Nominering av huvudjägare

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
axel112

Re: Nominering av huvudjägare

Inlägg av axel112 »

Jag också.

Jag passar också på att återta min acceptering av nominering, om det nu går eftersom hela processen stannat av. Jag försöker kooncentrera mig på de obesvarade frågorna i forumet med nya användare som behöver lite hjälp. Tack för förtroendet.

edit Ändrade ett stavfel.
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

axel112 skrev:Jag också.
Jag passar också på att återta min acceptering av nominering, om det nu går eftersom hela processen stannat av.
Jag ska inte säga "vad var det jag sa?!?!".
En sammanfattning av detta kan väl vara "Mindre snack och mer verkstad!", eller?

//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

FreakHead skrev:
Jag passar också på att återta min acceptering av nominering, om det nu går eftersom hela processen stannat av.
En sammanfattning av detta kan väl vara "Mindre snack och mer verkstad!", eller?

//FH
Lägg ägg, det är på gång.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

upnorth skrev:
FreakHead skrev:

//FH
Lägg ägg, det är på gång.
+1

Tålamod är en dygd.
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Helt klart är det så.

Men jag tycker det känns lite konstigt att nominera, starta röstning, komma på att alla nominerade inte är vidtalade, avbryta och stoppa röstningen tills alla svarat, förlänga nomineringstiden och sedan börja diskutera ifall vi verkligen ska ha folkletare. :-\

Tanken är god tycker jag, missförstå mig inte. Och ett litet annonsställe där vi kan se vad som behövs göras och var vi behöver folk är utmärkt.

Kan det vara så att om vi har folkletare så hämmar vi en del som skulle erbjuda sina tjänster men som istället sitter och väntar på att någon letare ska hitta dom?
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Mmmm, märkliga turer är det, men jag förutsätter att de som är nominerade och som dessutom tackat ja, står kvar som kandidater inför framtida omröstningar.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

axel112 skrev:Helt klart är det så.

Men jag tycker det känns lite konstigt att nominera, starta röstning, komma på att alla nominerade inte är vidtalade, avbryta och stoppa röstningen tills alla svarat, förlänga nomineringstiden och sedan börja diskutera ifall vi verkligen ska ha folkletare. :-\
Håller med om att det blivit lite rörigt, men det beror väl på att många viljor som alla vill åstadkomma något är inblandade. Ur kaoset skall dock förhoppningsvis komma ordning. Hoppas fö som Kattskrället att dom som tidigare accepterat nominering vill vara kvar när vi vet hur det hela ska se ut.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

vulfgar skrev:
axel112 skrev:Helt klart är det så.

Håller med om att det blivit lite rörigt, men det beror väl på att många viljor som alla vill åstadkomma något är inblandade. Ur kaoset skall dock förhoppningsvis komma ordning. Hoppas fö som Kattskrället att dom som tidigare accepterat nominering vill vara kvar när vi vet hur det hela ska se ut.
Urban var lite het på gröten tror jag, alltid kul när folk tar initiativ, men när han började sätta ihop en grupp vi inte ens visste vad de skulle göra gick han händelserna i förväg lite ;)

Men som sagt, jag ska tillsammans med vulfgar skriva ihop en presentation om hur jag har tänkt att det här ska fungera som ni får ta ställning till, ett färdigt koncept alltså. Blir nog lättare om man har ett förslag att utgå ifrån först.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

upnorth skrev:Men som sagt, jag ska tillsammans med vulfgar skriva ihop en presentation om hur jag har tänkt att det här ska fungera som ni får ta ställning till, ett färdigt koncept alltså. Blir nog lättare om man har ett förslag att utgå ifrån först.
Hur har det gått?
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

HakanS skrev:
upnorth skrev:Men som sagt, jag ska tillsammans med vulfgar skriva ihop en presentation om hur jag har tänkt att det här ska fungera som ni får ta ställning till, ett färdigt koncept alltså. Blir nog lättare om man har ett förslag att utgå ifrån först.
Hur har det gått?
Med tanke på det minimala intresset för att uppgradera hela organisationen som sådan orkar jag inte driva det här längre. Själva annons-sidan kan ju leva sitt egna liv och vulfgar har mitt senaste förslag i PM. Annars har jag postat förslag på uppdrag för själva driften av sidan i BTs tråd.

Men själv lägger jag ner mitt engagemang här, har simmat mot strömmen länge nog nu.
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

upnorth skrev:
HakanS skrev:
Hur har det gått?
Med tanke på det minimala intresset för att uppgradera hela organisationen som sådan orkar jag inte driva det här längre. Själva annons-sidan kan ju leva sitt egna liv och vulfgar har mitt senaste förslag i PM. Annars har jag postat förslag på uppdrag för själva driften av sidan i BTs tråd.

Men själv lägger jag ner mitt engagemang här, har simmat mot strömmen länge nog nu.
Var är den annonssidan?

Utanför ämnet: Bara döda fiskar simmar medströms
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"