Demokrati och utnyttjande av den samma.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Re: Demokrati och utnyttjande av den samma.
Nu blandar du ihop något..
Precis vad jag menade med att man gör något för föreningen, inte för sig själv.Kattskrället skrev:Visst kan man driva sin linje och forcera igenom sitt förslag, men frågan är då....är det just det förslaget som var bäst till gagn för gemenskapen....eller forcerade man igenom ett förslag som inte löser ett skit utan man är kvar på ruta ett och alla problem kvarstår?Little John skrev:Inneha man en position och det är dags för val så ska man för faan kunna utnyttjar sin ställning för att bedriva reklam för sig själv eller sina ideer.Xcore skrev:En motivation till varför?Little John skrev:Håller inte med.
LJ
Särskild på en privat blogg. Alla, även du xcore, kan starta eget. Varför gör du inte det?
LJ
Bara för att en person tror på sina ideer och lyckas ragga röster från LRF, PRO och kanske den lokala sömmerske föreningen och som inte har en susning om all problematik som finns här, men den personen tar till alla tricks den kan och lyckas få de röster som krävs just för att denne ska ha rätt och köra sin egen linje....är det en bra lösning för se.org i längden tycker du?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Urban har inget med föreningen att göra. Hela diskussionen här inte heller.
Ja, eller forumet då?Little John skrev:Urban har inget med föreningen att göra. Hela diskussionen här inte heller.
Det betyder att man tänker på vad folk vill, inte på sig själv och vad man själv vill. Annars fungerar det inget vidare och kommer bara att bli en massa tråkigheter och problem.
Detta betyder att du som kontaktman är lyhörd för vad medlemmarna vill. Inte viftar bort deras åsikter. Eller utnyttjar din egen ställning för eget bruk.
-
Ja. därmed inte sagt att dom läser varenda inlägg.Tror du i din vildaste fantasi, att någon som inte är insatt i vad som sker här, läser Urbans artikel i Windowsblaskan PC för alla och sedan sätter sig och går igenom ALLA motioner som finns här och bildar sig en uppfattning om alla framlagda förslag INNAN de lägger sin röst?
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Tror Xcore menade gemenskap egentligen.Little John skrev:Urban har inget med föreningen att göra. Hela diskussionen här inte heller.
Det var nog mer rätt ord ja.Kattskrället skrev:Tror Xcore menade gemenskap egentligen.Little John skrev:Urban har inget med föreningen att göra. Hela diskussionen här inte heller.

- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Då ska man ju knappast välja några företrädare heller. Risken finns ju alltid att någon vet mer, känner fler, formulerar sig bättre, pratar lite högre.Xcore skrev: (...) Ingen bör utnyttja att man har ett övertag över alla andra, för då är det inte demokrati eller speciellt rättvist.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Just därför bör folk själva få bilda sig en uppfattning om vad som känns mest rätt, eller hur?Urban Anjar skrev:Då ska man ju knappast välja några företrädare heller. Risken finns ju alltid att någon vet mer, känner fler, formulerar sig bättre, pratar lite högre.Xcore skrev: (...) Ingen bör utnyttja att man har ett övertag över alla andra, för då är det inte demokrati eller speciellt rättvist.
Med andra ord. Läs igenom detta noga och sedan väljer du det alternativ som du tycker verkar mest rätt.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
Jag har gud ske lov ingen titel eller befattning här längre, men min sida besöks av många.
LJ
Jag har gud ske lov ingen titel eller befattning här längre, men min sida besöks av många.
LJ
-
- AVREGISTRERAD
Vad är viktigast?Xcore skrev:Just därför bör folk själva få bilda sig en uppfattning om vad som känns mest rätt, eller hur?Urban Anjar skrev:Då ska man ju knappast välja några företrädare heller. Risken finns ju alltid att någon vet mer, känner fler, formulerar sig bättre, pratar lite högre.Xcore skrev: (...) Ingen bör utnyttja att man har ett övertag över alla andra, för då är det inte demokrati eller speciellt rättvist.
Med andra ord. Läs igenom detta noga och sedan väljer du det alternativ som du tycker verkar mest rätt.
Att "mitt" förslag vinner....eller att "det" förslag vinner som har störst chans att fungera för se.org i längden?
