Stora snustråden.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Stora snustråden.

Inlägg av Johanna »

nicefinger skrev:
Johanna skrev:Vad kostar en stock egentligen, och hur många dosor handlar det om?

*jämför med jobbet där vi säljer dem en och en*
:o :o :o
Haha, tror nog chefen har koll, bara det att jag som extrapersonal inte pratar med honom så ofta. Så jag är nyfiken helt enkelt.

Och vi är en personlarestaurang på en fabrik modell större, inte en livsmedelsaffär, bensinstation eller kiosk ;)

Hylas skrev:En stock är tio dosor. De kostar runt 380 kr (beroende på var man köper dom och vilket märke man väljer]
Ok. Skillnad på portion och löst?
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Johanna skrev: Ok. Skillnad på portion och löst?
En dosa portion kostar lite mindre än lössnus men samtidigt är det mindre mängd - så egentligen är portionsus dyrare. Å andra sidan snusar man mindre när man använder portion (byter inte lika ofta och mindre varje gång) - så kontentan blir att det är billigare i alla fall.

Jag har dock svårt att byta ut lös mot portion - det är en speciell känsla med färskt lösssnus vid rätt tillfälle. Svårt att förklara...
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Johanna »

Kan tänka mig det... snus luktar iof sådär lite halvgott enligt mig, stinker på ett sätt men luktar gott på ett annat. Jag varken röker eller snusar, och har aldrig gjort förresten.

Men då följer det vår prissättning då: 41 kr/dosa för portion, 43 kr/dosa för löst. Utom Ettan som är billigare, och så tobaksfria Onico också såklart.
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ThinLizzy »

Johanna skrev: Ok. Skillnad på portion och löst?
framför allt så tycker jag att påsen är i vägen om jag snusar portionssnus!
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

*lägger i en knox*
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

General Portion använder jag, kostar ca 320/stock på Netto.
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Jag vill slå ett slag för att handla snus av din lokala tjyv. Det är det enda sättet att få ner priset. Jag köper alltid mitt general lös av min knarklangare för 250 kronor stocken.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"