Hur gamla är ni?
Hur gamla är ni?
76:a här. Alltså 30 fyllda i år.
Pysslat med datorer sedan 1983 då det var C64 som gällde. Vidare till Amiga 500 och sedan över till x86 på 90-talet.
Linux som amatör till och från sedan ung 1998. Började med Slackware. Har testat de flesta distar jag kunnat hitta och blev lite småkär i Ubuntu Breezy och sedan några månader djupt förälskad i Dapper.
Pysslat med datorer sedan 1983 då det var C64 som gällde. Vidare till Amiga 500 och sedan över till x86 på 90-talet.
Linux som amatör till och från sedan ung 1998. Började med Slackware. Har testat de flesta distar jag kunnat hitta och blev lite småkär i Ubuntu Breezy och sedan några månader djupt förälskad i Dapper.
- Gurra72
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Född 72. Blir så glad av att se att alla åldrar verkar vara representerade här. Har som föregående börjat på 80 talet med en C64 och sedan har det rullat på. Har testat istort sett allt vad gäller Linux men på en mycket amatörmässig nivå. Ubuntu är det som fungerat bäst hittils.
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware 

- gothenburg
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Slemproppen släppte -77
29 glada år
Började min bana i mitten av 80-talet med en C64 hoppade vidare till Amiga500 (med hårddisk
)
1992 införskaffades första x86, en AST som aldrig funkade som den skulle.
Reggade mig på forumet i slutet av februari, pga att (s)win fullkomligt ballat ur, har haft ett kort återfall undertiden men insett att jag är helt såld på Ubuntu.

Började min bana i mitten av 80-talet med en C64 hoppade vidare till Amiga500 (med hårddisk

1992 införskaffades första x86, en AST som aldrig funkade som den skulle.
Reggade mig på forumet i slutet av februari, pga att (s)win fullkomligt ballat ur, har haft ett kort återfall undertiden men insett att jag är helt såld på Ubuntu.
Hur gamla är ni?
Oj det var ganska många yngre här. Känner mig gammal - 23.
DVS född 1983. Alltså är jag inte 83 år gammal.
DVS född 1983. Alltså är jag inte 83 år gammal.
“Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes.†/Edsger Dijkstra
-
Hur gamla är ni?
Hello,
Dags att höja "åldern" ett snäpp till då.
Är 45 år "ung" och heter Ulf (med amatörradiocallet sm0try, därav det konstiga aliaset ;-) ). Har provat Mandrake, RH, debian,dsl, m.fl sedan länge. Tänkte se om jag kan hålla mig till en distribution och försöka lära mig den.
Kör även BSD hemma (och då i form av OSX)
Dags att höja "åldern" ett snäpp till då.
Är 45 år "ung" och heter Ulf (med amatörradiocallet sm0try, därav det konstiga aliaset ;-) ). Har provat Mandrake, RH, debian,dsl, m.fl sedan länge. Tänkte se om jag kan hålla mig till en distribution och försöka lära mig den.
Kör även BSD hemma (och då i form av OSX)
Hur gamla är ni?
Ja på tal om att höja ribban en annan är 46 år gammal men ändå lilla gullungen i mammas ögon hehe!!
Roger
Roger
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hur gamla är ni?
inne på mitt 21a år, morsan klämde då ut en stor j**vla skitunge på 5972gram och 57cm
som nu då är jag.. 

Hur gamla är ni?
13 
1993

1993

Downloaded an ISO of Ubuntu 6.06 (Dapper Drake<3)
installed side-by-side with windows....
dual-boot for 1 week..... Windows Was sent to byte-heaven(hell?)
Happy User of Dapper Drake
installed side-by-side with windows....
dual-boot for 1 week..... Windows Was sent to byte-heaven(hell?)

