Ubuntu/Windows

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!

Hur många använder sig av dualboot här?

Jag använder bara Ubuntu
40
42%
Jag använder både Ubuntu & Windows
56
58%

Antal röster: 96

Okänd

SV: Ubuntu/Windows

Inlägg av Okänd »

Jag tänkte väl kanske i första hand att det vore kul att se hur många som fortfarande använder Windows på forumet. Jag var ny och kände mig rätt grön på Ubuntu, och skämdes nästan för att jag hade Windows på burken. Nu vet jag i alla fall att det är rätt många som fortfarande använder Bill Gates slutna skräp operativsystem.

Många gånger för drivrutiners skull, eller för vissa program som de måste använda, eller rentav för jobbets räkning.

(fråga en som jobbat som visual basic programmerare) ;)

Jag frågade också i första inlägget om folk kanske körde flera varianter på Linux och tänkte att man kunde fylla i det i sitt inlägg.
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

Det känns rätt skönt att vara windows-fri  ;D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Det hoppas jag med att bli inom en snar framtid. :)

Just nu inväntar jag Ubuntu Studio, är det tillräckligt bra så kan jag skrota mina nuvarande Windows program.
Okänd

Inlägg av Okänd »

OffTopic  ;) ;) ;) ;) ;)
Just nu inväntar jag Ubuntu Studio
Jag kolla varje dag hur långt dom har kommit  ;D
Användarvisningsbild
HellRat

Inlägg av HellRat »

Den dag netgear släpper en linux-drivare till min sc101-disk (lär tyvärr aldrig hända) eller jag hittar ett vettigt alternativ till densamma raderar jag varenda litet spår av windows från min lilla dator.

Än mer OT men relaterat till mitt blaj; Ett alternativ till min sc101 skulle ju kanske kunna vara att koppla en extern usb-disk till en wusb-usb-hub.. Nån som vet när det kommer wusb-grejer på marknaden? Kommer det att funka i ubuntu? =)
Max 350; tecken återstår: 321
Okänd

Inlägg av Okänd »

*bump*

(bumpar upp den här tråden eftersom det har kommit nya medlemmar till forumet)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"