Hur har du valt ditt nick och din avatar?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Hur har du valt ditt nick och din avatar?

Inlägg av Recordable »

prafjessor skrev: Både nick och avatar kommer från Tarkovskijs' Stalker. För övrigt en film som jag starkt rekommenderar.
Aha, S.T.A.L.K.E.R spelet måste väl vara baserat på den filmen då? Får ta en titt 8)

Kunde inte komma på något bra nick så jag tittade mig omkring i rummet och fick syn på ett pack med cd skivor på vilket det bl.a stod Recordable... ;) Och min ava på Marilyn, tja', vad ska man säga, hon var en underbar stjärna! ;D
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Min avatar är en kvarleva från cykel/extremsports forumen... Marzocchi är ett Italienskt företag som tillverkar dämpargafflar till extremcyklar (och cross-mc) och loggan är såklart deras då... Och eftersom man idag är (jämförelsevis) gammal & fet jämfört med ungtupparna jag hojar med så är det tidvis plågsamt att hänga med, därav kopplingen till machosism... ;D

Farmfield är mitt efternamn direktöversatt till engelska - Gårdfeldt blir Farmfield - och självklart har jag reggat <a class="postlink" href="http://www.farmfield.se">http://www.farmfield.se</a> också... ;D
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 24 gånger.
Användarvisningsbild
mj

Inlägg av mj »

Efter mina initialer. Kort och bra. Använder mitt mellannamn, i sammanhang där jag vill vara mer anonym.  Borde kanske välja en avatar, har inte tänkt på att jag borde det.

Annars använde jag namnet martialis (efter Marcus Valerius Martialis), på nätet mellan 95-98. Det var ett bra namn,som aldrig var upptaget, ända tills holländarna upptäckte nätet, och det plötsligt kryllade av andra martialis. Det är svårt att komma på ett bra namn, om man vill använda samma i flera olika sammanhang.
Zhaozhou
Kontakt:

Inlägg av Zhaozhou »

http://en.wikipedia.org/wiki/Zhaozhou[me=Zhaozhou]steals nicks![/me]

Avatarer är till och från, efter humör.

Jag måste medge att det var intressant läsning. :D
Ni har hittat på finurliga sammanslagningar och lösningar på massor. (:
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

Dimi var käre hund tills helt nyligen, då han gick bort.

Liksom Inidiana Jones tog sitt nick efter sin hund gjorde jag det med.

Avataren är en bild på min andra inte fullt så nyligen avlide hund Bowie. Tyckte hon såg så rolig ut när hon sprang så att öronen fladdrar. Jag hade turen att knäppa en bild i rätt ögonblick också.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Mitt nic är igentligen pie-or-paj som kommer från en tävlig på hamsterpaj där man var tvungen att ha ordet paj eller pie för att få vara med. Men en dag byttes mitt nic mot mitt namn (som är rasmus (men jag måste fortfarande loggain med pie-or-paj???))

Avataren är en bild på en paj efter mitt fantasilösa huvud.
Användarvisningsbild
mj

Inlägg av mj »

Nu har jag också skaffat en avatar  ;D. Det var en enda som tålde att krympas ner, som jag hade på hårddisken. Jag försökt med dansade babyn (ni vet den där som förpestade internet under ett par år). Men den blev inte godkänd, någon som vet vad som gäller för regler.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

mj skrev: Nu har jag också skaffat en avatar  ;D. Det var en enda som tålde att krympas ner, som jag hade på hårddisken. Jag försökt med dansade babyn (ni vet den där som förpestade internet under ett par år). Men den blev inte godkänd, någon som vet vad som gäller för regler.
80x80 för bilder som läggs upp här. 100x100 för bilder man länkar från en annan sida.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
SLP
Kontakt:

Inlägg av SLP »

När jag var liten, fanns bara plats för tre alfanumerer i arkadspelens highscore-listor (vi snackar Pac-Man och Donkey Kong-tiden), så det blev mina initialer. Har alltid använt denna bokstavskombination överallt sedan dess.

Min avatar är helt enkelt min skalle. Lite bakfyllekonst med håret.  :)
Användarvisningsbild
super_nollan

Re: Hur har du valt ditt nick och din avatar?

