[Diskussion] Nominering/Val av Team Leader och Team Contact
Re: [Diskussion] Nominering av Team Leader och Team Contact
Lösningen är enkel, det är ju forumet som är i fokus. Gör foumet till ett forum, ta tillbaka den gemenskapen som fanns förut då kommer glöden komma tillbaka och andra pusselbitar ramla på plats. Det är jag helt övertygad om.
Och sedan sluta tjafsa hela tiden, det tar ju tid från annat dyrbart.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hur tänker du när du vill göra det till ett forum, hur ska det se ut och hur vill du att det ska fungera?Hund skrev:Lösningen är enkel, det är ju forumet som är i fokus. Gör foumet till ett forum, ta tillbaka den gemenskapen som fanns förut då kommer glöden komma tillbaka och andra pusselbitar ramla på plats. Det är jag helt övertygad om.
Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Detta påstående är för dumt för att ens kommentera.No1Viking skrev:Med bla din "hjälp" har det gått åt helvete! Jag minns nog ditt aktiva motstånd mot Föreningen Ubuntu Sverige bla i tråden om revision startad av Fönsterbåge. Där gjorde du ett alldeles lysande jobb för att motverka föreningen och dess syfte. Jag har, under de senaste veckorna, fått se att du återkommit med förnyad kraft för att nå dina mål.
Vad jag ville säga är att det hänger inte på ledningsorganisationen om medlemmarna är villiga att ställa upp och hjälpa till.
Det stora flertalet förväntar sig att någon annan ska göra jobbet oavsett om vi har 2 eller 8 personer i ledningen.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Fast ibland undrar man lite över mottagandet av intresserade. För tre veckor sedan jag hade lite tid över och skickade ett PM till moderatorn för "Ny enhetlig grafisk profil ..." och bad om skrivrättigheter i den tavlan. Något svar kom aldrig. Jag kanske kontaktade fel person? (Eller också avslogs min ansökan?) - Eller också anses jobbet klart? - Men då skall väl tavlan stängas?
Portalen blev kanonbra, det håller jag med om.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Det tycker jag oxå, men som vanligt är det alltid någon som tycker att det är fel nyans på någon färg...ycc skrev:...
Jag hade förstått sådana synpunkter om det här hade varit en webbplats för grafisk design.
- CryingFreeman
Jag har som policy att godkänna alla medlemsskap som inkommer, men jag har inget minne av din ansökan. Det finns ju fler som har möjlighet att godkänna eller avslå iofs.ycc skrev:Fast ibland undrar man lite över mottagandet av intresserade. För tre veckor sedan jag hade lite tid över och skickade ett PM till moderatorn för "Ny enhetlig grafisk profil ..." och bad om skrivrättigheter i den tavlan. Något svar kom aldrig. Jag kanske kontaktade fel person? (Eller också avslogs min ansökan?) - Eller också anses jobbet klart? - Men då skall väl tavlan stängas?
Jag stör mej lite på det här eviga tjatet om ledningen.
Visst är det så att sedan CF och andol tillträdde så har pajkastningen minskat till i stort sett noll, eller hur?
Credit även till No1Viking som ställde upp som lokal moderator för cirka ett halvår sedan och gjorde ett bra jobb!
Nu i valtider dyker det upp några som har som hobby att diskutera och argumentera i oändlighet, det är vad jag själv tror, det är inget jag kan bevisa.
Målet som jag förstår är inte att åstadkomma något reellt utan det är själva diskussionen som är målet.
I och för sig är det inget att jämföra med hur det har varit tidigare när etablerade medlemmar slog varandra i huvudet med t.ex CoC med flera andra tillhyggen.
Då ville jag inte gärna rekommendera det forumet för någon, dessutom tror jag att det var en hel del som skrämdes bort.
Det viktigaste som jag tycker är att hålla sej till netikett, och tänka på att det finns en livs levande människa bakom varje nick.
Jag har väl inte varit den trevligaste, men jag försöker bättra mej och förhoppningsvis har jag gjort till en viss del.
Obs! Ovanstående skriver jag som vanlig medlem!
