Förslag till lösning på modereringen

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: Förslag till lösning på modereringen

Inlägg av P.Forsberg »

Bättre att låsa den här tråden. Vi behöver inte mer nonsens här.

LJ
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Ja, det har ju gått en aning Off Topic, så jag låser den tills vidare.

Jag skulle föreslå att om man har vidare förslag på hur man ska lösa modereringsfrågorna, kan man
skicka PM till Moderator-gruppen, så får dessa diskutera saken inbördes.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Tråd öppnad.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Verkar inte som att någon fattade vad jag menade med det här, så jag bad CF öppna tråden så att jag kunde förklara mig.

Förtroenderådet gavs en övervakande och medlande funktion. Jag vill ta bort den första och integrera den andra där det behövs. Det här kommer inte att få slut på några meningsskiljaktigheter eller bråk, då måste vi ta bort fredagskvällar och det blir lite väl svårt med de tekniska möjligheter vi har.

Men det skulle möjligtvis kunna snabba upp behandlingstiderna och återge lite förtroende till moderatorerna. Men i gengäld måste dessa börja arbeta korrekt, tydligt och konsekvens. T.ex. inte låsa varenda tråd som blir över 2 sidor lång efter 1 timme.

De flesta hetsiga diskussionerna just nu rör ju LoCots direkta verksamhet nu och i framtiden. Debatt-tavlan skapades ju för filosofiska diskussioner utan ände, inte sådant som var avsett att resultera i en produkt av något slag.

Vi måste tillåtas få bli upprörda och skriva mycket när vi väl är engagerade. För om all utveckling ska ske i form av artiga kafferep kommer det att gå sjukt långsamt. Nu har jag varit borta från Oslo i några dagar för att hälsa på en kompis i Stavanger så jag har inte fått så mycket gjort med portalen, men det kommer förmodligen att bli hetsiga diskussioner senare i veckan kring det projektet.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"