Hur komma in i Ubuntu 9.10 efter uppgradering?

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Rabarber

Re: Hur komma in i Ubuntu 9.10 efter uppgradering?

Inlägg av Rabarber »

hetx skrev:Prövade du att köra sudo apt-cdrom add och sen sudo apt-get upgrade? Alltså, även om du inte kunde köra update.
Ja, det blev samma felmeddelande.
Rabarber

Inlägg av Rabarber »

Nu fick jag hjälp av en kompis att säkerhetskopiera alla filer jag ville ha kvar via terminalen och en extern hårddisk. Sedan installerade jag om Ubuntu 9.10 från skiva och det verkar fungera. Något update-alternativ fanns inte vid partitionsvalet i början av installationen, utan det fick bli hårddiskformatering. Men filerna var ju räddade, så jag tyckte att det gick lika bra.

Tack ska ni ha för all hjälp! Om någon vill veta i detalj hur jag säkerhetskopierade mina filer så är det bara att höra av sig.
adamos

Inlägg av adamos »

Ja då tänkte jag fylla på den här tråden med mitt problem, snarlikt det tidigare diskuterade problemet men för mig så hände följande. Jag fick också tips om att uppgradera till 9.10 och jag gjorde uppdateringen utan problem men när jag efter omstart skulle logga in så kommer jag inte längre än att det flimrar lite på skärmen för att efter en stund bli en helt vit skärm under några sekunder och efter det så kommer inloggningsrutan upp igen. Så nu undrar jag hur jag ska göra för att komma in i min dator? Om någon har något tips så förklara grundligt för jag är helt utan kunskap när det gäller Linux.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"