Visst är det så att sedan CF och andol tillträdde så har pajkastningen minskat till i stort sett noll, eller hur?
Credit även till No1Viking som ställde upp som lokal moderator för cirka ett halvår sedan och gjorde ett bra jobb!
Nu i valtider dyker det upp några som har som hobby att diskutera och argumentera i oändlighet, det är vad jag själv tror, det är inget jag kan bevisa.
Målet som jag förstår är inte att åstadkomma något reellt utan det är själva diskussionen som är målet.
I och för sig är det inget att jämföra med hur det har varit tidigare när etablerade medlemmar slog varandra i huvudet med t.ex CoC med flera andra tillhyggen.
Då ville jag inte gärna rekommendera det forumet för någon, dessutom tror jag att det var en hel del som skrämdes bort.
Det viktigaste som jag tycker är att hålla sej till netikett, och tänka på att det finns en livs levande människa bakom varje nick.
Jag har väl inte varit den trevligaste, men jag försöker bättra mej och förhoppningsvis har jag gjort till en viss del.
Obs! Ovanstående skriver jag som vanlig medlem!
Tack!Rune.K skrev:Jag stör mej lite på det här eviga tjatet om ledningen.
Det är INTE min hobby.Rune.K skrev:Nu i valtider dyker det upp några som har som hobby att diskutera och argumentera i oändlighet, det är vad jag själv tror, det är inget jag kan bevisa. Målet som jag förstår är inte att åstadkomma något reellt utan det är själva diskussionen som är målet.
I och för sig är det inget att jämföra med hur det har varit tidigare när etablerade medlemmar slog varandra i huvudet med t.ex CoC med flera andra tillhyggen. Då ville jag inte gärna rekommendera det forumet för någon, dessutom tror jag att det var en hel del som skrämdes bort.
Jag försöker hjälpa CF och Hund, de som verkligen uttrycker att allt inte är ok. Vem fler vill göra det och faktiskt komma med tips kring hur de skall få lättnader i sina roller? Många lämnar ubuntu-se.org och det beror varken på Peter, ubuntu.se eller mig.
Bra! Dock har jag svårt för dumma kommentarer likt en viss person som yttrar sig i den här tråden, för att sedan dementera det alla redan vet. Då yttrar jag mig, för rätt ska vara rätt, anser jag.Rune.K skrev:Det viktigaste som jag tycker är att hålla sej till netikett, och tänka på att det finns en livs levande människa bakom varje nick.
Det gör jag också!Rune.K skrev:Obs! Ovanstående skriver jag som vanlig medlem!

Micke
Tack för ditt svar!No1Viking skrev:Det är INTE min hobby.Rune.K skrev:Nu i valtider dyker det upp några som har som hobby att diskutera och argumentera i oändlighet, det är vad jag själv tror, det är inget jag kan bevisa. Målet som jag förstår är inte att åstadkomma något reellt utan det är själva diskussionen som är målet.
I och för sig är det inget att jämföra med hur det har varit tidigare när etablerade medlemmar slog varandra i huvudet med t.ex CoC med flera andra tillhyggen. Då ville jag inte gärna rekommendera det forumet för någon, dessutom tror jag att det var en hel del som skrämdes bort.
Jag försöker hjälpa CF och Hund, de som verkligen uttrycker att allt inte är ok. Vem fler vill göra det och faktiskt komma med tips kring hur de skall få lättnader i sina roller? Många lämnar ubuntu-se.org och det beror varken på Peter, ubuntu.se eller mig.
Micke
Du är en av få som egentligen menar väl, men det här är faktiskt en demokratiskt webbplats.
Vi här, utser helst TL och TC med hjälp av allmänna val.
Jag tvivlar väldigt starkt på att det behövs en "starkare ledning" eller annan organisation än den nuvarande.
Du skriver att många lämnar ubuntu-se.org, en del har naturligtvis lämnat för att ubuntu-se.org INTE är någon dokusåpa längre.
Men de flesta seriösa medlemmar lämnade nog det här forumet redan i mitten av år 2009 och tidigare pga av allt tjafs.
Jag har naturligtvis ingen statistik att visa upp, utan det är min egen personliga uppfattning.
