Vi börjar bli lite halv-stora...
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Lite kul att veta kan vara att vi snittat nästan 5 nya medlemmar per dag senaste veckan... 

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
[quote="nahoj"]Lite kul att veta kan vara att vi snittat nästan 5 nya medlemmar per dag senaste veckan...
[/quote]
det var fan inte illa

det var fan inte illa

Över 1000 trådar nu i alla fall...
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
J*kligt seriöst forum skulle man kunna säga, alltid lika trevligt att titta in och se alla nya inlägg och funderingar.
Fortsätt med det fina jobbet (snabb respons)
Fortsätt med det fina jobbet (snabb respons)
- n4h0j
Tack för de värmande orden Trazan! Som jag redan sagt här ovan: Jag och de andra moderatorerna tar åt oss av det värmande omdömet och påminner oss själva och er underbara användare om att det är vi alla tillsammans som bidrar till den ypperligt goda stämningen här inne! 

- n4h0j
Ojdå, jag missade tydligen att vi blev 700... Kanske ska blicka framåt mot 1000? 

- n4h0j
21 medlemmar senaste 3 dagarna, och dagen är inte slut ännu... 

800 medlemmar... 

Ubuntu guide
Ubuntu guide
- n4h0j
Hehe, 14 nya medlemmar den 23 augusti. Vad är det som hänt egentligen? Det verkar verkligen vara en uppåtgående kurva som ökar i takt med att användarantalet stiger ytterligare... Var kommer alla ifrån egentligen?? 

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hej Broder Nahoj och alla ni andra, som läser detta.
Jag citerar Dig:
Samtidigt tror jag nog också att vi, var och en, känner att Ubuntu har DET. Detta något som ger oss en härlig känsla av att ha funnit ett alternativ till alla låsta OS och som därtill är något som vi själva är med i och formar, i dess begynnelsefas! Arbetet här inne tillexempel, med ozamosi till en början och sedan ni andra moderatorer, som lagt ner timmavis med engagemang i forat här. Detta är ju grundvalen! Er och "vår" skapelse, först och främst här på den svenska sidan, men självfallet hade det inte kunnat nå så långt utan Ubuntus grundare och hans folk i det "lilla landet i väster".
Är det ett land, förresten? Snarare en ö, eller vad?
Sedan undrar Du:
Skojar med Dig.
Det är ju härifrån! Där jag är! Djupt inne i Sherwoodskogen, ju!
Undanskuffade, förtryckta individer som enskilt och tillsammans flytt undan Sheriffen av Nottinghams förtryck genom halvtaskiga OS-lösningar och försenade patchar etc., etc. och nu, sakteligen börjat finna varandra, likasinnade och som bestämt sig för att till slut ta upp striden mot orättvisor och förtryck på många vis, i form av tveksamma, diskutabla OEM-avtal o dylikt och som tillsammans försöker ta tillbaks lite av "skatteåterbäringen"
, våra egna slantar.
Skämt åsido, visst är det ljuvligt att få känna fartvinden i håret när man står i fören på en vinnande båt?
Hjärtinnerliga hälsningar till Er alla från munken i Sherwoodskogen
Jag citerar Dig:
Både Du och jag och alla andra, redan "frälsta", frisinnade Linux-användare och Ubuntuister i synnerhet, både undrar och gläds över detta. Detta är ju underbart och glädjande! Fria människor som kommit till insikt och detta efter egna och fria val.Vad är det som hänt egentligen? Det verkar verkligen vara en uppåtgående kurva som ökar i takt med att användarantalet stiger ytterligare...
Samtidigt tror jag nog också att vi, var och en, känner att Ubuntu har DET. Detta något som ger oss en härlig känsla av att ha funnit ett alternativ till alla låsta OS och som därtill är något som vi själva är med i och formar, i dess begynnelsefas! Arbetet här inne tillexempel, med ozamosi till en början och sedan ni andra moderatorer, som lagt ner timmavis med engagemang i forat här. Detta är ju grundvalen! Er och "vår" skapelse, först och främst här på den svenska sidan, men självfallet hade det inte kunnat nå så långt utan Ubuntus grundare och hans folk i det "lilla landet i väster".

Är det ett land, förresten? Snarare en ö, eller vad?

