Quake Wars demo ute till Linux !!! (tanka här)

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
upnorth

SV: Quake Wars demo ute till Linux !!! (tanka här)

Inlägg av upnorth »

Zinden skrev:
upnorth skrev: Smackade upp allt på det högsta, utom upplösningen där jag körde 1024 768 - flyter helt perfekt!

Problemet är bara att när jag dött några ggr hänger sig programmet och går ur fullslärm, allt jag kan göra då är  Ctrl-Alt-Backspace... någon som stött på samma problem?
Läs min howto om det: http://ubuntu-se.org/drupal/etqw

Så bästa är att avaktivera Compiz helt innan man börjar spela.
Ska kolla det sen, men efter att jag startat om datorn fungerade det perfekt! Drog till och med upp upplösningen till 1280 1024! :D
Användarvisningsbild
Toobie

Inlägg av Toobie »

[quote=∓quot;upnorth"\]
Ska kolla det sen, men efter att jag startat om datorn fungerade det perfekt! Drog till och med upp upplösningen till 1280 1024! :D
[/quote]

Ja asså med ditt grafikkort borde du kunna kräma på rejält. Jag kör 1280 x 1024 och jag har bara ett geforce 7300GT kort. Ioförsig kör jag allt på absolut lägsta grafik också. Ska försöka få tag på ett 7800-7900 eller ett 8000 kort till jul.
Boldly going nowhere
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Supreme skrev:
∓quot;upnorth"\ skrev: Ska kolla det sen, men efter att jag startat om datorn fungerade det perfekt! Drog till och med upp upplösningen till 1280 1024! :D
Ja asså med ditt grafikkort borde du kunna kräma på rejält. Jag kör 1280 x 1024 och jag har bara ett geforce 7300GT kort. Ioförsig kör jag allt på absolut lägsta grafik också. Ska försöka få tag på ett 7800-7900 eller ett 8000 kort till jul.
Jorå, komplett.se skämde bort mig riktigt ordentligt ;D

Nu ska jag bara klara demo-banan så ska jag ut och köra rankade matcher för första gången någonsin! (levde med 56k modem under hela gymnasiet, och efter det har ingen i min umgängeskrets lirat spel)
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

http://ubuntu-se.org/mediawiki/index.ph ... _Wars_demo

lagt in guiden där med uppdaterad för nyaste filen.
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Skriv svar

Återgå till "Spel"