Edit:
Den här webbplatsen är ett typexempel på det engelska ordspråket "Too many chiefs and not enough Indians".
Hoppas att det går att rätta till på något sätt, inte för att jag vet hur, men jag tror att det tål att tänka på!
Klart att det är en demokratisk webbplats, där konsensusregeln överskuggar allt annat. Det har länge handlat om en total demokrati, dvs är alla medlemmar med på tåget så kör vi. Jag talar här om det som sker INNAN en eventuell omröstning. Därför menar jag att ledningen är för svag och kan inte leda pga att man är ensam om att ta hand om allt.Rune.K skrev:Du är en av få som egentligen menar väl, men det här är faktiskt en demokratiskt webbplats.
Vi här, utser helst TL och TC med hjälp av allmäna val.
Jag tvivlar väldigt starkt på att det behövs en "starkare ledning" eller annan organisation än den nuvarande.
Du skriver att många lämnar ubuntu-se.org, en del har naturligtvis lämnat för att ubuntu-se.org INTE är någon dokusåpa längre.
Men de flesta seriösa medlemmar lämnade nog det här forumet redan i mitten av år 2009 och tidigare pga av allt tjafs.
Jag har naturligtvis ingen statistik att visa upp, utan det är min egen personliga uppfattning.
Jag är ledare för ubuntu.se, men jag har tolv andra underbara människor som hjälper mig att driva verksamheten framåt. Jag skulle ALDRIG klara av att göra allt det jobbet ensam, det är jag helt säker på.
Jag tolkar situationen som det skrevs ovanstående, att CF är ensam och behöver massor av hjälp av människor som brinner för ubuntu-se.org. Hund känner sig vilsen och jobbar på, trots det. Jag tycker att man måste göra nåt åt det och det är bråttom för att de viktiga personerna inte skall tappa lusten totalt. Ett förslag är då att skapa en styrelse där CF är ledare och kan få hjälp med saker han inte orkar eller hinner med.
Micke
Vad jag vet så är total demokrati helt oanvändbar i praktiken, en synonym för det är kanske "polsk riksdag".No1Viking skrev: Klart att det är en demokratisk webbplats, där konsensusregeln överskuggar allt annat. Det har länge handlat om en total demokrati, dvs är alla medlemmar med på tåget så kör vi. Jag talar här om det som sker INNAN en eventuell omröstning. Därför menar jag att ledningen är för svag och kan inte leda pga att man är ensam om att ta hand om allt.
Jag är ledare för ubuntu.se, men jag har tolv andra underbara människor som hjälper mig att driva verksamheten framåt. Jag skulle ALDRIG klara av att göra allt det jobbet ensam, det är jag helt säker på.
Jag tolkar situationen som det skrevs ovanstående, att CF är ensam och behöver massor av hjälp av människor som brinner för ubuntu-se.org. Hund känner sig vilsen och jobbar på, trots det. Jag tycker att man måste göra nåt åt det och det är bråttom för att de viktiga personerna inte skall tappa lusten totalt. Ett förslag är då att skapa en styrelse där CF är ledare och kan få hjälp med saker han inte orkar eller hinner med.
Micke
Vad jag hoppas så strävar vi alla ungefär mot samma mål, dvs att promota GNU/Linux och speciellt Ubuntu.
Det finns några fanatiker som inte vill höra talas om att det finns mängder av andra GNU/Linux-distributioner, men det får vara deras stora problem

Jag vet naturligtvis att det finns många som är väldigt duktiga på Ubuntu på webbplatsen http://www.ubuntu.se .
Du kan väl skriva ett inlägg på ubuntu.se att de även är välkomna här på ubuntu-se.org för att bidra med sin kunskap!
Obs!
Nu talar jag bara för mej själv, det är absolut inget som är förankrat någonstans här.
Jag tycker bara det är så j-la tråkigt att 2 ubuntuforum ska vara i luven på varandra.
Vad jag vet så är det helt horribelt om man känner till lite om filosofin inom GNU/Linux.
Visst är det så att några personer tycker illa om varandra, men förhoppningsvis är väl de flesta medlemmarna vuxna människor, då kan man faktiskt stå över det...