Sedan undrar Du:
Va? Hur sjutton kan Du ställa den frågan?Var kommer alla ifrån egentligen?? big_smile

Det är ju härifrån! Där jag är! Djupt inne i Sherwoodskogen, ju!
Undanskuffade, förtryckta individer som enskilt och tillsammans flytt undan Sheriffen av Nottinghams förtryck genom halvtaskiga OS-lösningar och försenade patchar etc., etc. och nu, sakteligen börjat finna varandra, likasinnade och som bestämt sig för att till slut ta upp striden mot orättvisor och förtryck på många vis, i form av tveksamma, diskutabla OEM-avtal o dylikt och som tillsammans försöker ta tillbaks lite av "skatteåterbäringen"

Skämt åsido, visst är det ljuvligt att få känna fartvinden i håret när man står i fören på en vinnande båt?

Hjärtinnerliga hälsningar till Er alla från munken i Sherwoodskogen
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jo då, jag vet!
Munkar skall ju vara rakade på hjässan.
Men jag är ingen "riktig" munk.
Br Tuck
Munkar skall ju vara rakade på hjässan.

Men jag är ingen "riktig" munk.

Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
det lilla jag läst om nästa os ifrån ms så vill jag inte ha det då blev det till & kika vad som fanns å verkar enkelt för en som inte är van med linux å då bidde det ubuntu. måste säga att installera detta va enklare än xp , sata disken + raid klarade installationen av utan att jag va tvungen å ha drivrutiner lika att disken är 160 gb , enda som inte funkade riktigt va grafikkortet ati 9800 pro ,kollade efter svenskt forum (detta) å hittade lösningen 
edit : jag är en som mest läser & hoppas på att hitta det jag undrar över , & så hittar jag en massa som är intresant att läsa samt försöka lära sig nåt

edit : jag är en som mest läser & hoppas på att hitta det jag undrar över , & så hittar jag en massa som är intresant att läsa samt försöka lära sig nåt
vart nyfiken på linux os .vill inte behöva köra med windos nästa version
Vem skriver det 10.000:e inlägget? 

Ubuntu guide
Ubuntu guide
- sontho
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Efter att ha varit Ubuntuanvändare i 2 veckor, så har jag upptäckt hur bra detta forum är.
Har hittat massor av svar utan att ställa en enda fråga.
men vänta bara...... jag kommer säkert på något
Men jag vet ju var jag skall få svar....
Mycket nöjd "so far"
En laptop, en server.
Servern med VMware körandes Win200 (måste köra ett Winpgm som tjänst, och skall testa detta)
PS. Nej jag är ingen "riktig" pastor.
PS2. Tillhör +åldern :/
Började redan på gammeltalet (80-talet alltså)
Har hittat massor av svar utan att ställa en enda fråga.
men vänta bara...... jag kommer säkert på något

Men jag vet ju var jag skall få svar....
Mycket nöjd "so far"
En laptop, en server.
Servern med VMware körandes Win200 (måste köra ett Winpgm som tjänst, och skall testa detta)
PS. Nej jag är ingen "riktig" pastor.

PS2. Tillhör +åldern :/
Började redan på gammeltalet (80-talet alltså)
Det ska gå!
--------------------------------------------------------
Ubuntu user # 10410
--------------------------------------------------------
Ubuntu user # 10410
- n4h0j
*Biter nervöst på naglarna*
I denna stund är vi 998 medlemmar, snart spräcker vi 1000-talet!!!
Vem ska få äran att titulera sig den 1000:e medlemmen?`:P
I denna stund är vi 998 medlemmar, snart spräcker vi 1000-talet!!!

Finns det statistik kring hur många av dom som registrerat sig, ställt en fråga och sedan aldrig hörts av mer?
Vore intressant att se någon graf över användare fördelat på besöksfrekvens och inläggsfrekvens.
Vore intressant att se någon graf över användare fördelat på besöksfrekvens och inläggsfrekvens.
marwal: Du har ju användarlistan som du kan sortera på antalet inlägg.
http://ubuntu-se.org/forum/userlist.php ... rch=Skicka
http://ubuntu-se.org/forum/userlist.php ... rch=Skicka
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- Cnuut
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
nr 1000 = sitrusfruxxon
nybliven ubuntuist
nybliven ubuntuist