men ljud o grafik fungerar som det ska.
förutom att texten blev väldigt liten, gick o ändra allt
förutom i firefox bara. men det kan ja leva med så länge,
det är ju ändå inte en helt fungerande version än så länge.

Japp. det kommer du kunna.Galgalid skrev: Kommer jag att kunna updatera till Tribe 6 från updaterings-hanteraren?
Kod: Markera allt
apt-get update && apt-get upgrade
Provade alt gr + x o får » (2 små >> om det ser konstigt ut här) @ o liknande funkar här med.Galgalid skrev: Provade Gusty via en live-cd. Såg riktigt nice. men alla alt gr + x, alltså @£$€¥ med mera fungerade inte :S Vågar inte uppgradera förrän jag vet om det här kan åtgärdas
Här blev allt väldigt litet efter ja fick in drivarna, innan var det normal.DeepThought skrev: När jag installerade Gutsy blev teckensnittet i Amarok jättestort, och faktiskt i en hel del andra program också (OpenOffice Writer, t.ex.), någon som vet vad det kan bero på?
Jag kör f.ö. Xfce/Xubuntu, vilket kanske kan spela roll. Men det kändes verkligen som att teckensnittsupplösningen ändrades (DPI, inte sant?), men jag kan inte komma på något sätt att ändra det..
Gott med lite musik eller så med.Hund skrev: Jag fick igång ljudet iaf.. Enklare än ja trodde.. Vred bara upp reglaget för headphone.![]()
Får du inget ljud i audacious tyå då? spelar all musik i den,Hund skrev: Om man ändå kunde lyssna på musik..Rhythmbox ger mig en liten runt varningsikon bredvid dom låtar jag försöker spela upp.
Prövade att öppna en låt med Totem men där får ja bara "The audio device is busy. Is another application using it?".
Installerade drivrutinerna för mitt Nvidia kort manuellt. Då fungerade det men jag fick som dig en väldigt liten text.
Prövade med VLC, men det kom upp i ca 1 sekund innan det stendog..zenbios skrev:Får du inget ljud i audacious tyå då? spelar all musik i den,Hund skrev: Om man ändå kunde lyssna på musik..Rhythmbox ger mig en liten runt varningsikon bredvid dom låtar jag försöker spela upp.
Prövade att öppna en låt med Totem men där får ja bara "The audio device is busy. Is another application using it?".
Installerade drivrutinerna för mitt Nvidia kort manuellt. Då fungerade det men jag fick som dig en väldigt liten text.
o där fungerar det. (just nu med) tittade på en dvd i natt genom vlc
o det gick bra det med. kan du inte få större text vägen ja beskrev ovanför då?
så fick ja det större, förotum firefox då. berätta gärna hur du löste
firefox om det går. menyraderna är väldigt små, men texten ja läser
på sidor o så är som vanligt. förutom under Ubuntu Sverige här inne
startsida hjälp sök mina meddelanden o så. det är mindre storlek oxå.
men verkar bara vara på denna sidan.![]()