Senast redigerad av 2 Rune.K, redigerad totalt 8 gång.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nu håller vi oss till sanningen. Jag vet inte vad ni vill uppnå med era påstående. Jag såg också tråden på Ubuntu.se angående att det inte var någon fart på debatten inför valet. Nu skall jag försöka bena upp det här. Ubuntu.se.org har inte något främmande eller utmärkande utseende. Forumet har ett vedertaget utseende, fungerar och administreras som de flesta andra officiella mötesplatser i Europa. Så skall det också vara när det är en officiell mötesplats för Ubuntu. Beträffande diverse påstående angående en pågående medlemsflykt är det inte med sanning överinstämmande med verkligheten. Det tillkommer nya medlemmar hela tiden. Men det är klart om det här fortsätter lär snart en massa nya medlemmar att återvända till Windows. Jag gör den här analysen som en utomstående åskådare, ( Ja! Så känner jag mig ) risken är att ni biter er själva i svansen. Inget gott kommer ut av att ni går in här och trampar aktiva medlemmar på tårna och kritiserar medlemmar. HåkanS/med flera skall rimligtvis få beröm för att de ideellt ägnat tid åt mötesplatsen. Tid som har tagits ifrån deras tid med familjen. Det hade jag aldrig gjort under några förutsättningar. Familjen är nummer ett.
Redigering: Har ändrat diverse fel i texten, inget innehåll. 2010-02-09
Av: Pink Panther
Redigering: Har ändrat diverse fel i texten, inget innehåll. 2010-02-09
Av: Pink Panther
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 9 gånger.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Jag är inte ovän med ubuntu-se.org och ubuntu.se är det inte heller, vad jag vet.Rune.K skrev:Jag tycker bara det är så j-la tråkigt att 2 ubuntuforum ska vara i luven på varandra.
Vad jag vet så är det helt horribelt om man känner till lite om filosofin inom GNU/Linux.
Visst är det så att några personer tycker illa om varandra, men förhoppningsvis är väl de flesta medlemmarna vuxna människor, då kan man faktiskt stå över det...
De medlemmar, som valt att vara aktiva på ubuntu-se.org är sin egen fiende, just för att det skall letas orsaker till varför tex Peter och jag vill hjälpa till.
Jag säger följande:
Tack för visat intresse, det var värdelösa inlägg och synpunkter för er, för ni skiter egentligen i LoCot.
Ni jagar bara efter konspirationer i stället för att vilja göra nåt åt problemet.
Detta är mitt sista inlägg i debatten. Lycka till, för det behöver ni!
Micke
Hej i stugan!
Varning för långt viktig-petter-inlägg - men jag kände att jag skulle dela med mig av den friska luften jag fått av att inte vara här på ett tag
Fri mjukvaras spridning i Sverige är inte ett dugg beroende av ubuntu-se.org och med tanke på vilket fokus dessa diskussioner (fortfarande?) har kanske det är lika bra att låta de av Canonical oberoende forumen ubuntuforums.org och ubuntu.se sköta supporten då de flesta svenskar som kan installera ett operativsystem förmodligen hunnit lära sig skriven engelska?
Vi fick vara med om en jäkla hausse, se Microsofts monopol ruckas ytterligare (det är väl fortfarande Bugg #1?), bli omskrivna i någorlunda ikke-nördig svensk press och vara engagerade i rörelsen när den började tas ordentligt på allvar (nåja, jag är 23 bast så det kan väl ha hänt tidigare också
). Förstör inte det med irrellevanta argumentationer som alla utom ni själva ändå skiter i. Jag har såklart åsikter om det även jag men istället för att skriva ett A4 (hmm, hur långt blir det här egentligen...) proppat med smileys och andra ögonskärande dekorationer och läser reaktionerna under de följande 4 timmarna har jag börjat spela innebandy 3 ggr i veckan.
Är det kanske dags att räkna på timmarna spenderade per dag i forumet och hur glad du blir av det?
Jo förresten, datorer och deras operativsystem är skittråkigt. Telefoner och deras system är cool - stöd Android (Nokias Maemo är visserligen helt fritt men kompromiss is the shit!)
