HTC Hero

Mobiltelefoner, digitalkameror, MP3-spelare och liknande
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: HTC Hero

Inlägg av Ulsak »

härligt Farmfield, hjälper du mig att att uppdatera ( eller backa upp grejerna innan uppdatering) ? Jag är rädd.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ulsak skrev:härligt Farmfield, hjälper du mig att att uppdatera ( eller backa upp grejerna innan uppdatering) ? Jag är rädd.
http://www.swedroid.se/wiki/index.php/F ... a_HTC_Hero

Lätt som en plätt. Guiden skiljer sig när det kommer till menyn i recovery mode men inget man inte klurar ut. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

Ulsak skrev:härligt Farmfield, hjälper du mig att att uppdatera ( eller backa upp grejerna innan uppdatering) ? Jag är rädd.
Du får räkna med att allt på själva hero ryker förutom det du har på minneskortet så se till att göra en backup, dvs se till att ha synkat och/eller backat upp kontakter, kalender, etc och även spara sms, bokmärken för webbläsare och liknande. Så länge du inte partitionerar om minneskortet för ext2/3/4 och swap (sånt formaterar om minneskortet) så kommer mediafiler ligga kvar på minneskortet av det du har där. Alla andra data försvinner vid en rootning eller uppdatering till annan rom än den officiella. Orsaken är främst att när man installerar sådana rom:ar kräver att du gör en sk wipe (dvs rensar alla data och inställningar så man får rent med fabriksinställningar bara). Att göra en "wipe" är något man gör i recovery mode från den särskilda bootloader man installerar för att ladda rom-filer. Man behöver inte köra en wipe vid varje uppdatering av rom:ar där efter utan det är främst när man byter mellan officiell rom och inofficiell.
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Först tack Philip och alla Herovänner för alla grymma tips.
Men det gäller verkligen ha tungan rätt i mun i den situation jag försatt mig. Telefonen i fråga har kommit på sjukt kort tid få en betydelse av produktionskaraktär ( vilken säger mycket om telefonens nominella kapacitet) Jag har en hel del kontakter, länkar, noteringar och kalenderuppgifter som jag absolut inte vill tappa..
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Ulsak skrev:Först tack Philip och alla Herovänner för alla grymma tips.
Men det gäller verkligen ha tungan rätt i mun i den situation jag försatt mig. Telefonen i fråga har kommit på sjukt kort tid få en betydelse av produktionskaraktär ( vilken säger mycket om telefonens nominella kapacitet) Jag har en hel del kontakter, länkar, noteringar och kalenderuppgifter som jag absolut inte vill tappa..
Men allting ligger ju synkat med Google - det är ju lite grejen med en sån här moln-kopplad lur - så är bara alla kontakter, kalender m.m. synkat med Google så är det ju bara att logga in i telefonen så är allt tillbaka... ;D
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Men det är ju helt sjukt! Jag trodde att man skulle meckla med nåt..det är helt enkelt för bra. :D Då behöver jag bara backa upp musiken och fotona..
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Ulsak skrev:Men det är ju helt sjukt! Jag trodde att man skulle meckla med nåt..det är helt enkelt för bra. :D Då behöver jag bara backa upp musiken och fotona..
Nänä, den rör inte minneskortet... ;D
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

Ulsak skrev:Men det är ju helt sjukt! Jag trodde att man skulle meckla med nåt..det är helt enkelt för bra. :D Då behöver jag bara backa upp musiken och fotona..
SMS/MMS ligger också i mobilen och inte på minneskortet. Likaså bokmärken för webbläsare.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

philip5 skrev:
SMS/MMS ligger också i mobilen och inte på minneskortet. Likaså bokmärken för webbläsare.
Jo, men det är ju inte så svårt att lösa... Jag personligen sket i det... ::)
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

farmfield skrev:
philip5 skrev:
Jo, men det är ju inte så svårt att lösa... Jag personligen sket i det... ::)
Nej inte svårt att lösa om man vet att sånt annars kommer ryka. Mest bara så man tänker sig för...
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

philip5 skrev: Nej inte svårt att lösa om man vet att sånt annars kommer ryka. Mest bara så man tänker sig för...
Sant, så det var bra med en påminnelse. :D

@Jari

Just say the word! :D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Har kört med Modacos ROM sedan igår. Mitt utlåtande lär bli: Öh? :P När jag drog igång den första gången kändes den lite (bara lite) snabbare i menyn etc, men nu när jag installerat mina apps och använt den lite är det precis lika snabb som innan, ingen skillnad alls.

