Det tycker jag definitivt. Skriv gärna några rader om det i wikin också.Inhuman Soul skrev:Kanske man skulle testa icedtea dåKiviE skrev:Enligt den sidan funkar det utmärktInhuman Soul skrev:Testar din Java Virtual Machine: http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
Fria(re) program som bör rekommenderas
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Fria(re) program som bör rekommenderas
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kom på en till sak, grafikdrivrutiner.
Ang java.
Jag installerade just openjdk som finns i hardys förråd.
Nu återstår det bara att se om det finns för windows oxå, så att jag kan hänvisa användare till detta och inte suns jre.
Jag installerade just openjdk som finns i hardys förråd.
Allt verkar funka jättebra så här långt, netx som ersätter javaws funkar fint. Jag kompilerade om mitt program med openjdk via netbeans och det är fullt körbart på win xp med suns jre.OpenJDK Development Kit (JDK)
OpenJDK is a development environment for building applications, applets, and components using the Java programming language.
The packages are built using the IcedTea build support and patches from the IcedTea project.
Nu återstår det bara att se om det finns för windows oxå, så att jag kan hänvisa användare till detta och inte suns jre.
-
Gnash fungerar för mig med youtube i gNewSense. Konstigt att det inte fungerar i Ubuntu.
Det verkar vara samma version som i Ubuntu.
Kod: Markera allt
aptitude show gnash
Paket: gnash
Tillstånd: installerat
Automatiskt installerade: nej
Version: 0.8.2-0ubuntu3
Prioritet: valfri
Sektion: universe/utils
Underhållare: Alexander Sack <asac@ubuntu.com>
Uppackad storlek: 1024k
Beroende: gnash-common (= 0.8.2-0ubuntu3), libc6 (>= 2.7-1), libgcc1 (>=
1:4.1.1-21), libglib2.0-0 (>= 2.12.0), libgtk2.0-0 (>= 2.12.0),
libstdc++6 (>= 4.2.1-4), libx11-6, libxext6
Beskrivning: free SWF movie player
Gnash is a free Flash movie player, which works either standalone, or as plugin
for Firefox/Mozilla or Konqueror. Currently it is in a alpha state. The plugins
are under heavy development at this time.
Gnash supports the majority of Flash opcodes up to SWF version 7, and a wide
sampling of ActionScript classes for SWF version 8.5. All the core ones are
implemented, and many of the newer ones work, but may be missing some of their
methods.
Included in the Gnash is an XML based messaging system, as specified in the
Flash specification. This lets a flash movie communicate over a TCP/IP socket,
and parse the incoming XML message. This lets a movie be a remote control for
other devices or applications.
This package includes the standalone GTK+-based OpenGL player.
Homepage: http://www.gnu.org/software/gnash/
- TForsman
- Kontakt:
Sid skrev:Det tycker jag definitivt. Skriv gärna några rader om det i wikin också.Inhuman Soul skrev:Kanske man skulle testa icedtea dåKiviE skrev:Enligt den sidan funkar det utmärktInhuman Soul skrev:Testar din Java Virtual Machine: http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
Testa gärna också på era banker om Bankid, det funkar tyvärr inte alls med icedtea. Jag var tvungen att byta ut icedtea till Sun jre.
-
Rekommenderar följande
Redshift
Spenderar du många timmar framför datorn på kvällarna så kan jag rekommenderadet här lilla programmet som är helt genialt! Det anpassar skärmens ljusstyrka samt färg efter vilken tid på dygnet det är. Kvällstid får skärmen en härligt dämpad röd nyans, som är riktigt bekväm för ögonen
Återkommer framöver med fler tips på bra program och tjänster för den delen.
Redshift
Spenderar du många timmar framför datorn på kvällarna så kan jag rekommenderadet här lilla programmet som är helt genialt! Det anpassar skärmens ljusstyrka samt färg efter vilken tid på dygnet det är. Kvällstid får skärmen en härligt dämpad röd nyans, som är riktigt bekväm för ögonen

Senast redigerad av 1 Söderström, redigerad totalt 17 gånger.
picasa är inte open source
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
Nej, missförstod visst meningen med tråden. Tar bort det och hoppas andra kommer fram till att PIcasa ändå är användbart till skillnad mot tex DigiKam, F-spot, Shotwell photomanager osv...dmz skrev:picasa är inte open source
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Tack för rekommendationen. Installerade det nu och ställde in min tidszon i klockan. Fick lägga till longitude och latitude men det gick.Söderström skrev:Rekommenderar följande
Redshift
Nu fick skärmen en skön röd ton

Kan bara starta det via terminalen och alt + F2 eller lägger det sig nån ikon i menyn? Har då inte hittat nån.

En idé är att fixa en programstartare och lägg i dockan. En annan är att skapa en tangentbordsgenväg.xtr3m3 skrev: Kan bara starta det via terminalen och alt + F2 eller lägger det sig nån ikon i menyn? Har då inte hittat nån.
- xtr3m3
Ok. Gör så 
Stängde av redshift tillfälligt men skärmen är fortfarande kvar i mörkare röd läge. Trodde den skulle återgå om man stängde av

Stängde av redshift tillfälligt men skärmen är fortfarande kvar i mörkare röd läge. Trodde den skulle återgå om man stängde av

- xtr3m3
Testade att installera gnash och ta bort vanliga flash. Men det verkar inte som gnash funkar på youtube eller failblog.
Förmodligen funkar det inte på nån sida då
Gav det ett försök iallafall
Förmodligen funkar det inte på nån sida då

Gav det ett försök iallafall