Sedan när du kör så får du sk pending operations dvs att saker
köar. När du klickar på Apply så utförs ändringen.

Jag har kopierat ner bilderna hit till mig och kopierat texter m.m som har postats här i tråden och gjort en sammanställning och skrivit ut dessa så nu har jag en hög med instruktioner liggandes här bredvid mig. Så nu skall jag bara inte missa någotplun skrev: Kolla min bild tidigare... Apply har du uppe till höger
Sedan när du kör så får du sk pending operations dvs att saker
köar. När du klickar på Apply så utförs ändringen.
![]()
Den höll jag mycket noga koll på och den var INTE ibockad.Om du höll koll på bocken för NTFS formatering så ska inget ha hänt mer
än att bootsectorn eventuellt måste skrivas om.
Njau... starta med Live CDn och kolla, att disken är defragmenterad spelar ingen roll.Malou skrev: Hej Plun!
Den höll jag mycket noga koll på och den var INTE ibockad.Om du höll koll på bocken för NTFS formatering så ska inget ha hänt mer
än att bootsectorn eventuellt måste skrivas om.
Följde dina instruktioner till punkt och pricka med hjälp av bilder och text m.m och ändå så blev det pannkaka.
Att installera om Edgy är nog ingen ide i nuläge. Först måste jag få tillbaka Windows partionen i full styrka. Just nu är den på enbart 58 GB och ledigt utrymme 47 GB resterande av de 110 GB (som föreslogs) vet jag inte vart de tagit vägen.
Ang ubuntu partionen så finns den kvar så som den bör på ca 60 GB.
Men det lutar åt en fullständig formatering av hela rubbet och installation av Windows m.m så jag får full kapacitet igen. Får börja med detta under dagen/eftermiddagen här (om jag orkar).
MVH/Malou
BIOS är inte gammalt (Up to date) som det heter, likaså drivrutiner m.m. Jag sköter om min datorFunderar på om ditt BIOS kan vara gammalt också...
Ständigt återkommande problemDe där spywaren
Menar du då jag starta upp datorn över huvud taget?Får du någon felsignal tex från GRUB när du startar ?