Det var ju kul att pilla iaf. :)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hund skrev:Har kört med Modacos ROM sedan igår. Mitt utlåtande lär bli: Öh? :P När jag drog igång den första gången kändes den lite (bara lite) snabbare i menyn etc, men nu när jag installerat mina apps och använt den lite är det precis lika snabb som innan, ingen skillnad alls.

Gjorde du en wipe?

Och det jag märkte mest var i webläsaren.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

farmfield skrev:
Hund skrev:Har kört med Modacos ROM sedan igår. Mitt utlåtande lär bli: Öh? :P När jag drog igång den första gången kändes den lite (bara lite) snabbare i menyn etc, men nu när jag installerat mina apps och använt den lite är det precis lika snabb som innan, ingen skillnad alls.

Gjorde du en wipe?

Yepp. :)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hund skrev:
farmfield skrev:

Gjorde du en wipe?

Yepp. :)
Det kan inte vara så att dom här skärmarna generellt fungerar sämre med tassar än händer då? O0

Men du märker ingen skillnad ens i webläsaren menar du? Låter überskumt... Hade du den hade senaste ROM'en i din telefon innan? Jag märkte iaf en avsevärd skillnad och jag hade den sista ROM'en från fabrik i min lur...

Skall till Jari nu om en stund och innan vi 'uppgraderar' hans så sätter vi oss och jämför lite då, så rapporterar jag/vi tillbaka i tråden hur vi uppfattade det... :)
KiviE

Inlägg av KiviE »

farmfield skrev:Skall till Jari nu om en stund och innan vi 'uppgraderar' hans så sätter vi oss och jämför lite då, så rapporterar jag/vi tillbaka i tråden hur vi uppfattade det... :)
Kör benchmark :)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

KiviE skrev:
farmfield skrev:Skall till Jari nu om en stund och innan vi 'uppgraderar' hans så sätter vi oss och jämför lite då, så rapporterar jag/vi tillbaka i tråden hur vi uppfattade det... :)
Kör benchmark :)
BenchmarkPi eller Caffein? Installerade den sistnämnda eftersom den andra bara verkar vara för att testa CPU'n...

Caffeine gav mig...
  • Sieve score=633(98)
    Loop=752(2017)
    Logic score=536(0)
    String score=631(708)
    Float score=450(185)
    Method score=542(166650)

Overall score=583
...men det säger mig ingenting utan att se vad andra får då ju, hehe... ::)
Användarvisningsbild
nixy

Inlägg av nixy »

Håller på att bekanta mig med en Tattoo, och hade hoppats att den skulle vara mycket snabbare med mindre skärm. Men den verkar snarare något sämre, iaf vad gäller känsligheten, vilket känns extra irriterande just på en mindre skärm. Kanske en vanesak iofs ::)
KiviE

Inlägg av KiviE »

farmfield skrev:BenchmarkPi eller Caffein? Installerade den sistnämnda eftersom den andra bara verkar vara för att testa CPU'n...
Inget av dom utan Benchmark från softweg brukar många använda vad jag har märkt.

@nixy: Det är en annan typ av skärm på Tattoon som de flesta anser sämre.
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Benchmarksäventyret: det för marginell skillnad för att vara värt att det hela...
Farmfield@Ulsaks kitchen skrev:Jag tycker dock att webläsaren känns lite tajtare - men det är också det enda och med det egentligen inte värt att ta risken för...

Sedan verkar det ju som att Eclair (Android 2.0) är på gång från HTC inom nån månad eller två, så det kan ev. vara bättre att vänta in den för er som inte är jättesugna på att mekla med er Hero! :)
Skriv svar

Återgå till "Prylar"