EDIT: Står tydligen fortfarande som moderator trots upprepade uppmaningar om att ta bort mig?
Varning för långt viktig-petter-inlägg - men jag kände att jag skulle dela med mig av den friska luften jag fått av att inte vara här på ett tag

Fri mjukvaras spridning i Sverige är inte ett dugg beroende av ubuntu-se.org och med tanke på vilket fokus dessa diskussioner (fortfarande?) har kanske det är lika bra att låta de av Canonical oberoende forumen ubuntuforums.org och ubuntu.se sköta supporten då de flesta svenskar som kan installera ett operativsystem förmodligen hunnit lära sig skriven engelska?
Vi fick vara med om en jäkla hausse, se Microsofts monopol ruckas ytterligare (det är väl fortfarande Bugg #1?), bli omskrivna i någorlunda ikke-nördig svensk press och vara engagerade i rörelsen när den började tas ordentligt på allvar (nåja, jag är 23 bast så det kan väl ha hänt tidigare också

Är det kanske dags att räkna på timmarna spenderade per dag i forumet och hur glad du blir av det?
Jo förresten, datorer och deras operativsystem är skittråkigt. Telefoner och deras system är cool - stöd Android (Nokias Maemo är visserligen helt fritt men kompromiss is the shit!)

EDIT: Står tydligen fortfarande som moderator trots upprepade uppmaningar om att ta bort mig?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
@LJ & No1 Viking
Sorry att behöva säga det men jag ställer mig helt oförstående till varför ni återigen skall ge er in i debatten - er syn på hur sånt som diskuteras i denna tråd skall skötas fungerar under privatdrivna former, inte på en sajt som drivs som ubuntu-se.org, nåt ni hela tiden glömmer.
Debatten om ledarskap och organisation är över och avgjord sedan sex månader - frågan är nu hur man ev. får nuvarande organisation att fungera bättre där det inte fungerar bra idag, i mitt fall gällde ju undran den grupp jag själv är med i och som avstannat helt.
@CF
Hoppas du får mer tid att lägga upp projektstyrning för jag tror det där med scheman, lägga upp mål och delmål o.s.v. kan vara väldigt behjälpligt i att dra igång arbetsgrupperna igen.
@tråden
Jag personligen kommer fortsätta hålla mig borta härifrån i stort, man kan inte ens ställa enkla frågor utan att det skall bli ett djävla liv och dessutom fånerier som debatten om ubuntu-se.org vs. ubuntu.se skall dras upp igen. Fullkomligt meningslöst.
Sorry att behöva säga det men jag ställer mig helt oförstående till varför ni återigen skall ge er in i debatten - er syn på hur sånt som diskuteras i denna tråd skall skötas fungerar under privatdrivna former, inte på en sajt som drivs som ubuntu-se.org, nåt ni hela tiden glömmer.
Debatten om ledarskap och organisation är över och avgjord sedan sex månader - frågan är nu hur man ev. får nuvarande organisation att fungera bättre där det inte fungerar bra idag, i mitt fall gällde ju undran den grupp jag själv är med i och som avstannat helt.
@CF
Hoppas du får mer tid att lägga upp projektstyrning för jag tror det där med scheman, lägga upp mål och delmål o.s.v. kan vara väldigt behjälpligt i att dra igång arbetsgrupperna igen.
@tråden
Jag personligen kommer fortsätta hålla mig borta härifrån i stort, man kan inte ens ställa enkla frågor utan att det skall bli ett djävla liv och dessutom fånerier som debatten om ubuntu-se.org vs. ubuntu.se skall dras upp igen. Fullkomligt meningslöst.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Hade du skickat PM hade jag kunnat ordnat det.upnorth skrev:[...]

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Kontakt:
Orsakerna till turbulensen i forum sommaren 09 har tolkats olika. En del ansåg att det berodde på för lite moderering. Självklart kan vi moderatorer jobba hårdare och bättre, men jag tror inte det var huvudorsaken.
