hade hænt førræn denna tråd skapades. Men visst, du får gærna tycka att det ær bakåtstrævande av mig att tycka att en "skampåle" inte ær så farligt som det låter.

mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

mcNisse skrev:Jag tror att hela tråden skapades för att skapa osämja.
Den tanken har jag också haft.
Och har fortfarande!!!
Det är bara det att det tydligen finns dom, som vill införa en SKAMPÅLE, det är det som gör mej upprörd.
#rune
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

vissa vill ha en tråd där vi hänger ut medlemar som fått en varning osv för att vissa inte litar på oss i administrationen?

Edit: Förtydligande: Jag syftar inte på någon speciell person. Med "vissa" menar jag just "vissa". :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Hund skrev:vissa vill ha en tråd där vi hänger ut medlemar som fått en varning osv för att vissa inte litar på oss i administrationen?
Eller för att någon inte har tillgång till lika mycket information längre.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

upnorth skrev: mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.
Vad har det med min kommentar att göra? Det där är jag fullt medveten om.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

mcNisse skrev:
upnorth skrev: mcNisse: I demokratier blir man osams och får gøra kompromisser, det ær en av nackdelarna, ja.
Vad har det med min kommentar att göra? Det där är jag fullt medveten om.
Att bara før att det blir bråk behøver det inte vara syftet med tråden ::)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.

TOPIC: Ja. Det är piss-humanism som råder här. Visa mig ett ställe, där jag som trådskapare pratade om skampåle.
FRÅGAN VAR: Varför stängdes en medlem av och vid sidan om har jag som vanligt inte fått svar på den.

Det är så typiskt att ni här vill påtvinga andra någon moral.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Peter Forsberg skrev:OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.

TOPIC: Ja. Det är piss-humanism som råder här. Visa mig ett ställe, där jag som trådskapare pratade om skampåle.
FRÅGAN VAR: Varför stängdes en medlem av och vid sidan om har jag som vanligt inte fått svar på den.

Medlemen bröt mot våra regler och fick en varning vilket resulterade i en avstängning.

Klurig: Använd Quote-knappen, det är väldigt förvirrande/jobbigt när du citerar någon. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Hund skrev:
Peter Forsberg skrev:OT: kan någon förklara för klurig hur man trycker på QUOTE ? Jag blir alldeles förvirrat när du posta något.

Medlemen bröt mot våra regler och fick en varning vilket resulterade i en avstängning.

Klurig: Använd Quote-knappen, det är väldigt förvirrande/jobbigt när du citerar någon. :P
Tack, Hund! Kan du förklara, vilka regler det var? Och efter det kan du låsa tråden för att jag inte vill att McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja. Hur kan man tolka så fel och samtidigt är moderator? Men det är en annan femma.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Peter Forsberg skrev:
Hund skrev:

Tack, Hund! Kan du förklara, vilka regler det var? Och efter det kan du låsa tråden för att jag inte vill att McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja. Hur kan man tolka så fel och samtidigt är moderator? Men det är en annan femma.

"McNisse tror att jag startade den för att sprida osämja."

Vill bara meddela att mcnisse inte är ensam om den tolkningen.
#rune
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

FYI, jag är inte moderator. Jag slutade direkt när pun började posta här. Tycker inte man ska vara moderator när man inte vill läsa en persons inlägg.

EDIT: Om du nu inte ville skapa osämja varför skickade du inte ett PM?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

mcNisse skrev:
FYI, jag är inte moderator. Jag slutade direkt när pun började posta här. Tycker inte man ska vara moderator när man inte vill läsa en persons inlägg.

Jag ber dig om ursäkt, mcNisse. Jag var inne i gamla banor.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

I öppenhetens namn, varför ta det via PM när jag tycker att alla har rätt till information?
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Jag har själv fått PM från moderatorerna om mitt uppförande på det här forumet.
No1 Uppmaning
No2 Andra gången
No3 Varning utfärdad
Och däremellan några påpekande via PM och en hel del bortmoderingar.

Jag tycker absolut inte det är något märkligt med det.
Jag har inte följt reglerna och därmed gjort mej förkänt av reprimander, det är skitbra att moderatorerna sköter sitt jobb.
Jag har väl försökt förklara mej o komma med undanflykter, men det är inbyggt i den mänskliga naturen (tror jag)
Jag erkänner helt och hållet att jag gjort fel.
Jag försöker bättra mej!