Inlägg av super_nollan »

Bild

:o :o :o :o
Hade jag ingen aaaaaning om???....
Anon
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Anon »

mitt nick kom till när dc var nytt upptäckte att jag måste använda ett namn
tyckte att ingen hade med att göra vad jag hette skulle skriva anonym men träffade enter lite tidigt :-D
har hängt kvar sen dess
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har ny avatar, eller ja den har använts någon månad nu. Det är Bosco (Streambridge Sense of Maurice) med kalle kanin i munnen. Tyvärr fick vi ta bort honom i våras pga svåra allergiska besvär. :( Han blev bara ~4 år gammal.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Jag har samma nick här så på en massa andra chattar och forum, bara för enkelhets skull sådär... ;) och ja, det betyder ju helt enkelt "fiskgjuse" på engelska och det är en både imponerande och vacker fågel...

Och bilden ja, den varierar ju lite sådär och just nu är det Lon Chaney, från filmen London after midnight (1927). Hittade bilden för ett tag sedan och kunde liksom inte låta bli att ha den som avatar, han ser så charmig ut på den... ;D
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
qix

Inlägg av qix »

qix är, liksom DimensionX, taget från ett gammalt klassiskt Atari 800-spel, nämligen... just det, qix!

Bild

Förbannat roligt spel, än idag. ;D

Bilden, ptja, det är ju då allas vår kära Britney. Anledningen? Det är på modet att hata henne nu, så därför passar jag alltid på att köra igång Britney's diskografi på stereon när polarna kommer på besök, och det driver dom oftast till vansinne, vilket är fantastiskt roligt. Hur som helst, hon var ganska söt en gång i tiden.
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Mitt nick Sid är efter Debian Unstables kodnamn. Min avatar är för att visa min kärlek till Sveriges största klubb.
Användarvisningsbild
Smygis

Inlägg av Smygis »

Nicket är ett straff för gammla synder, sånt ska vi inte prata om inför barnen.

Min avatar såg jag, gillade och använde.
Någon som vet vilket projekts logga det är? Det är inte svårt att gissa.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Hjalle

Re: SV: Hur har du valt ditt nick och din avatar?

Inlägg av Hjalle »

prafjessor skrev:Både nick och avatar kommer från Tarkovskijs' Stalker. För övrigt en film som jag starkt rekommenderar.
Kort sagt, utan några helst personliga överdrifter, och att sanningen i mitt påstående kan bevisas
på vilket oberoende laboratorium som helst. Stalker:den bästa film som gjorts. :)

Min favo film över allt annat, jag älskar den.
Användarvisningsbild
kollektivist
Kontakt:

Inlägg av kollektivist »

Namnet kommer från att jag en gång i tiden ville skapa ett kollektivt konto, som alla kunde logga in på någonstans (minns inte var), men sen ångrade jag mig, och la till "ivist" på slutet, och min politiska tillhörighet förklaras ganska bra i och med ordet "kollektivist", så jag har kvar det här.

Bilden är en bild jag tagit som är ganska fin, och jag har inte orkat ändra den.
Användarvisningsbild
Eldräven

Inlägg av Eldräven »

Firefox kan nog sägas vara min favoritapplikation. Har använt webbläsaren sedan den hette Phoenix, nån gång 2002...

Sen är det alltid kul med direktöversättningar, så "Eldräven" var ett givet val. :)

Avataren hittade jag när jag googlade efter "firefox logo". Letade efter en annan bild först, men när jag hittade min nuvarande blev jag helt förälskad.
mwest
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av mwest »

allt va avatarer är borde va fullkomligt ointressant för den som e ny med förvridenheten.

Ett nick som har en bild som inte är på sig själv är ingenting att lita på.
De som har bilder på , djur,tecknat,film,förvridet gimp är med 100 procent inget att lita på, bara skit, oärligt vad de skriver.

de som har en avatar är absolut INGENTING att lita på i alla sammanhang...så är det...Sen finns det forum som har "förvalda" bilder med träd som aldrig har funnits eller liknade, lika menlöst det med.

De som inte har någon avatar, där börjar de bli en liten SANNING, resten är bara inget att LITA på.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"