Hur gamla är ni?
Mina inte speciellt komplicerade beräkningar ger om jag har rätt ett åldersspann på hela 70 år !!!
Det gör mej glad
Det gör mej glad

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hur gamla är ni?
Nja.....
åldersspann på hela 70 år !!! må vara att ta i lite grann, eller .... ?
.... den där sista pilsnern må ha satt sig på tvären.... ?
Ã…ldersspann på 70? Där hängde jag inte riktigt med
. Jag trodde nog att fonsterbage o jag var äldst här inne och har vi inte övertrumfats av en 85-åring (eller strax däromkring) så stannar nog ålderspannet på c:a 50. Men va F-n gör det? Knappast något. 
Men, skämt åsido, visst tusan är det bra med att vi åldersmässigt varken är det ena eller det andra, varken enbart ungt och teknikfokuserat, eller gammgubbaktigt och tämligen "ofokuserat", inte ens darrhänt.
Gentemot kritiker på antingen det ena eller det andra, blir det ett tämligen bra slagträ och argument.
Man behöver varken vara ung hacker eller gammal stofil, för att vilja använda sig av Ubuntu, Linux etc.. Däremot är det användare i alla dessa åldrar som har fastnat för Ubuntu i sitt val av alternativ till XP och winandlose. Ubuntu når fram till dem alla. Oavsett var de står.
Äldre kan känna sig trygga med ett OS som andra äldre redan fastnat för och som underhålls och utvecklas av yngre, som hänger med i frontlinjen för vad som kommer fram i utvecklingen. Sådana argument skulle kunna bita på mig i vart fall ....
Inför Ubuntudagen bör just detta kunna vara ett bra argument att ta med sig, detta att vi har åldrar från 14, 15 upp emot de sjuttio och där alla föredrar Ubuntu.
Munken har redan börjat förbereda sig inför Ubuntudagen. Häromsistens vaskade jag mig i bäcken här i Sherwoodskogen, fastän jag inte ens behövde det. Jag tvättade mig ju så sent som till sistlidna julhelg.
Men vad gör man inte för att höja approachen? Lite får man offra.
Vill man vara fin, får man lida pin, som de sade förut.
Nyvaskad munk lutar sig mot en trädstam och nynnar förtjust för sig själv.....
Hälsningar Br Tuck
åldersspann på hela 70 år !!! må vara att ta i lite grann, eller .... ?
.... den där sista pilsnern må ha satt sig på tvären.... ?

Ã…ldersspann på 70? Där hängde jag inte riktigt med

Men, skämt åsido, visst tusan är det bra med att vi åldersmässigt varken är det ena eller det andra, varken enbart ungt och teknikfokuserat, eller gammgubbaktigt och tämligen "ofokuserat", inte ens darrhänt.

Gentemot kritiker på antingen det ena eller det andra, blir det ett tämligen bra slagträ och argument.
Man behöver varken vara ung hacker eller gammal stofil, för att vilja använda sig av Ubuntu, Linux etc.. Däremot är det användare i alla dessa åldrar som har fastnat för Ubuntu i sitt val av alternativ till XP och winandlose. Ubuntu når fram till dem alla. Oavsett var de står.
Äldre kan känna sig trygga med ett OS som andra äldre redan fastnat för och som underhålls och utvecklas av yngre, som hänger med i frontlinjen för vad som kommer fram i utvecklingen. Sådana argument skulle kunna bita på mig i vart fall ....
Inför Ubuntudagen bör just detta kunna vara ett bra argument att ta med sig, detta att vi har åldrar från 14, 15 upp emot de sjuttio och där alla föredrar Ubuntu.
Munken har redan börjat förbereda sig inför Ubuntudagen. Häromsistens vaskade jag mig i bäcken här i Sherwoodskogen, fastän jag inte ens behövde det. Jag tvättade mig ju så sent som till sistlidna julhelg.
Men vad gör man inte för att höja approachen? Lite får man offra.

Nyvaskad munk lutar sig mot en trädstam och nynnar förtjust för sig själv.....

Hälsningar Br Tuck

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Broder Tuck
Hur gamla är ni?
Hej fr@mes!
Ditt inlägg hann jag inte ens uppmärksamma tidigare. Helskoj att se Dig här. Varmt välkommen!
Det är nästan snudd på att Du räddar hem sebasteans inlägg ovanför mitt förra.
Kul att se att även Du gillar Ubuntu. Jag ser också att Du finns i Stockholmsområdet. Jag hoppas att vi som bor på Sveriges "baksida" (sett ur ett Göteborgsperspektiv) får möjlighet att råkas någonstans under Ubuntudagen.
Som sagt, välkommen
Br Tuck
Ditt inlägg hann jag inte ens uppmärksamma tidigare. Helskoj att se Dig här. Varmt välkommen!
Det är nästan snudd på att Du räddar hem sebasteans inlägg ovanför mitt förra.

