Man skall nog inte stirra sig alltför blind på "lagen" heller utan se effekterna av vad som görs istället. Nya lagar är på gång för att vara bättre anpassade till de tiderna och den teknik som gäller. Pirate Bay har gjort mycket positivt också, fråga gärna alla som bara fått fördelar av sajten.fedor skrev:jag har inte sagt något annat. Det ända man inte kan komma ifrån är att TPB förknippas med piratkopiering vilket också också är huvudsyftet med sajten i sig själv.
Sen om någon lägget ut en torrent på tpb med ubuntu är det väl bra. Annars finns ju officiella ubuntu torrents .
Jag personligen har PB att tacka för mycket material som jag fått tag på som aldrig skulle gått att få tag i annars eller köpa. Sen kunde vi ju se att fildelarna dessutom gav en enorm PR som i slutändan gynnade många av artisterna.
De stora förlorarna var de giriga skivbolagen som använde en föråldrad strategi, men som säkert kan ställa om sig till tiderna och tekniken och göra en rejäl hacka på all PR de får. Faktum är att det finns inget som ens kommer i närheten av den PR du kan få i dessa gigantiska fildelningsnätverk spridda över hela världen där hundratals miljoner folk laddar.
Så helt negativt är det absolut inte med fildelning.
Se de lagar som gäller nu som föråldrade och som desperat behöver förändras till att passa tiderna och tekniken. Fildelning kommer aldrig att upphöra, bara förändras.
Har du råd att betala ut en miljon om dagen i lön till en skådis så........
1.Är du inte fattig
2.Dessutom är något definitivt fel
Så...Fedor
Relax and enjoy the ride, let's see what happends next.