..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
CyberDoc skrev:börjar vänja mig nu vid några timmars annvändande av 10.04, faktiskt helt okej med knapparna på vänster sida
OS X har kört med det i 10 år, hehe, så visst är det en vanesak... Då är bristen att inte kunna maximera fönster i OS X större. Jag kan personligen tänka mig köra på vilken sida som helst men då får upp/ner-knapparna vara rätt dock, alltså omvända beroende på om knapparna sitter till vänster eller höger. Att ha det som jag fick det, med knapparna till höger men omvända upp/ner-knappar blev grymt irriterande rätt direkt, hehe...
Skall bli kul att få igång Lucid och leka vidare med det här iaf. Testat att boota senaste live-skivan och där är ju bootloggan ändrad till nya utseendet och antar att dessa teman också är det. Undrar vilket som blir standard, det ljusa eller mörka? Kör ju ljusa teman själv men mörka lär vara de mest populära på sidor som gnome-art m.fl...
CyberDoc skrev:börjar vänja mig nu vid några timmars annvändande av 10.04, faktiskt helt okej med knapparna på vänster sida
OS X har kört med det i 10 år, hehe, så visst är det en vanesak... Då är bristen att inte kunna maximera fönster i OS X större. Jag kan personligen tänka mig köra på vilken sida som helst men då får upp/ner-knapparna vara rätt dock, alltså omvända beroende på om knapparna sitter till vänster eller höger. Att ha det som jag fick det, med knapparna till höger men omvända upp/ner-knappar blev grymt irriterande rätt direkt, hehe...
Skall bli kul att få igång Lucid och leka vidare med det här iaf. Testat att boota senaste live-skivan och där är ju bootloggan ändrad till nya utseendet och antar att dessa teman också är det. Undrar vilket som blir standard, det ljusa eller mörka? Kör ju ljusa teman själv men mörka lär vara de mest populära på sidor som gnome-art m.fl...
Mörka e standard, sen so innan jag uppdaterade vart fönsterknapparna på höger sida, efter uppdatering/uppgradering direkt efter installation och en omstart så vart dem på vänster sida, 10.04 är riktigt nice, hoppas bara dem kommer med nytt ikon tema med så man slipper byta sj, dem har de fula ikontemat enu plus progressmätaren för diverse program (den som visar hur långt en installation eller nertanknig gått) är ekligt orange och ful annars riktigt nice
Jag tycker standardtemat i KDE är helt OK.
Jag lägger bara in fyra olika bakgrundsbilder på mina 4 virtuella skrivbord och några widgets här och där.
KDE 4 är faktiskt ganska grymt, en liten flip på mushjulet för att byta skrivbord så känns det som att sitta vid en annan dator helt plötsligt. Utanför ämnet: Kollade lite på Gentoo idag, de kör också lite lila. Gentoo ska jag försöka mej på någon gång...
Men vaf*n menar dom med att byta plats på upp/nerpilarna då, hehe?
Om man vill få det snyggt när man placerar knapparna i "rätt" ordning igen så får man ändra på bilderna för temat. Bilderna finns i temafilen som finns här /usr/share/themes
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
JonasJh skrev:Har testat runt med lucid de senaste två dagarna på min bärbara.
Jag tycker om det mycket. Ser ut som ubuntu går framåt med stora steg!
håller med dig, dock som sagt var dem fula jävla brun/orange/gul färgade ikonerna, dem skulle fan fixat ikonerna med, den ända nya jag ser e papperskorgen å den ser nice ut gämfört med tidigare
Det mesta verkar bra, men har blivit skeptisk till namnet.
System / Om Ubuntu / Om namnet. Där har uppstått
en omvänd apartheid. Redan över 3000 vita bönder lönnmördade.
christer skrev:Det mesta verkar bra, men har blivit skeptisk till namnet.
System / Om Ubuntu / Om namnet. Där har uppstått
en omvänd apartheid. Redan över 3000 vita bönder lönnmördade.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Gnome är anledningen till att jag kör Ubuntu. Alla har visat mig KDE-skrivbordet hela tiden och därför dröjde det innan jag började med linux överhuvudtaget. Ändå bra att vi alla har olika smak.
Sen vet jag inte om det är en ny feature i Lucid eller om det bara är mitt tema men har märkt att när man håller muspekaren över vissa saker så blir dom highlighted typ minimera, maximera och stäng. Är snyggt som tusan och visar klart och tydligt att nu kan man klicka.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om