Jo, jag vet vad du har för åsikter. Men jag finner det vara lite väl magstarkt av dig att hävda att du är en av få inom locot som vet vad demokrati är.ycc skrev:Jag är förvånad att du inte vet mina åsikter. Jag har ju haft dessa frågor uppe många gånger.
Beslut om att det inte ska vara så togs på medlemsmötet den 25/5 2011ycc skrev:All verksamhet skall ställas under TL.
Beslut togs för 6 veckor sedan om att ha val av TL och TC var 12:e månad. Beslutet var enhälligt. Varför röstade du inte?ycc skrev:TL skall väljas om var 6:e månad.
Är det någon som tycker annorlunda?ycc skrev:Man skall inte låsa trådar i strid med forumreglerna.
Man skall följa forumreglerna och vara noggrann så man inte modererar bort kritik av ledningen eller förslag till nyorganisation. Man skall tillåta att man framför åsikter där fördelarna med andra OS framhålls.
Någorlunda regelbundna medlemsmöten är ett krav från LoCo Council. IRC är det vedertagna sättet bland övriga LoCon. Det är i princip omöjligt att använda forumet för möten.ycc skrev:Dessutom vill jag att vi skall synas bättre och prioritera forum mer. Visst skall de som vill få använda irc men jag hoppas de mer aktiva inte bara samlas där utan även i forum.
Forumet är ypperligt för att hantera support. Självklart är det bra om många kan vara med och hjälpa till.ycc skrev:Vi måste få tillbaka fler aktiva medlemmar och aktivitet i forum. Därifrån kommer förhoppningsvis vissa att gå vidare till mindre grupper med specifika målsättningar.
Som jag skrivit tidigare så är det effektivare att diskutera och ta beslut i loco-ärenden på medlemsmötena. Varför använda något som är ineffektivt?ycc skrev:Debatter och omröstningar till forum.
Jag förstår inte att du, som är en sådan förkämpe för demokrati, har så svårt att acceptera beslut som loco-medlemmarna tagit genom demokratiska val.