Man får dock med en massa onödig information varje gång. Kan man inte skala ner meddelandet så det blir typ max 3 rader?
Ingenting jag vet någonting om ännu. Finns inga inställningar för det men kanske någon mod eller liknande.
hittar du något så är du välkommen att kontakta mig via PM.
Tack!
Måste gå att ändra i php koden om inte annat... har inte något phpBB3 forum så jag kan kolla, kan inte heller hitta något i inställningarna om det.
Som det är ju får man ju en halv uppsats med länkar lite var stans i meddelandet, det medför att om man går från datorn några timmar eller över natten och kommer tillbaka så kan man ha fått mellan 10-100 meddelande och det blir ett elände att gå igenom allt det
Edit:
Hittade ingen mod för det men hittade endel andra mods som jag skulle vilja ha
Man får dock med en massa onödig information varje gång. Kan man inte skala ner meddelandet så det blir typ max 3 rader?
Ingenting jag vet någonting om ännu. Finns inga inställningar för det men kanske någon mod eller liknande.
hittar du något så är du välkommen att kontakta mig via PM.
Tack!
Måste gå att ändra i php koden om inte annat... har inte något phpBB3 forum så jag kan kolla, kan inte heller hitta något i inställningarna om det.
Som det är ju får man ju en halv uppsats men länkar lite var stans i meddelandet, det medför att om man går från datorn några timmar eller över natten och kommer tillbaka så kan man ha fått mellan 10-100 meddelande och det blir ett elände att gå igenom allt det
Edit:
Hittade ingen mod för det men hittade endel andra mods som jag skulle vilja ha
Man får passa sig för att ta suscriba till alla trådar
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Hade varit bra om dessa länkar alltid gick att nå oavsett var man är i forumet. "Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar"
Som det är nu så måste man tillbaka till Forumindex för att nå dem.
ZX Spectrum skrev:Hade varit bra om dessa länkar alltid gick att nå oavsett var man är i forumet. "Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar"
Som det är nu så måste man tillbaka till Forumindex för att nå dem.
Håller helt med!
Var jobbigt från början iaf. Men nu har man blivit rätt van att trycka för Forumindex hela tiden... borde vara ett lätt jobb att flytta upp länkarna så de hamnar bredvid "Visa dina inlägg"... så att man alltid kan trycka.
upnorth skrev:Filtren i SMF var helt suveräna, det är väl iofs det enda jag kommer att sakna
De kanske finns som modifikationer förresten, får ta och leta lite.
Hur stänger man av att man inte vill bevaka trådarna? Som det är nu får man högvis med mail från "forumadmin".
Jag menar stänga av denna funktionen totalt.
Gå till kontrollpanelen/inställningar/ändra postningsstandarder. Under kontrollpanelen/översikt/bevakningar kan du sedan ta bort alla bevakningar som du redan har.
Jag kör prosilver Snyggt.
Är det svårt att göra teman? Skulle önska ett mellanting, prosilver med lite brunt och orange i. Jag får lite dåligt samvete som det är nu.
nicefinger skrev:Jag kör prosilver Snyggt.
Är det svårt att göra teman? Skulle önska ett mellanting, prosilver med lite brunt och orange i. Jag får lite dåligt samvete som det är nu.
Det är lite pill, hur svårt det är beror på vilka av färgerna man vill ändra, en del är nämligen bilder. Det som är lite joxigt är att få med headern, i prosilvertemat (och därmed alla teman som bygger på det) måste man flytta sökrutan och förminska det utrymmet som ligger alldeles under headern och då måste man dessutom greja i flera stilmallar och i nån tema-fil.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Allt det här är skrivet på en enda lång rad utan radbrytningar: I gamla forumet blev det inga automatiska radbrytningar inom code-taggarna (Det blev en scrollbar istället). Ofta är det JÄTTEVIKTIGT att kod/kommandon inte får några extra radbrytningar som inte ska finnas där. Som det är nu kan det bli oerhört förvirrande.
Allt det här är skrivet på en enda lång rad utan radbrytningar: I gamla forumet blev det inga automatiska radbrytningar inom code-taggarna (Det blev en scrollbar istället). Ofta är det JÄTTEVIKTIGT att kod/kommandon inte får några extra radbrytningar som inte ska finnas där. Som det är nu kan det bli oerhört förvirrande.
*bump*
Fast å andra sidan så väljer man markera allt och sen kopierar så får man inte med radbrytningarna