Favoritmusik!
- elegantmachine
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
SV: Favoritmusik!
lyssnar på synth/ebm/italo
fancy, miko mission, VnV nation, kultur cultur, front 242, god module, dm, eM, synthesis, tidigare apoptygma berzerk, wumpscut, blutengel und so veiter.
och gudarna över SIDchippet; WELLE:ERDBALL!
fancy, miko mission, VnV nation, kultur cultur, front 242, god module, dm, eM, synthesis, tidigare apoptygma berzerk, wumpscut, blutengel und so veiter.
Senast redigerad av 1 elegantmachine, redigerad totalt 1 gånger.
PC load letter
- netsampler
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Blir mest synth: Depeche Mode, Erasure, Elegant Machinery, Echo Image, Covenant, Kraftwerk, Colony 5...
Men även lite blues, rock, pop...
netsampler
- elegantmachine
- Kontakt:
bra musiksmaknetsampler skrev: Blir mest synth: Depeche Mode, Erasure, Elegant Machinery, Echo Image, Covenant, Kraftwerk, Colony 5...

erasure och covenant är också riktigt bra. covenant är också bra live. spetsnaz likaså

PC load letter
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Finns inga bättre, jag har sett dom Live medelegantmachine skrev: lyssnar på synth/ebm/italo

Och så, ja, gudar är dom!
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Håkan Hellström, Magnus Ugglas 2-3 första skivor, Ted Gärdestad, KISS, System of a Down, 3 Doors Down, Evergrey, Pell Axel Rudi, The Ark, Tenacious D
Och lite till

Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- elegantmachine
- Kontakt:
detta året är det inte många bra band. apoptygma kommer garanterat att spela det mesta från sitt nya album, vilket suger. men ashbury heights är bra. pluxus är helt ok.gholen skrev:Finns inga bättre, jag har sett dom Live medelegantmachine skrev: lyssnar på synth/ebm/italo
och gudarna över SIDchippet; WELLE:ERDBALL!![]()
![]()
Jobbar på arvika så, man får vad man vill ha
Och så, ja, gudar är dom!
ooh-ooh--ohh
såg nyss att vnv ska dit. iofs såg jag dom för nåt år sen på kb, och förvisso har de släppt en dålig skiva alldeles nyligen...
PC load letter
- gholen
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Låter bra, Det ska bli kul i alla fall, arvika är en av dom absulut bästa festivalerna att jobba påelegantmachine skrev:
detta året är det inte många bra band. apoptygma kommer garanterat att spela det mesta från sitt nya album, vilket suger. men ashbury heights är bra. pluxus är helt ok.
ooh-ooh--ohh
såg nyss att vnv ska dit. iofs såg jag dom för nåt år sen på kb, och förvisso har de släppt en dålig skiva alldeles nyligen...

Om du gillar synth/electronica finns ju Soma.fm att kolla in, dom har en hel det webradio som är värd att lyssna på.
VNV's nya var inget vidare alls, vilket är synd, att dom låst in sig, dom utvecklas inte längre.
Apoptygma vet jag inte hur deras nya albm låter, men det skulle vara kul se dom, beror på om jag jobbar eller inte. Plexus kommer att bli kul med, och Asbyry hights S K A jag se.
Arvika kommer bli riktigt mysigt.
VNV Nation, Infected Mushroom (omg, kommer dö) & Apoptygma. Iiiih.
- gholen
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vilken otrolig tur att jag kommer att jobba där då, så att jag kan ta dig till sjukenNeme skrev: Arvika kommer bli riktigt mysigt.

Mm, är väl tur det.gholen skrev:Vilken otrolig tur att jag kommer att jobba där då, så att jag kan ta dig till sjukenNeme skrev: Arvika kommer bli riktigt mysigt.
VNV Nation, Infected Mushroom (omg, kommer dö) & Apoptygma. Iiiih.![]()

Förra året var jag där 1½ dag, fick åka hem 01:00 fredagen den 14:e (som även är min födelsedag) med Öroninflammation.
Får hoppas att det inte blir likadant iår. >_<
Refused, Raised Fist, Rage Against The Machine, Kaizers Orchestra...
HP NX9420 - Ubuntu FeistyFawn
Intel Core 2 Duo 2 MB cache 1,83 GHz
DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300 2 GB
ATI Mobility Radeon X1600 256 MB
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/img/ubuntu-user2.php?user=15335"[/img]
Intel Core 2 Duo 2 MB cache 1,83 GHz
DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300 2 GB
ATI Mobility Radeon X1600 256 MB
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/img/ubuntu-user2.php?user=15335"[/img]
Ingen mer som lyssnar på det isländska bandet 'siɰør roʊs (Sigur Rós)?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag lyssnar väldigt mycket på Japansk rock/metal/goth rock....riktigt bra grejor....jag tycker även om Sins of thy beloved med mera i den stilen
-
Hardcore punk, Post-Hardcore är skiten som spelas mest här, men även mycket rock och möjligtvis någon poplåt emellanåt. För många band för att ens nämna några 

Jag har ganska blandad musiksmak.. men det är mestadels (Black,Death,New) metal.
The Haunted, As Blood Runs Thru My Veins, Bring Me The Horizon, Norther, In Flames, Slayer, Killswitch Engage, Suicide Silence, Dark Tranquility, Lamb Of God, Watain, Carnal Forge, Arch Enemy Cannibal Corpse, Cradle Of Filth, Intohimo.
Och nej, jag är inget emo eller något sånt liknande om någon skulle undra
Sen till musiken man kanske inte skulle tro ett metalfan lyssnar på,
Johnny Cash, Cornelis Vreeswijk, Soldiers Of Jah Army, Bob Marley, Svenska Akademien, Kalle Baah, Bloodhound Gang.
The Haunted, As Blood Runs Thru My Veins, Bring Me The Horizon, Norther, In Flames, Slayer, Killswitch Engage, Suicide Silence, Dark Tranquility, Lamb Of God, Watain, Carnal Forge, Arch Enemy Cannibal Corpse, Cradle Of Filth, Intohimo.

Johnny Cash, Cornelis Vreeswijk, Soldiers Of Jah Army, Bob Marley, Svenska Akademien, Kalle Baah, Bloodhound Gang.
Emocore är en genre, inget man kan vara.Dexxa_ skrev: Jag har ganska blandad musiksmak.. men det är mestadels (Black,Death,New) metal.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
säg inte det du....min kompis är 

-
- Kontakt:
Genre: Gospel, Japanskt och FIlmmusik 
Artister: Kirk Franklin, Phil Collins, Elton John

Artister: Kirk Franklin, Phil Collins, Elton John

- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
power metal (Rhapsody, Helloween, Hammerfall, Blind Guardian, Edguy, Falconer, med mååånga fler)
goth
klassisk musik, speciellt barockmusik
irländskt / keltiskt / viss lugn meditationsmusik
folkvisor (speciellt gillar jag då band som hybridiserar som norska Gåte, Garmarna m fl)
- kanske de som det blir mest ...
ALLERGISK däremot mot allt vad dansband, jazz och liknande heter ...
goth
klassisk musik, speciellt barockmusik
irländskt / keltiskt / viss lugn meditationsmusik
folkvisor (speciellt gillar jag då band som hybridiserar som norska Gåte, Garmarna m fl)
- kanske de som det blir mest ...
ALLERGISK däremot mot allt vad dansband, jazz och liknande heter ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~