Blev lite bättre tills Ubuntus teman fixas

Kod: Markera allt
/org/gnome/desktop/background/show-desktop-icons
nautilus --no-default-window
/org/gnome/nautilus/desktop/home-icon-visible
/org/gnome/nautilus/desktop/computer-icon-visible
Funderade lite... vore det inte bättre om Unity utvecklade en egen tweak-tool? Tänker speciellt på att vissa av inställningarna som finns i gnome-tweak-tool är för mutter och specifikt för gnome-shell. Fast det kanske ligger i pipe-line? Annars kan det lätt bli missförstånd och eller dependency problem.Bowmore skrev:Japp, då har jag lyckat skapa en dräglig arbetsmiljö i Unity
Eftersom gnome-tweak-tool inte fungerar än, ger SIGABRT, så får man fixa det via dconf-editor som installeras med paketet dconf-tools.
Jo, satt mig ner och kollade en gång till och kom på att jag givit fel uri-format för bakgrund men nu fungar det också att ändra via dconf för /org/gnome/desktop/background/picture-uri.vulfgar skrev:Va bra, nu går det ju att köra med comiz aktivt igen!Visserligen ser det fortfarande ut som skrutt, men det får duga så länge.
file://<sökväg>/<fil>
file:///usr/share/backgrounds/Bird_by_Magnus.jpg
Det var en av saker som inte hanns med men man har fört över det mesta till dconf så det borde inte vara svårt att fixa till för Oneiric för det behövs.revoltism skrev:Funderade lite... vore det inte bättre om Unity utvecklade en egen tweak-tool? Tänker speciellt på att vissa av inställningarna som finns i gnome-tweak-tool är för mutter och specifikt för gnome-shell. Fast det kanske ligger i pipe-line? Annars kan det lätt bli missförstånd och eller dependency problem.
Och kanske lite till medvulfgar skrev:Wow, nu har jag bakgrundsbild också!
gsettings set org.gnome.desktop.interface gtk-theme 'Ambiance'
Japp, jag kör dualboot med natty på den här datorn. fast jag har ju inte startat natty sen jag uppgraderade ... ännu.m!rage skrev:Ni som är lite galna av er och kör mjukvara i alfa-stadiet, kör ni dualboot med en äldre utgåva av Ubuntu att falla tillbaka på om det skiter sig eller?
Ska testa!Bowmore skrev:Och kanske lite till medvulfgar skrev:Wow, nu har jag bakgrundsbild också!som fixar till paneler mmKod: Markera allt
gsettings set org.gnome.desktop.interface gtk-theme 'Ambiance'
Kommandot gsettings är ett annat sätt att ändra i dconf.
Virtualisera kan göras oavsett var i produktionen man är. Så lär fixa det så snart jag får tid. Använda det skarpt brukar jag traditionellt inte göra före Alpha2 annars. Jag blev dock illa biten under den senaste omgången. Så får se vad jag gör.Bowmore skrev:Återinstallerat paketen telepathy-haze och libpurple0 som avinstallerades vid uppgraderingen till perl 5.12.
Paketet telepathy-haze drar med sig libpurple0 från pidgin 1:2.7.11-1ubuntu4.
Använder man Pidgin så ska det nu även gå att återinstallera.
@revoltism
Go for it![]()
Men du kanske ska vänta till Oneiric alpha1 (2 juni) då det nog lugnat ner sig lite.
Tids nog lär även GS läggas upp i förrådet.
Virtualisering i all ära men lite bökigare att hantera när saker går snett även om det också går att t.ex köra en virtualiserad livecd och chroota med.revoltism skrev:Virtualisera kan göras oavsett var i produktionen man är. Så lär fixa det så snart jag får tid. Använda det skarpt brukar jag traditionellt inte göra före Alpha2 annars. Jag blev dock illa biten under den senaste omgången. Så får se vad jag gör.
Lite koll, men som du säger så kommer inget isf att hända förrän efter 12.04.revoltism skrev:Har du koll på det föresten? Hur snacket går om systemd hos Ubuntu.
https://lists.ubuntu.com/archives/oneir ... 01425.htmlLet libevince3-3 replace and break libevdocument3, libevview3 and libevince-dev replace libevdocument-dev, libevview-dev.