Vi har kommit en bit på vägen i och med att bl.a. Dell säljer datorer med linux förinstallerat. Tyvärr kommer det ändå dröja innan folk köper dessa datorer då de är så vana vid linux. Fast om vi pratar total nybörjare så tror jag inte att det blir problem, de lär sig snabbt vad t.ex. OpenOffice är.johan_pirate skrev: Kerath, mycket bra skrivit kunde inte skriva mycket bättre själv, men som du säger man vågar inte eller så orkar man inte
Så vår uppgift är att få folk köra detta underbara GNU/Linux! Men vi har en tuff uppgift framför oss eftersom många ser Windows som en standard i datorer och allt annat är det okänt och kusligt![]()
Det stora problemet är faktiskt de lite mer erfarna windows-användarna som laddar ner lite film/musik från dc och bittorrent och dylikt. De har svårt att vänja sig vid att man installerar på ett annat sätt, använder andra format och program osv.
Jag har ju installerat ubuntu åt mina kusiner så jag vet (efter ett tag ville de ha windows så de märkte att ubuntu faktiskt inte är en bättre windows-klon