Awn-Avant
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
SV: Awn-Avant
Enkelt, sätt på autohide i configen.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Tackar, men det är inte riktigt det jag vill hamqarcus skrev: Enkelt, sätt på autohide i configen.

Finns det ingen annan lösning så antar jag att det bara är att leva med det ändå.
Mvh Louie
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Det löste sig genom att kryssa i panel-mode när man körde gconf-editor
Bild på konfigurationspanelen för er som är nyfikna
http://pici.se/60796/
MVH
Bild på konfigurationspanelen för er som är nyfikna

http://pici.se/60796/
MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Rekommenderar en svn checkout för AWN... 
I senaste versionen så kan man byta ikoner via högerklick.
Sen funkar fade funktionen via gconf-editor.

I senaste versionen så kan man byta ikoner via högerklick.
Sen funkar fade funktionen via gconf-editor.
- DeepThought
Åh, "Configure launchers", precis vad jag saknat! 
...men icke. Jag får det inte att fungera, någon annan som gör det? (Jo, jag kan vänta på kommande releaser, så lär det fungera, jag mest undrar om den "bör" göra det redan nu..
)

...men icke. Jag får det inte att fungera, någon annan som gör det? (Jo, jag kan vänta på kommande releaser, så lär det fungera, jag mest undrar om den "bör" göra det redan nu..

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Guiet är väl inte klart men du kan ju via gconf-editor och awn> window manager själv pula med applikationerna.DeepThought skrev: Åh, "Configure launchers", precis vad jag saknat!
...men icke. Jag får det inte att fungera, någon annan som gör det? (Jo, jag kan vänta på kommande releaser, så lär det fungera, jag mest undrar om den "bör" göra det redan nu..)
Sen högerklickar man på en ikon > inställningar så kan man byta, det är nytt o funkar.
- DeepThought
Bra, men då vet jag att det inte bara är mig det inte fungerar för 
Byta ikon-funktionen har fungerat för mig åtminstone ett par av de senaste versionerna tror jag..

Byta ikon-funktionen har fungerat för mig åtminstone ett par av de senaste versionerna tror jag..

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Ny plugin för Thunderbird.
Nu behöver man "sandlådekonto" för den är inte
testad, klassad o godkänd av Mozilla än.
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/5036
Funkar utmärkt med Thunderbird 2 samt 3 som jag kör.
AWN börjar bli riktigt "smart"...
Nu behöver man "sandlådekonto" för den är inte
testad, klassad o godkänd av Mozilla än.
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/5036
Funkar utmärkt med Thunderbird 2 samt 3 som jag kör.
AWN börjar bli riktigt "smart"...

Thunderbird pluginen uppdaterad, förgående meddelande, fortfarande i sandlådan.
En liten förtitt på vad som kommer ... troligen inatt..
[img width=296 height=62]http://pix.nofrag.com/25/69/de9e03122b7 ... 39a7d.jpeg[/img]

En liten förtitt på vad som kommer ... troligen inatt..
[img width=296 height=62]http://pix.nofrag.com/25/69/de9e03122b7 ... 39a7d.jpeg[/img]

Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 29 gånger.
Jag installerade alla bibliotek och sånt som man behövde innan man kunde bygga och installera, och herrejävlar va CPUn gick lös. Har konstant runt över 90 även efter omstart (av X). Hur gör jag för att fixa det?
Jo inget känt fenomen att AWN skulle orsaka galopperande CPU...Roksvamp skrev: Jag installerade alla bibliotek och sånt som man behövde innan man kunde bygga och installera, och herrejävlar va CPUn gick lös. Har konstant runt över 90 även efter omstart (av X). Hur gör jag för att fixa det?
Kolla via Meny System > Administration> Systemövervakare vilken process
som slukar CPU
Det var innan jag ens kompilerade AWN, bara tanka build essential och libraries. Men iallafall så var det python som börja bugga som fan av nån anledning, Amarok-Pidgin skriptet använde 178 CPU xD
Knäpp av Amarok o Pidgin och gör klart AWN så blir det nog bra.Roksvamp skrev: Det var innan jag ens kompilerade AWN, bara tanka build essential och libraries. Men iallafall så var det python som börja bugga som fan av nån anledning, Amarok-Pidgin skriptet använde 178 CPU xD
Så, nu äre fixat och allt verkar funka. Men håller den verkligen? Tänkte om den är extremt buggig och kan sabba en massa.
Och btw, hur tar man bort den sen om man inte vill ha kvar den? Hittar den inte i synaptic.
Och btw, hur tar man bort den sen om man inte vill ha kvar den? Hittar den inte i synaptic.
Senast redigerad av 1 Roksvamp, redigerad totalt 3 gånger.
AWN är gjord av en Gnome programmerare som är en försiktig general.Roksvamp skrev: Så, nu äre fixat och allt verkar funka. Men håller den verkligen? Tänkte om den är extremt buggig och kan sabba en massa.
Avinstallation har jag inte funderat på eftersom filerna är så små, bockar ur
den i sessionshanteraren.
Vill man ha bort den så borde det räcka med att ställa sig i installations mappen.
sudo make clean
sudo make uninstall
troligen utan att kolla...

Okej...men hur fan lägger man till launchers? Går inte via Configure Lanchers - lägg till
Meny System > Inställningar > SessionerRoksvamp skrev: Okej...men hur fan lägger man till launchers? Går inte via Configure Lanchers - lägg till
Ny post AWN kommando avant-window-navigator
Klart

Menade programstartare i själva dockan 
EDIT: Oj, kanske fatta allting fel. Trodde Avant var som OS X dockan, att man kan lägga till programstartare också, men det kanske bara agerar som en snygg fönsternavigator?

EDIT: Oj, kanske fatta allting fel. Trodde Avant var som OS X dockan, att man kan lägga till programstartare också, men det kanske bara agerar som en snygg fönsternavigator?
Senast redigerad av 1 Roksvamp, redigerad totalt 3 gånger.