motioner ang mål och ansvar

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: motioner ang mål och ansvar

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev: Till skillnad från resten av den internationella ubunturörelsen ska vi skita i bug #1 och bara pyssla om de redan frälsta. I det läget ser jag ingen annan råd än att kontakta Jono Bacon och förklara locot som nedlagt.
Att få bort bug #1 är naturligtvis ett mål, men är man lite realistisk så inser man att det bara är ett internt skämt inom Ubuntu...
Så mycket kapital har inte rymdturisten så att han kan manövrera ut Microsoft...
Vad är det för värld du lever i Urban Anjar? :)

" I det läget ser jag ingen annan råd än att kontakta Jono Bacon och förklara locot som nedlagt." skriver du.
Är det ett löfte eller är det bara tomt prat?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev: Att få bort bug #1 är naturligtvis ett mål, men är man lite realistisk så inser man att det bara är ett internt skämt inom Ubuntu...
Så mycket kapital har inte rymdturisten så att han kan manövrera ut Microsoft...
Det behöver inte kräva så mycket kapital, men det kräver en massa jävlaranamma från oss som håller på med Ubuntu, dessutom kommer det antagligen att ta rätt lång tid.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev:
Rune.K skrev: Att få bort bug #1 är naturligtvis ett mål, men är man lite realistisk så inser man att det bara är ett internt skämt inom Ubuntu...
Det behöver inte kräva så mycket kapital, men det kräver en massa jävlaranamma från oss som håller på med Ubuntu, dessutom kommer det antagligen att ta rätt lång tid.
Försöker du ge sken av att det är enbart Ubuntu det hänger på, för att få bort bug #1 ?
Är inte Ubuntu en del av Linuxrörelsen?
Jag misstänker att du missförstått vad Ubuntu är för något.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev: Till skillnad från resten av den internationella ubunturörelsen ska vi skita i bug #1 och bara pyssla om de redan frälsta. I det läget ser jag ingen annan råd än att kontakta Jono Bacon och förklara locot som nedlagt.
""I det läget ser jag ingen annan råd än att kontakta Jono Bacon och förklara locot som nedlagt."" skriver du.
Är det ett löfte eller är det bara tomt prat?

Du missade att svar på en fråga.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev:
Urban Anjar skrev:
Försöker du ge sken av att det är enbart Ubuntu det hänger på, för att få bort bug #1 ?
Är inte Ubuntu en del av Linuxrörelsen?
Jag misstänker att du missförstått vad Ubuntu är för något.
Hmm, tillåt mig småle, jag har tillhört linuxrörelsen i ungefär ett decennium nu, hängt på åtskilliga forum än detta, plöjt några hyllmeter linuxböcker och använt ett antal olika distar.

Givetvis är vi en del av linuxrörelsen. Givetvis är vi beroende av och bidrar till ett stort antal olika projekt. Tekniskt är Ubuntu i huvudsak en polerad Debian. Men som varumärke har Ubuntu varit sanslöst framgångsrikt. I stället för en förvirring mellan tusen distar kan vi med Ubuntu peka på en.
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev: Hmm, tillåt mig småle, jag har tillhört linuxrörelsen i ungefär ett decennium nu, hängt på åtskilliga forum än detta, plöjt några hyllmeter linuxböcker och använt ett antal olika distar.

Givetvis är vi en del av linuxrörelsen. Givetvis är vi beroende av och bidrar till ett stort antal olika projekt. Tekniskt är Ubuntu i huvudsak en polerad Debian. Men som varumärke har Ubuntu varit sanslöst framgångsrikt. I stället för en förvirring mellan tusen distar kan vi med Ubuntu peka på en.
Att Ubuntu är sanslöst framgångsrikt det håller jag med om, men mycket av det beror på att rymdturisten pumpar in mycket kapital i Ubuntu.
Dessutom misstänker jag att han har anställt folk som verkligen kan det här med marknadsföring.
Jag tror inte en sekund på att Mark Shuttleworth enbart skulle lita på att din blogg på idg.se skulle räcka till för att marknadsföra Ubuntu i Konungariket Sverige. (jag småler...)

Besöker man webbsajten ubuntu.com så ser man flera projekt som är på gång och igång för att ge avkastning på insatt kapital till aktieägarna i Canonical Ltd.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev:
Urban Anjar skrev: Hmm, tillåt mig småle, jag har tillhört linuxrörelsen i ungefär ett decennium nu, hängt på åtskilliga forum än detta, plöjt några hyllmeter linuxböcker och använt ett antal olika distar.

Att Ubuntu är sanslöst framgångsrikt det håller jag med om, men mycket av det beror på att rymdturisten pumpar in mycket kapital i Ubuntu.
Dessutom misstänker jag att han har anställt folk som verkligen kan det här med marknadsföring.
Jag tror inte en sekund på att Mark Shuttleworth enbart skulle lita på att din blogg på idg.se skulle räcka till för att marknadsföra Ubuntu i Konungariket Sverige. (jag småler...)

Besöker man webbsajten ubuntu.com så ser man flera projekt som är på gång och igång för att ge avkastning på insatt kapital till aktieägarna i Canonical Ltd.
Ja, jag hoppas verkligen att Canonical blir lönsamt. Det är en förutsättning för att Ubuntu ska kunna kämpa vidare uthålligt. visst har Mark gott om pengar, men till slut måste investeringarna förränta sig.

Min blogg är bara en del av LoCots marknadsåtgärder. Vi har gjort mycket mer än det och förhoppningsvis blir det ännu mer om vi får en grupp, som har tydliga spelregler och kan jobba ostört med just dessa uppgifter.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"