farmfield skrev:Jag (och säkerligen administrationen här) vet hur detta går till rent praktiskt i PHPBB3 men du får också skilja mellan inaktivera och ta bort ett konto. På grund av att det anses röra till har beslutet tidigare varit att man inaktiverar konton men ej tar bort inlägg, dock har detta ansetts ej motsvara att 'ta bort' kontot och att det är just att 'ta bort' kontot (som i radera kontot) som varit aktuellt. Tar man bort kontot men behåller inläggen har även detta setts som att det rör till i trådar o.s.v...
Nu pratar jag alltså utifrån diskussioner jag följt och medverkat i, jag har ju aldrig tillhört administratörerna här. Min åsikt är dock att man borde få gå ur men jag har svårt att bortse det jag hört om hur det strular till trådar när en användares alla inlägg tas bort t.ex...
En annan sak är väl att ett raderat konto ändå gör att PHPBB3 spärrar det användarnamnet vilket ytterligare har anförts som skäl att föredra inaktivering då man kan återaktivera det om användaren så önskar och då få behålla användarnamnet.
Så här funkar det Farmfield.
Om jag raderar en användare, men behåller inläggen.
1.Så finns användarens namn kvar i varje inlägg.
2.Vill användaren regga sig igen, kan han göra det med SAMMA namn och SAMMa e-mail.
Det kommer inte att kollidera det minsta.
Det är bara för användaren att fortsätta där han var, under samma namn och samma mail. TROTS att man raderat honom tidigare.