Kattskrället skrev:
Alternativet hade kunnat varit (om man inte valt att förlänga omröstningen en vecka till) att lägga fram ett förslag till gemenskapen om att föreslå en TL och TC enligt canonical standard, nominera CF till TL och Urban som TC. Inte då med delat ansvar som det är föreslaget i en motion, utan ge CF förtroendet att styra gemenskapen så som han anser vara för gemenskapens bästa. Punkt slut.
Inte fega ur och förlänga eländet ytterligare och få till en kompromisslösning som kanske ändå inte i slutändan för oss längre fram än var vi är idag. Allt ska ju vara så förtvivlat demokratiskt och det ska bara omröstas här om allt, kors och tvärs och ingen törs gå utanför den mallen.
Av de 2 motionerna, så anser jag motionen med styrelse är den bättre av de 2, men inte optimal för den är ändå en nödlösning i sig.
(JA, jag vet att Urban tänkt att dra sig tillbaka, men det var från KP posten, som TC tror jag kan skulle vara ovärderlig då han är duktig på mediakontakt och bloggande för att föra fram sitt bidskap om spridande av Ubuntulinux. Nån gång har han snickrat färdigt på huset och höstmörkret faller, vem faan ska blogga och tjattra med media då? Tror nog Urban skulle vara bra sugen då iallafall...)
Däremot med en ren TL i CF och en ren TC i Urban som jag pekar på ovanför, det ställer jag upp på idag till 100%, men det är jag kanske ensam om att göra. Men det står jag för iafllaall.

Klart mycket bättre än detta "torrsimmande", som bara fördröjer ett starkt och omedelbart övertagande. Detta är faktiskt något som Urban själv skulle kunna föra fram nu, snarast, i avvaktan på vad han avser att göra, senare, under hösten. Vill han oss och forumet väl, har han möjligheten att agera på ett sådant sätt.
Med omedelbar verkan och minst fram till a) avslutet på en förlängd valperiod på en vecka, eller b) med anledning av den jämna utgången, från ochmed nu och framåt till hösten.