Turbulensen gjorde väl också att modereringen har ändrats. (Jag själv anser inte modereringen vara bra nu. Den är för personlig och följer inte reglerna, som jag ser det.) Jag ser det som att yttrandefriheten inskränks. (Det ser lugnt ut på ytan, men det beror bl.a. på att de som har andra åsikter inte deltar i forum längre.)
Men det jag främst vill säga med detta inlägg gäller orsakerna till turbulensen 09. Jag tror en faktor som inte nämnts så ofta är den bristande demokrati vi hade då. En av kontaktpersons-posterna hade inte varit uppe till omröstning på mer än två år och det var oklart om den skulle upp till omröstning öht.
Jag menar att i den situationen får man ha viss förståelse att en del medlemmar uttryckte starka åsikter att ändra systemet.
Om en ledare inte blivit omvald på mer än två år så tappar den auktoritet. (Två år är en "evighet" i forum-världen.)
Nu har vi i alla fall fått demokrati i den mening att vi väljer ledare varje halvår. Detta är ett stort framsteg.
Som jag ser det har vi dock tappat i yttrandefrihet med den "nya" modereringen. Här gäller det att komma tillbaka till en regelstyrd moderering och inte en personstyrd moderering. Vi skall helt enkelt ha samhället som modell vad gäller demokrati och yttrandefihet.
Om vi skall vidga forum måste vi tillåta så många åsikter som möjligt, annars riskerar vi bli en "ankdamm" (i betydlesen "stillastående miljö").
EDIT:
omvald -> vald, uppe till omröstning
Turbulensen gjorde väl också att modereringen har ändrats. (Jag själv anser inte modereringen vara bra nu. Den är för personlig och följer inte reglerna, som jag ser det.) Jag ser det som att yttrandefriheten inskränks. (Det ser lugnt ut på ytan, men det beror bl.a. på att de som har andra åsikter inte deltar i forum längre.)
Men det jag främst vill säga med detta inlägg gäller orsakerna till turbulensen 09. Jag tror en faktor som inte nämnts så ofta är den bristande demokrati vi hade då. En av kontaktpersons-posterna hade inte varit uppe till omröstning på mer än två år och det var oklart om den skulle upp till omröstning öht.
Jag menar att i den situationen får man ha viss förståelse att en del medlemmar uttryckte starka åsikter att ändra systemet.
Om en ledare inte blivit omvald på mer än två år så tappar den auktoritet. (Två år är en "evighet" i forum-världen.)
Nu har vi i alla fall fått demokrati i den mening att vi väljer ledare varje halvår. Detta är ett stort framsteg.
Som jag ser det har vi dock tappat i yttrandefrihet med den "nya" modereringen. Här gäller det att komma tillbaka till en regelstyrd moderering och inte en personstyrd moderering. Vi skall helt enkelt ha samhället som modell vad gäller demokrati och yttrandefihet.
Om vi skall vidga forum måste vi tillåta så många åsikter som möjligt, annars riskerar vi bli en "ankdamm" (i betydlesen "stillastående miljö").
EDIT:
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det här kan vara det vettigaste jag läst i detta forum människor är olika och har olika åsikter i grund och botten men vi sitter ändå i samma båt.ycc skrev:Orsakerna till turbulensen i forum sommaren 09 har tolkats olika. En del ansåg att det berodde på för lite moderering. Självklart kan vi moderatorer jobba hårdare och bättre, men jag tror inte det var huvudorsaken.
EDIT:
Re: Nominering av Team Leader och Team Contact
Inlägget flyttat från nomineringstråden.
/mod
- - - -
Ingen här vill vara TC. Alltså står TL, CryingFreeman, ännu mer ensam än tidigare.
Micke
/mod
- - - -
Ingen här vill vara TC. Alltså står TL, CryingFreeman, ännu mer ensam än tidigare.

Micke
Re: Nominering av Team Leader och Team Contact
Inlägget flyttat från nomineringstråden.
/mod
- - - -
Det här håller inte, hur ska vi kunna välja TL och TC om ingen ställer upp? Är CF verkligen den enda som accepterat?
/mod
- - - -
Det här håller inte, hur ska vi kunna välja TL och TC om ingen ställer upp? Är CF verkligen den enda som accepterat?