Kul att se att även Du gillar Ubuntu. Jag ser också att Du finns i Stockholmsområdet. Jag hoppas att vi som bor på Sveriges "baksida" (sett ur ett Göteborgsperspektiv) får möjlighet att råkas någonstans under Ubuntudagen.
Som sagt, välkommen
Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
1986, snart får man shoppa sin egen alkohol \(oO,)/
Hur gamla är ni?
41 år, gillar Ubuntu, dess princip och friheten.
Hade win2000pro sist och allting var fullständigt problemfritt med maskinen och alla program. Nja, Atis drivrutiner kanske var lite jobbiga.
Har dualboot men har inte startat w2k mer än 8 ggr (?) sedan november -05.
Hade win2000pro sist och allting var fullständigt problemfritt med maskinen och alla program. Nja, Atis drivrutiner kanske var lite jobbiga.
Har dualboot men har inte startat w2k mer än 8 ggr (?) sedan november -05.
Hur gamla är ni?
såg pheex - 23 som -23 dvs 1923 och 83 år gammal 
Nu förstår jag ju att han i självaste verket är 23

Nu förstår jag ju att han i självaste verket är 23
- Broder Tuck
Hur gamla är ni?
Gott sebastean 
Hur som helst, Ubuntu vinner!
Notera mina argument för Ubuntu ovan. Detta är ett OS för ALLA!
Bara om man har extrema förväntningar på vissa faciliteter eller på programvara av den kalibern, bör man kanske gardera sig med någon form av winandlose-applikation för just detta,just pga utbudet, men i övrigt matchar Linux och Ubuntu merparten av alla användare. Det vore smaskens att nå ut med under Ubuntudagen.
Jag hälsar alla nya medlemmar varmt välkomna in i Sherwoodskogens ljuva och trygga atmosfär. Fjärran från Nottingham-$heriffens uttalade önskan om att bemästra samtliga nyttjare och strävan att hålla koll på envar som lever honom nära.
Hälsningar
Broder Tuck

Hur som helst, Ubuntu vinner!
Notera mina argument för Ubuntu ovan. Detta är ett OS för ALLA!
Bara om man har extrema förväntningar på vissa faciliteter eller på programvara av den kalibern, bör man kanske gardera sig med någon form av winandlose-applikation för just detta,just pga utbudet, men i övrigt matchar Linux och Ubuntu merparten av alla användare. Det vore smaskens att nå ut med under Ubuntudagen.
Jag hälsar alla nya medlemmar varmt välkomna in i Sherwoodskogens ljuva och trygga atmosfär. Fjärran från Nottingham-$heriffens uttalade önskan om att bemästra samtliga nyttjare och strävan att hålla koll på envar som lever honom nära.
Hälsningar
Broder Tuck
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Dags att bidra en smula till statistiken, är årgång 1984. Kanske en idé att sammanställa allt i en tabell eller liknande, bara för o få de överskådligt.
Abusus non tollit usum
Hur gamla är ni?
Bra idé zero gravity.
Du skapar en ny sida i wikin för detta genom att gå till ubuntu-se.org/wiki/namnet_du_väljer
Går att göra tabell rätt enkelt med den grafiska redigeringen.
Du skapar en ny sida i wikin för detta genom att gå till ubuntu-se.org/wiki/namnet_du_väljer

Går att göra tabell rätt enkelt med den grafiska redigeringen.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Låter fint skall ta o börja greja med det ikväll 
För att underlätta arbetet skulle det vara fint om alla som är intresserade kunde maila in sitt födelseår till min mail chl.tux@gmail.com

För att underlätta arbetet skulle det vara fint om alla som är intresserade kunde maila in sitt födelseår till min mail chl.tux@gmail.com
Abusus non tollit usum
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Då var grunden till wikin klar, allt som saknas är mera statistik.
http://ubuntu-se.org/Wiki/statistik_alder
http://ubuntu-se.org/Wiki/statistik_alder
Abusus non tollit usum