Allmänna support och frågetråden för phpBB3

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Allmänna support och frågetråden för phpBB3

Inlägg av Konservburk »

KiviE skrev:Fast å andra sidan så väljer man markera allt och sen kopierar så får man inte med radbrytningarna :)
Visst är det så... men det är inte säkert att alla som läser koden inser det. Det finns lägen när det kan gå riktigt illa med radbrytningar på fel ställe. Jag anser iaf att det måste ordnas så att inte tydligheten går förlorad.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Hur ställer jag in så att jag inte får epost-notifieringar när det kommer nya inlägg i trådar jag postat i? Nu läggs de automatiskt till i "Bevakningar" som jag hittat i kontrollpanelen. Jag kan iofs ta bort dem, men vill inte att de läggs till automatiskt...

Och en annan fråga som kanske är OT, men det har ändå att göra med sånt som är nytt mot gamla forumet. Jag är ingen stor anhängare av gula smileys och alla varianter de kommer i, men försöker väl att anamma det nya (vill ju inte va bakåtsträvare, men när är det lämligt att använda O0 ?
??? ......... :P
Passar på att reservera mig mot att frågan/frågorna redan är besvarad(e), har inte lyckats tygla sökfunktioen helt och hållet ännu
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Cadryc skrev:Hur ställer jag in så att jag inte får epost-notifieringar när det kommer nya inlägg i trådar jag postat i? Nu läggs de automatiskt till i "Bevakningar" som jag hittat i kontrollpanelen. Jag kan iofs ta bort dem, men vill inte att de läggs till automatiskt...

Och en annan fråga som kanske är OT, men det har ändå att göra med sånt som är nytt mot gamla forumet. Jag är ingen stor anhängare av gula smileys och alla varianter de kommer i, men försöker väl att anamma det nya (vill ju inte va bakåtsträvare, men när är det lämligt att använda O0 ?
??? ......... :P
Passar på att reservera mig mot att frågan/frågorna redan är besvarad(e), har inte lyckats tygla sökfunktioen helt och hållet ännu
I Kontrollpanelen gå in under fliken Inställningar, välj Ändra postningsstandarder och sätt Nej vid Meddela mej vid svar som standard
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

HakanS skrev:Det är många frågor, men få svar i denna tråd.
Det beror nog på - i alla fall delvis - att vi inte har svar på allt ännu, men det som finns här kollar vi med jämna mellanrum för att försöka hitta lösningar på dom problem som uppstått.
hedin27
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av hedin27 »

Jag hoppas snart få svar på frågan varför mitt konto försvann efter byte av forum mjukvara utan att bli underrättad på något sätt.
Borde finnas övervakning så att konton ej försvinner. Ber befintlig konto innehavare till kontot "Håkan" om ursäkt för att jag gjorde så att det behövdes verifiering vid inloggning.

//Håkan
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

hedin27 skrev:Jag hoppas snart få svar på frågan varför mitt konto försvann efter byte av forum mjukvara utan att bli underrättad på något sätt.
Borde finnas övervakning så att konton ej försvinner. Ber befintlig konto innehavare till kontot "Håkan" om ursäkt för att jag gjorde så att det behövdes verifiering vid inloggning.

//Håkan
Jag hade också strul med mitt konto när nya forumet kom upp och skrev mail till forumansvarige och fick hjälp den vägen.
I mitt fall var användarnamnet k_jermeus och mitt alias ZX Spectrum. I och med det nya forumet så fick jag användarnamnet ZX Spectrum istället med ett annat lösenord. Kan det möjligtvis vara detta som har hänt dig också?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Nu finns knapparna på plats för Besvara och Ny tråd i standardtemat "vulfgar". Det är också lite mer kontraster så att det ska bli lättare att se gränsen mellan 2 inlägg. Nya ikoner för lästa/olästa tavlor och trådar är det också.

Om förändringarna inte syns direkt så uppdatera sidan ett par gånger i webbläsaren.
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Min "ubuntu-user"-banner syns inte ...
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

nicefinger skrev:Min "ubuntu-user"-banner syns inte ...
Menar du rankerna med sina stjärnor? Det där med "Erfaren ubuntist", "Ububntunörd" osv? Det är borttaget, det sa ju ändå inget om vilken erfarenhet och kunskap man har, bara hur många inlägg man gjort.
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Neeej .. längst ner.
Lilla bilden med ubuntu user #13456 eller nåt
Koden står kvar.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13766[/img]

Ska taggarna ändras på nåt vis kanske?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

nicefinger skrev:[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13766[/img]

Ska taggarna ändras på nåt vis kanske?
Aha, ska kolla på det.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Ta bort storleksangivelsen innanför img-taggen så ska det fungera. Dvs ange istället:

Kod: Markera allt

[img]http://ubuntucounter.geekosophical.net/img/ubuntu-blogger.php?user=13766[/img]
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Fick korta ner signaturen lite. Nu blir den roligare också.
Användarvisningsbild
per9000
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

I denna post finns en (död) länk till en domän som innehåller åäö (http://www.kåda.se eller http://www.xn--kda-ula.se på gammalt fult sätt) http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 51#p189433

Det verkar som att forumet inte innehåller stöd för länkar med åäö just nu - det borde fixas omedelbums. Till och med MS Explorer klarar det numera då borde detta forum även klara det tycker jag :)

/Per
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av rylleman »

Sökningar måste numera bestå av minst 4 tecken vilket gör att man inte kan leta efter information om FTP, PHP, BBB, cp, ls m.m. dumt.

Visa olästa inlägg borta vilket var en väldigt trevlig och användbar funktion. ("Visa nya inlägg" visar även lästa trådar.)

Subsilver2-temat saknar Ubuntu-loggan uppe i vänstra hörnet. Istället visas PHPbb-loggan.
Användarvisningsbild
Beakon
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Beakon »

"Visa nya inlägg" på startsidan är ju ett steg i rätt riktning men nya sedan när ??

Annars tycker jag vi kör en demokratisk omröstning där alla är tvingade att rösta för att http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=3128
installeras omgående.. ;-)

Skämt och sido.. Den modden verkar ju vara precis det många med mig saknar.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Innan någon som helst mod installeras så ska vi veta att alla grundfunktioner och teman i forumet fungerar som dom ska. Dom moddar som ska installeras kommer också att testas innan dom installeras i detta forumet.
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

Min signatur med den flygande pingvinen fungerar inte längre :( . Det har nog att göra med att jag har storleksangivelse i img-taggen. Tar jag bort den så får jag dock ett meddelande om att bilden är för stor så det fungerar inte heller.

Min visningsbild (avatar) med en bild av en Commodore 64 har också försvunnit i samband med bytet :( . Nu står det bara "Användarvisningsbild".
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Christian Johansson skrev:Min signatur med den flygande pingvinen fungerar inte längre :( . Det har nog att göra med att jag har storleksangivelse i img-taggen. Tar jag bort den så får jag dock ett meddelande om att bilden är för stor så det fungerar inte heller.

Min visningsbild (avatar) med en bild av en Commodore 64 har också försvunnit i samband med bytet :( . Nu står det bara "Användarvisningsbild".

Ja, alla visningsbilder försvann. Synd det, för jag hittar inte min igen :-\
Skriv svar

Återgå till "Forum"