Byte av forummjukvara

Diskussion gällande forumet
jscout

SV: Byte av forummjukvara

Inlägg av jscout »

Forumet för Joomla bytte nyligen från SMF till phpBB3, http://forum.joomla.org.
Det forumet har 173.000 medlemmar och över 1.2 miljoner inlägg. Mer än 1000 nya per dag. Migreringen gick smärtfritt för användarna. Om det var lika enkelt för admins är en helt annan sak, men det är väl bara att fråga  ;)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Nu är dagen för forumbytet bestämd. Lördag 1 mars kl 22 stängs forumet inför konverteringen. http://ubuntu-se.org/forum/index.php/topic,24626.0.html
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Byte av forummjukvara

Inlägg av rancor »

Någon förändring måste till!! Det går inte att urskilja text, länkar, knappar, vart ena inlägget startar och vart det andra börjar. Hela temat måste göras om.

Sedan tror jag i alla fall att postarens namn och info skall stå till vänter och inte till höger.
Användarvisningsbild
Prometheus
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Prometheus »

rancor skrev:Någon förändring måste till!! Det går inte att urskilja text, länkar, knappar, vart ena inlägget startar och vart det andra börjar. Hela temat måste göras om.

Sedan tror jag i alla fall att postarens namn och info skall stå till vänter och inte till höger.
Efter att bara varit inne en liten stund så tycker jag det fungerar mycket bra. Kan ju vara lite känsligt för skärminställning iof med ljus bakgrund som avskiljare mellan inläggen.
Det går väl annars välja tema själv?
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Jag kanske överreagerade i morse men jag gillar verkligen inte hur otydligt det har blivit att läsa, det är faktiskt rent av jobbigt att läsa i trådarna nu.

Silver är helt klart bättre, silver2 är nog bäst men där hittar jag inga "knappar" så jag kan svara. Knappar har för övrigt ersatts av länkar i både tema Vulfgar och Silver.

Smilies har blivit rent ascii

Är det fel på min profil eller ser det ut så här för alla?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Det är något fel på prosilver-temat (inte bara i detta forumet) som gör att svara-knapparna inte syns. vulfgar-temat är ju ett moddat prosilver så felen från det första följer ju med i det andra. Ska försöka hitta var felet finns. Silver2 har jag inte kollat på alls, men vi har testat fler teman där knappar fattas, så det är förmodligen en bugg nånstans. jag vet inte vart smilisarna tagit vägen, men dom ska givetvis också komma in igen.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag får spader av det nya forumet. Hittar nästan ingenting längre. :'(
Av dom problemen jag ser är dessa jobbigast:

Inloggningen består inte om jag t. ex. trycker på wiki eller portalfliken. Överhuvudtaget så är inloggningen jobbig.
Vissa av tavlorna är inte sorterade i kronologisk ordning efter sista kommentaren, typ Ubuntu Sverige/Forum.
Sen brukade jag alltid trycka på "svar på mina inlägg" förut, men nu hittar jag bara "läs senaste inläggen". Är det "View your posts" som har ersatt denna funktion?
Smilisarna fungerar inte (mindre problem).
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

ZX Spectrum skrev:Jag får spader av det nya forumet. Hittar nästan ingenting längre. :'(
Av dom problemen jag ser är dessa jobbigast:

Inloggningen består inte om jag t. ex. trycker på wiki eller portalfliken. Överhuvudtaget så är inloggningen jobbig.
Vissa av tavlorna är inte sorterade i kronologisk ordning efter sista kommentaren, typ Ubuntu Sverige/Forum.
Sen brukade jag alltid trycka på "svar på mina inlägg" förut, men nu hittar jag bara "läs senaste inläggen". Är det "View your posts" som har ersatt denna funktion?
Smilisarna fungerar inte (mindre problem).
Inloggningen är helt knäpp just nu... Ska felsöka lite nu på en gång...
Smileys är på gång.

Och du har rätt ang "View your posts".

Men denna tråden var för att förbereda oss innan bytet. Numer gäller:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=24725

*låst*
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Låst

Återgå till "Forum"