Jag har noggrant förträngt titeln....men du har nog rätt.
I detta sammanhanget minns jag ett annat litet glädjeämne: "Stad i ljus" med Loa Falkman och texten författad av Py Bäckman, en av Sveriges mest överskattade textskrivare över huvud taget imho.
Börjar det inte bli dags att skrota melodifestivalen?
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Börjar det inte bli dags att skrota melodifestivalen?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Du förväxlar nog titlarna. Loa Falkman sjöng en låt som hette "Symfoni". Kom sist med 0 poäng i svenska uttagningen.Grön Göling skrev: Jag har noggrant förträngt titeln....men du har nog rätt.
I detta sammanhanget minns jag ett annat litet glädjeämne: "Stad i ljus" med Loa Falkman och texten författad av Py Bäckman, en av Sveriges mest överskattade textskrivare över huvud taget imho.
"Stad i ljus" sjöngs av Tommy Körberg, och den blev uttagen till den stora finalen.
Tänk vad jag kan

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
*ASG* Jaha, så mycket visste jag.....k_jermeus skrev:Du förväxlar nog titlarna. Loa Falkman sjöng en låt som hette "Symfoni". Kom sist med 0 poäng i svenska uttagningen.Grön Göling skrev: Jag har noggrant förträngt titeln....men du har nog rätt.
"Stad i ljus" sjöngs av Tommy Körberg, och den blev uttagen till den stora finalen.
Tänk vad jag kan![]()
Men det var Py Bäckman som skrivit texten iallafall!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Det är konstigt, ja skrattretande, kan svenskarna inte bara erkänna att de deltog med en dålig låt !?
Nej de kan de inte, utan man skyller på allting annat. De är fel på röstnings systemet. Öststater som kompisrösta o.s.v. Jag sa redan långt innan finalen att Sverige kommer inta att vinna. Vi får vara glada om vi slipper kvala nästa år. Och.. jag hade rätt ! Men det var inte svårt att förutse. Vill vi komma högre upp på resultat listan så får vi göra bättre ifrån oss än så.
Konstigt hur man satsar på en massa nationella delfinaler och så får man inte fram något bättre än detta. Sedan glöms det alltid bort att det är en internationell publik som röstar, som inte alltid har samma musiksmak som vi skandinaver.
Nej de kan de inte, utan man skyller på allting annat. De är fel på röstnings systemet. Öststater som kompisrösta o.s.v. Jag sa redan långt innan finalen att Sverige kommer inta att vinna. Vi får vara glada om vi slipper kvala nästa år. Och.. jag hade rätt ! Men det var inte svårt att förutse. Vill vi komma högre upp på resultat listan så får vi göra bättre ifrån oss än så.
Konstigt hur man satsar på en massa nationella delfinaler och så får man inte fram något bättre än detta. Sedan glöms det alltid bort att det är en internationell publik som röstar, som inte alltid har samma musiksmak som vi skandinaver.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag tycker att vi skickar Ronny och Ragge nästa gång. Då blir det högre klass på låtarna.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om