Börjar det inte bli dags att skrota melodifestivalen?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Börjar det inte bli dags att skrota melodifestivalen?

Inlägg av Grön Göling »

Jag har noggrant förträngt titeln....men du har nog rätt.

I detta sammanhanget minns jag ett annat litet glädjeämne: "Stad i ljus" med Loa Falkman och  texten författad av Py Bäckman, en av Sveriges mest överskattade textskrivare över huvud taget imho.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Grön Göling skrev: Jag har noggrant förträngt titeln....men du har nog rätt.

I detta sammanhanget minns jag ett annat litet glädjeämne: "Stad i ljus" med Loa Falkman och  texten författad av Py Bäckman, en av Sveriges mest överskattade textskrivare över huvud taget imho.
Du förväxlar nog titlarna. Loa Falkman sjöng en låt som hette "Symfoni". Kom sist med 0 poäng i svenska uttagningen.
"Stad i ljus" sjöngs av Tommy Körberg, och den blev uttagen till den stora finalen.

Tänk vad jag kan  8)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

k_jermeus skrev:
Grön Göling skrev: Jag har noggrant förträngt titeln....men du har nog rätt.

Du förväxlar nog titlarna. Loa Falkman sjöng en låt som hette "Symfoni". Kom sist med 0 poäng i svenska uttagningen.
"Stad i ljus" sjöngs av Tommy Körberg, och den blev uttagen till den stora finalen.

Tänk vad jag kan  8)
*ASG* Jaha, så mycket visste jag.....
Men det var Py Bäckman som skrivit texten iallafall!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
WilhelmBerg
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av WilhelmBerg »

Det är konstigt, ja skrattretande, kan svenskarna inte bara erkänna att de deltog med en dålig låt !?
Nej de kan de inte, utan man skyller på allting annat. De är fel på röstnings systemet. Öststater som kompisrösta o.s.v. Jag sa redan långt innan finalen att Sverige kommer inta att vinna. Vi får vara glada om vi slipper kvala nästa år. Och.. jag hade rätt ! Men det var inte svårt att förutse. Vill vi komma högre upp på resultat listan så får vi göra bättre ifrån oss än så.
Konstigt hur man satsar på en massa nationella delfinaler och så får man inte fram något bättre än detta. Sedan glöms det alltid bort att det är en internationell  publik som röstar, som inte alltid har samma musiksmak som vi skandinaver.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM  320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT

Hardy Heron 8.04

Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag tycker att vi skickar Ronny och Ragge nästa gång. Då blir det högre klass på låtarna.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"