Nvidia-felet?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Nvidia-felet?
Någon som vet om det går bättre att installera Lucid nu med nvidia-kort, dvs. av dom som hade problem innan beta2?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
För mig fungerar det bra med nvidiakort och även med proprietär drivrutin.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Min bootade direkt med Beta2 och har kört både install och (nu idag faktiskt) en uppgradering från 9.10 - och det fungerar bra.ZX Spectrum skrev:Någon som vet om det går bättre att installera Lucid nu med nvidia-kort, dvs. av dom som hade problem innan beta2?

Sen om din burk bootar med Beta2 kan jag såklart inte svara på säkert...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- ZX Spectrum
Problemet gäller vissa nvidia-kort. Min stationära med ett Geforce GTX260 fungerar utmärkt medan min bärbara med ett Geforce 9200M inte fungerade utan handpåläggning.Rune.K skrev:För mig fungerar det bra med nvidiakort och även med proprietär drivrutin.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Fungerar det att köra Live-CDen, utan att installera något?
- ZX Spectrum
För mig frös datorn. Ska testa att boota med beta2 någon dag för att testa.Rune.K skrev:Fungerar det att köra Live-CDen, utan att installera något?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Om den låser sig i booten, ta bort quiet och splash från bootraden, installera den proprietära drivaren och sen fungerar det... Så löste jag det först.ZX Spectrum skrev:För mig frös datorn. Ska testa att boota med beta2 någon dag för att testa.Rune.K skrev:Fungerar det att köra Live-CDen, utan att installera något?

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- fd.svensson
En förmodligen dum fråga från en färsking men ni vet väl att det finns en uppsjö av ATI och Nvidia inställningar i Synaptic

Jo men dit ska man INTE om man vill få på sin drivare med Ubuntus sätt....fd.svensson skrev:En förmodligen dum fråga från en färsking men ni vet väl att det finns en uppsjö av ATI och Nvidia inställningar i Synaptic![]()
Meny System > Adminsitartion > Hårdvarudrivrutiner
Därifrån aktiverar man drivaren och det sköts automagiskt vilka paket som ska installeras.