Men om jag blivit satt i skampålen på torget, då hade jag undrat om jag drömde eller varit vaken.
Eller flyttad tillbaks femhundra år tiden..
#rune
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Rune.K skrev:Jag har själv fått PM från moderatorerna om mitt uppförande på det här forumet.
No1 Uppmaning
No2 Andra gången
No3 Varning utfärdad
Och däremellan några påpekande via PM och en hel del bortmoderingar.

Jag tycker absolut inte det är något märkligt med det.
Jag har inte följt reglerna och därmed gjort mej förkänt av reprimander, det är skitbra att moderatorerna sköter sitt jobb.
Jag har väl försökt förklara mej o komma med undanflykter, men det är inbyggt i den mänskliga naturen (tror jag)
Jag erkänner helt och hållet att jag gjort fel.
Jag försöker bättra mej!

Men om jag blivit satt i skampålen på torget, då hade jag undrat om jag drömde eller varit vaken.
Eller flyttad tillbaks femhundra år tiden..
#rune
Men Rune, trådskaparen ( jag ) har aldrig pratat om någon skampåle. Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Hur den ska utformas är en annan sak.
HakanS
Global Moderator

Inlägg av HakanS »

Peter Forsberg skrev:Men Rune, trådskaparen ( jag ) har aldrig pratat om någon skampåle. Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Tycker du även att de dolda tavlorna ska öppnas?
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Peter Forsberg skrev: Men Rune, trådskaparen ( jag ) har aldrig pratat om någon skampåle. Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Hur den ska utformas är en annan sak.
Men det du är ute efter, blir ändå en form av skampåle!

Och glöm INTE det mcnisse skrev om osämja.... och som jag höll med om.

Om jag blir avstängd så vill jag inte hängas ut på torget i en skampåle.

Utan ett diskret meddelande i en tråd i Debatt-tavlan, som säger att nu har Rune.K tagit 3 månaders semester.
Om det är någon som skulle sakna mej :)
#rune
xoob

Inlägg av xoob »

Rune.K skrev: Ett råd:
Flytta hela den här tråden till Debatt-tavlan, så att inte ALLA ser o kan läsa vilka bakåtsträvare det tydligen finns på här forumet.
Ja för de personernas eget bästa *host* *host*
Om det är syftet varför inte bara radera alltihop och låtsas som ingenting?
Mycket enklare.
Rune.K skrev: Att man vill återgå till medeltiden och ha en offentlig SKAMPÅLE.
#rune
Ja det måste verkligen vara en personlig tragedi för personen som får sitt användarnamn uthängt när han/hon bryter mot en forumregel. Inga små proportioner att jämföra det med en SKAMPÅLE. Personen vågar väl knappt visa sig på stan efter ha fått sitt användarnamn uppskrivet på en lista efter att ha brutit mot en forumregel på ett forum på internet.
HakanS
Global Moderator

Inlägg av HakanS »

Peter Forsberg skrev:Men ändå anser jag att medlemmarna har rätt till information.
Varför har de rätt att få reda på att "Rune.K har fått en varning p.g.a regelbrott ..."?

Sedan upprepar jag mina frågor till dig:
Peter Forsberg skrev:
HakanS skrev:Varför har medlemmarna rätt till denna information?

1. För att kunna bedöma administrationens arbete ( och bilda sig en uppfattning hur valbara personer jobbar ( demokratiprincip ))
Hur ska du kunna göra det utifrån ett meddelande att "medlem x har varnats p.g.a personliga påhopp"?
Vi har ju förtroenderådet till att bedöma administrationens arbete.
De enda personer som är valda av medlemmarna är väl för övrigt bara kontaktpersonerna? Och de tillhör ju inte forumadministrationen.
Peter Forsberg skrev: 2. För att förstår varför en medlem har försvunnit
Ska all frånvaro meddelas? Om någon admin fått reda på att en medlem blivit allvarligt sjuk eller dött, ska det också meddelas?
Peter Forsberg skrev: 3. För att det råder öppenhet här ( eller ? )
Det råder ingen total öppenhet här. Det vet du mer än väl.
Peter Forsberg skrev: 4. För att kunna se hur forumets regler tillämpas
Det är förtroenderådets uppgift att se till att forumets regler inte tillämpas på fel sätt.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

HakanS skrev:
Peter Forsberg skrev: 4. För att kunna se hur forumets regler tillämpas
Det är förtroenderådets uppgift att se till att forumets regler inte tillämpas på fel sätt.
Fortfarande: rådet kollar ingenting om inte en anmælan kommer in.
Senast redigerad av 1 upnorth, redigerad totalt 20 gånger.
Låst

Återgå till "Forum"