Det forumet har 173.000 medlemmar och över 1.2 miljoner inlägg. Mer än 1000 nya per dag. Migreringen gick smärtfritt för användarna. Om det var lika enkelt för admins är en helt annan sak, men det är väl bara att fråga

Efter att bara varit inne en liten stund så tycker jag det fungerar mycket bra. Kan ju vara lite känsligt för skärminställning iof med ljus bakgrund som avskiljare mellan inläggen.rancor skrev:Någon förändring måste till!! Det går inte att urskilja text, länkar, knappar, vart ena inlägget startar och vart det andra börjar. Hela temat måste göras om.
Sedan tror jag i alla fall att postarens namn och info skall stå till vänter och inte till höger.
Inloggningen är helt knäpp just nu... Ska felsöka lite nu på en gång...ZX Spectrum skrev:Jag får spader av det nya forumet. Hittar nästan ingenting längre.![]()
Av dom problemen jag ser är dessa jobbigast:
Inloggningen består inte om jag t. ex. trycker på wiki eller portalfliken. Överhuvudtaget så är inloggningen jobbig.
Vissa av tavlorna är inte sorterade i kronologisk ordning efter sista kommentaren, typ Ubuntu Sverige/Forum.
Sen brukade jag alltid trycka på "svar på mina inlägg" förut, men nu hittar jag bara "läs senaste inläggen". Är det "View your posts" som har ersatt denna funktion?
Smilisarna fungerar inte (mindre problem).