Till och med en omröstning urartar här till en maktkamp om det egna förslagets suveränitet. Patetiskt.
-
- AVREGISTRERAD
Gör som du vill, jag anser ändå oavsett vilket du gör att den här omröstningen saknar legitimitet. Den är värdelös. Tillbaka till ruta ett.Little John skrev:Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
LJ
Och varför skulle du hindra att folk på egen hand skaffade sig en åsikt?Little John skrev:Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
LJ
Eftersom "din" är mest rätt för alla?
Precis, tillbaka till ruta ett.Kattskrället skrev:Gör som du vill, jag anser ändå oavsett vilket du gör att den här omröstningen saknar legitimitet. Den är värdelös. Tillbaka till ruta ett.Little John skrev:Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
LJ
Nu måste jag också dra, ha en trevlig dag.

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Brukar inte allt för ofta hålla med LJ men nu gör jag verkligen det.
Vad urban skriver i sin privata blogg är hans ensak även fast han som kontaktperson för ubuntu-se måste hålla sig lite i skinnet för att inte skriva någon som är helt uppåt väggarna. Tycker mycket väl att man kan jämföra med riksdagsval på ett ungefär iaf. Att ni är så sura över det hela kan jag bara se beror på att urbans förslag tydligen leder och ni gör allt för att hans förslag inte ska få vinna. Skärp er tack.
Vad urban skriver i sin privata blogg är hans ensak även fast han som kontaktperson för ubuntu-se måste hålla sig lite i skinnet för att inte skriva någon som är helt uppåt väggarna. Tycker mycket väl att man kan jämföra med riksdagsval på ett ungefär iaf. Att ni är så sura över det hela kan jag bara se beror på att urbans förslag tydligen leder och ni gör allt för att hans förslag inte ska få vinna. Skärp er tack.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Alla omröstningar här saknar legitimität då inte alla LoCo delar informerades och frånvarande medlemmar inte fick meddelande om detta.Kattskrället skrev:Gör som du vill, jag anser ändå oavsett vilket du gör att den här omröstningen saknar legitimitet. Den är värdelös. Tillbaka till ruta ett.Little John skrev:Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
LJ
LJ
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
OK, nu handlar det asymetriska maktförhållanden och otillbörliga mediafördelar. Urbans blogg är förvisso ett värdefullt tillskott i marknadsföringen av ubuntu. Den är väl synlig på en välbesökt sajt. Detta ska förvaltas med ansvar. Jag anser att han gjort det 95% väl.Vad urban skriver i sin privata blogg är hans ensak även fast han som kontaktperson för ubuntu-se måste hålla sig lite i skinnet för att inte skriva någon som är helt uppåt väggarna. Tycker mycket väl att man kan jämföra med riksdagsval på ett ungefär iaf. Att ni är så sura över det hela kan jag bara se beror på att urbans förslag tydligen leder och ni gör allt för att hans förslag inte ska få vinna. Skärp er tack.
Att nyttja den för att påverka omröstningar här är inte OK.
Jag är inte sur. Jag är oroad.
-
Det blir ju samma förslag som kommer läggas iallafall om det skulle bli en ny omröstning så då spelar det ingen roll.jag anser ändå oavsett vilket du gör att den här omröstningen saknar legitimitet. Den är värdelös. Tillbaka till ruta ett.
Det behövs inte gå tillbaka till någon ruta 1.
-
Little John skrev:Alla omröstningar här saknar legitimität då inte alla LoCo delar informerades och frånvarande medlemmar inte fick meddelande om detta.Kattskrället skrev:Gör som du vill, jag anser ändå oavsett vilket du gör att den här omröstningen saknar legitimitet. Den är värdelös. Tillbaka till ruta ett.Little John skrev:Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
LJ
LJ
Hur menar du?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Massmail till alla över 12000 medlemmar.Harlekin33 skrev:Little John skrev:Alla omröstningar här saknar legitimität då inte alla LoCo delar informerades och frånvarande medlemmar inte fick meddelande om detta.Kattskrället skrev:Gör som du vill, jag anser ändå oavsett vilket du gör att den här omröstningen saknar legitimitet. Den är värdelös. Tillbaka till ruta ett.Little John skrev:Om jag nu posta i min blogg att folk ska rösta på alternativ xxx, blir jag då också angripen?
LJ
LJ
Hur menar du?
LJ